Benzinelucht in auto na tanken

2002 bifuel

 
 
 
 
 
Fastboy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Benzinelucht in auto na tanken

 · 
Posted: 07.02.2017 - 19:06  ·  #16
Tja hier ook van mijn S60 2.4 aut uit 2001 de slang bij de tank laten vervangen..(op eerder weergegeven schema nr 19)
Ach na 16 jaar en 305.000km kan dit voorkomen... Gewoon uitlaten voeren door plaatselijke garage waar ik de Volvo in onderhoud heb.
Die vakman heeft het binnen een uurtje kunnen klaren.!!!
Contitour
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Ook aan de beurt.

 · 
Posted: 08.12.2020 - 16:32  ·  #17
Net bij het aftanken een sterke benzinelucht. Thuis de auto even op de brug gezet en gaan kijken en ja hoor: een mooie ingescheurd rubber tussen vulhals en tank. Meteen onderdeel maar even bij Estate services besteld en als het binnenkomt maar eens een uurtje gaan vechten. Wat zit dat ding op een lekkere plek zeg. Gelukkig kan ie op de brug. Ik ben benieuwt hoeveel tijd ik er voor nodig ga hebben.....

Grts Bouke
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Benzinelucht in auto na tanken

 · 
Posted: 08.12.2020 - 17:46  ·  #18
Blade kan je wel wat tips geven, die heeft er al heel wat vervangen. Het rubber soepel maken in een bak/emmer heet water en wat vaseline oid smeren op de aansluitingen helpt al heel veel, heb ik gelezen.
Contitour
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Bandenzeep

 · 
Posted: 08.12.2020 - 20:01  ·  #19
Ik wou het nieuwe rubber idd wat opwarmen mocht het erg stug blijken te zijn en er voor de montage wat bandenzeep op doen. Het loskrijgen van de oude slangenklemmen lijkt me vooralsnog een lastiger probleem. Vanmiddag even staan kijken en je kan er net niet bij met een tangetje. De nieuwe die ik heb besteld worden gewoon geschroefd en dat moet met een knikje in de verlenging lukken lijkt me. Affin, we gaan het meemaken.

grts. Bouke
 
Selected quotes for multi-quoting:   0