Benzineklepje afsluitbaar?

 
 
 
 
 
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 19.04.2021 - 21:41  ·  #16
Zoek eens op YouTube hiervoor. Daar staan filmpjes hoe je bij het slotje kunt komen vanuit de kofferruimte. Slotje los halen en smeren.
Ik had bij de V70N ook het probleem dat ik een flinke rit voor de boeg had en met een nagenoeg lege tank bij het tankstation stond met een klepje dat niet open wilde. Nadat ik het slotje had gesmeerd heeft dit nooit meer dienst geweigerd.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:45  ·  #17
Precies, handmatig openenen van de tankklepvergrendeling is niet zo moeilijk, staat genoeg op internet idd :-)
Als idd bij jou ook dat motortje op is, moet die vervangen worden, kan je zelf doen is paar minuten werk
Op de sloop worden ze ook aangeboden, ik had alleen slechte ervaringen daarmee. Het probleem is dat die vaak ook oud zijn en talloze malen gebruikt zijn...

Na een paar maand hield dat motortje van de sloop er dan ook mee op en kon ik fluiten naar mijn geld. (was voorde S60)
Dus nieuw gekocht en daarna geen issues meer gehad. Succes hoor en als je nog vragen hebt, stuur dan maar een pm ofzo.
DJ
bv hier te koop: https://www.rendcarparts.nl/vo…RD30612856
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 20.04.2021 - 16:45  ·  #18
Ik heb het slotje destijds niet vervangen, alleen maar gesmeerd en werkte nog steeds toen ik de V70 inruilde. Storing kwam toen de wagen circa 12 jaar oud was en ik heb de auto daarna nog bijna 5 jaar gehad.
V70_R_AWD_2003
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 58
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 20.04.2021 - 19:57  ·  #19
Ha, bedankt voor alle tips. Het is me vandaag gelukt om achter het zijpaneel te komen dankzij filmpje op YouTube. Motortje doet het nog. Van binnen schoon gemaakt. Ook een geïsoleerd koperdraadje extra om het palletje gemaakt en doorgevoerd richting verbanddoosruimte zodat ik m desnoods ook handmatig kan ontgrendelen. Zoals In Roodkapje, trek maar aan het touwtje, dan gaat het deurtje vanzelf open... Bedankt allemaal. groet

Jan

Quote door ProVolvo

Zoek eens op YouTube hiervoor. Daar staan filmpjes hoe je bij het slotje kunt komen vanuit de kofferruimte. Slotje los halen en smeren.
Ik had bij de V70N ook het probleem dat ik een flinke rit voor de boeg had en met een nagenoeg lege tank bij het tankstation stond met een klepje dat niet open wilde. Nadat ik het slotje had gesmeerd heeft dit nooit meer dienst geweigerd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 22.04.2021 - 07:40  ·  #20
Fijn dat het weer werkt.👍
Niet genoemd maar ik heb het motortje ook paar keer open gehad op de keukentafel en 1x door een forumlid die al meerdere gemaakt had (Bigw).
Helaas hielp het allemaal weinig voor de mijne, vervangen was gewoon de enige optie.

Maar altijd leuk als de fix wel werkt, dat kan je de komende maanden nu gaan ondervinden :-)
Met een beetje geluk blijft ie gewoon lekker werken.
DJ
ljaarsveld
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 46
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 21.08.2023 - 20:53  ·  #21
Quote door BIGW

Vele tankdop motoren hebben het euvel dat de contacten van het kunststof huis waar de motor inzit niet altijd de motor contacten raken. Even het kunststof huis achter de tankdop demonteren de torx schroeven aan de buitenzijde achter de klep los en voorzichtig demonteren van kunststof huis, en overgang naar de motor wat strakker maken eventueel wat kopervet erbij en klaar.


Zojuist deze stappen doorlopen en… bingo! Dank!
ljaarsveld
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 46
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 21.08.2023 - 21:31  ·  #22
Quote door ljaarsveld

Quote door BIGW

Vele tankdop motoren hebben het euvel dat de contacten van het kunststof huis waar de motor inzit niet altijd de motor contacten raken. Even het kunststof huis achter de tankdop demonteren de torx schroeven aan de buitenzijde achter de klep los en voorzichtig demonteren van kunststof huis, en overgang naar de motor wat strakker maken eventueel wat kopervet erbij en klaar.


Zojuist deze stappen doorlopen en… bingo! Dank!


Eh…. Misschien te vroeg gejuicht. Ik heb de auto op slot gedaan, maar na 15 minuten kon ik het klepje nog wel openen. Het vreemde is, dat het pinnetje wel weer naar binnen gaat als ik deze handmatig in de ‘lock’ stand heb geschoven en de auto ontgrendel. Zie ik iets over het hoofd?
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 22.08.2023 - 20:05  ·  #23
Nee, vaak zijn die motortjes gewoon op. Ik heb dat ook allemaal gedaan. Het helpt efkes, daarna niet meer.

Zelfs een "nieuwe" van de sloop: na 3 -4 maand ook einde oefening. Daarna nieuw-nieuwe gekocht en nooit meer last gehad.. soms moet je slikken.
(ik herinner me dat ik die nieuwe van een forumlid kon overnemen, dat was dan weer een mazzeltje)

Succes hoor.
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 22.08.2023 - 21:41  ·  #24
Ik heb hetzelfde gedoe met het motortje van de benzineklep. Ooit zal ik het motortje eens demonteren, gok dat het vol zit met verhard vet.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 22.08.2023 - 21:44  ·  #25
Die kans is aanwezig.
Overigens een simpel klusje, welke weinig tijd vergt.
ljaarsveld
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 46
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 23.08.2023 - 08:54  ·  #26
Ok. Dan ga ik dat maar gewoon vervangen. Dank voor de reacties.
ljaarsveld
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 46
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Benzineklepje afsluitbaar?

 · 
Posted: 31.08.2023 - 17:19  ·  #27
Zojuist een nieuw mechaniek geplaatst. Gekocht via Aliexpress voor 21,63 (incl. Verzendkosten). Auto afgesloten. Wekkertje gezet voor 8 minuten. Naar binnen gegaan… Na 8 minuten naar buiten en na ongeveer 1 minuut…. Klik! Tankdop weer afgesloten. Bij dezen de link naar Aliexpress.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0