Beslaande ramen rondom...

Bij stevige regenval houdt de "Auto" stand van de airco de ramen niet helder

 
 
 
 
 
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 02.02.2015 - 07:25  ·  #16
Sowieso eens zorgen dat je ramen van binnen goed schoon zijn. Dat is: niet met glassex ofzo (dat laat een laagje achter), maar schoonmaken met spiritus en daarna afnemen met een oude krant ipv een doek. Dan kan er al minder vuil aan je ruit hechten.
Pica
 
Avatar
 
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 02.02.2015 - 12:00  ·  #17
Inderdaad ramen schoonhouden, en (tip van mij) haal je automatten eens uit de auto, en ventileer de auto op droge dagen.
Vocht blijft onder mat hangen, zeker als je matten oud en versleten zijn en heel makkelijk water opnemen.

En als je matten droog zijn, impregneren met water afstotende materialen.
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 06.02.2015 - 22:01  ·  #18
Mijn auto heeft weinig problemen met veel vocht op een klein plekje linksboven bij de voorruit.
Vandaag heb ik de bevestiging van de voorruit gecontroleerd en het blijkt dat deze aan de bovenzijde wat los zit.
Als ik van binnenuit tegen de ruit duw dan zie je hem wat loskomen en hoor je het klikken!

Maandag zet de volvo dealer in Almere er een nieuwe voorruit in.
Het raam is nog steeds de originele gezien de productiecode.
Kennelijk een slechte lijmlaag ofzo. Ik hoop niet dat er roest zit want dan mag hij direct door naar de schadeafdeling. Ik laat meteen de achterkant controleren omdat ze die van mij meteen mee mogen nemen als deze ook niet goed zit.

Gelukkig is de auto all risk verzekerd en kost het helemaal niks (ook geen no claim).
Toch ben ik er nooit gelukkig mee omdat ze gaan sleutelen en ik nogal een zeikerd ben mbt krasjes, scheve kapjes enz. Je weet nooit wie er aan gaat werken.
Het voordeel is wel dat er een raam in komt zonder steenslag.

Het gaat om een s80 uit 2007.
Dannys80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: lanaken
Berichten: 11
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 08.02.2015 - 16:16  ·  #19
Quote door lennard

Mijn auto heeft weinig problemen met veel vocht op een klein plekje linksboven bij de voorruit.
Vandaag heb ik de bevestiging van de voorruit gecontroleerd en het blijkt dat deze aan de bovenzijde wat los zit.
Als ik van binnenuit tegen de ruit duw dan zie je hem wat loskomen en hoor je het klikken!

Maandag zet de volvo dealer in Almere er een nieuwe voorruit in.
Het raam is nog steeds de originele gezien de productiecode.
Kennelijk een slechte lijmlaag ofzo. Ik hoop niet dat er roest zit want dan mag hij direct door naar de schadeafdeling. Ik laat meteen de achterkant controleren omdat ze die van mij meteen mee mogen nemen als deze ook niet goed zit.

Gelukkig is de auto all risk verzekerd en kost het helemaal niks (ook geen no claim).
Toch ben ik er nooit gelukkig mee omdat ze gaan sleutelen en ik nogal een zeikerd ben mbt krasjes, scheve kapjes enz. Je weet nooit wie er aan gaat werken.
Het voordeel is wel dat er een raam in komt zonder steenslag.

Het gaat om een s80 uit 2007.


Hey Lennard

Dit is jammer genoeg iets wat wel eens vaker durft voorkomen , zélfs bij jongere wagens... 2 mogelijke problemen: 1 de lasnaden die niet correct behandeld zijn, 2 de primer laag die niet correct aangebracht is.
Indien het optie 1 is kan er lichte roest vorming zijn, bij optie 2 gelukkig niet maar beide opties zorgen ervoor dat er vocht langs de voorruit binnen kan komen jammer genoeg.
Je zou denken bij wagens uit het top segment komt dit niet voor, ik kan je echter garanderen dat dit bij vele merken voorkomt, en vaker bij de top merken dan bij de zogenaamde b merken :-s

Als er een goede technieker aan je wagen gaat werken die gebruikt maakt van de laatste demontage technieken voor ruiten hoef je je echt geen zorgen te maken over krasjes of zo hoor :-)

Laat zeker iets weten wat de oplossing is van het vochtprobleem!

grtjs
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 08.02.2015 - 23:00  ·  #20
Hoi,

Je zou het zeker niet verwacht bij zo'n relatief jonge auto uit dit segment.
Ik heb inderdaad ook meerdere problemen gevonden van slechte kitsoorten die loslaten.

Volvo zou dit naar mijn idee niet moeten willen omdat het voorraam ook een deel is van de carrosserie en je airbag er ook tegen afzet. Een gevalletje veiligheid dus.

Maandag ochtend gaat hij naar de plaatselijke volvo dealer (svala Almere). Ik neem aan, maar hoop vooral, dat iemand het voorraam met een beetje liefde vervangt. Ik ben ook nogal een zeur als het aankomt op afwerkingen in de auto.
Ik ga wel aangeven dat als er roest aanwezig is dat ze hem naar de schadeafdeling moeten brengen voordat er een nieuw raam geplaatst wordt.

We hebben twee auto' dus we overleven het wel even.


Ik laat het weten als hij terug is.
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 09.02.2015 - 14:06  ·  #21
Dat van de afwerking heeft volgens mij niks met dat je een een zeur bent te maken. ik vind het heel normaal dat er perfect werk moet geleverd worden je betaald er ook genoeg voor de auto moet beter terug komen dan hij is binnen gegaan .Zo kan ik er van dood vallen als ze met mijn auto wat gaan rijden zonder dat dit vermeld word .Mijn principe mijn vrouw geld en mijn auto worden niet uitgeleend M.V.G.Raf
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 09.02.2015 - 14:52  ·  #22
Quote door lennard

Hoi,

Je zou het zeker niet verwacht bij zo'n relatief jonge auto uit dit segment.
Ik heb inderdaad ook meerdere problemen gevonden van slechte kitsoorten die loslaten.

Volvo zou dit naar mijn idee niet moeten willen omdat het voorraam ook een deel is van de carrosserie en je airbag er ook tegen afzet. Een gevalletje veiligheid dus.

Maandag ochtend gaat hij naar de plaatselijke volvo dealer (svala Almere). Ik neem aan, maar hoop vooral, dat iemand het voorraam met een beetje liefde vervangt. Ik ben ook nogal een zeur als het aankomt op afwerkingen in de auto.
Ik ga wel aangeven dat als er roest aanwezig is dat ze hem naar de schadeafdeling moeten brengen voordat er een nieuw raam geplaatst wordt.

We hebben twee auto' dus we overleven het wel even.


Ik laat het weten als hij terug is.


Bij Svala lopen goede monteurs, gelukkig. Ben niet zo'n fan van hun hoge prijzen, maar dat is een generiek dingetje bij dealers. Ze weten bij Svala wel waar ze mee bezig zijn.
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Beslaande ramen rondom...

 · 
Posted: 09.02.2015 - 16:24  ·  #23
Zo, ik heb de auto net weer gehaald.
Ik moet eerlijk zeggen dat er goed werk is geleverd.
Ik zie, op een paar kleine krasjes bij een stripje na niet dat er aan gesleuteld is.
Binnenin ook geen kitvlekken of andere ellende. Ze hebben hem zelfs even schoongemaakt.

Ik zag dat het parkeerkaart clipje wat barstjes vertoont, dit was denk ik al zo. Hij rammelde wat en nu nog. Zo'n ding kost iets van 1.75,- dus die moet ik nog even vervangen.

Ik ben ook van mening dat klussen aan een auto netjes moeten worden gedaan. Je betaald er zeker genoeg voor. Interpolis vangt van mij per maand 75,- van mij dus hoe hoog de hele rekening is maakt me eigenlijk niet veel uit. Ik heb nooit schade dus die ene keer dat ze nu iets van 900 euro moeten betalen zal ze ook de kop niet kosten.

Ik ben blij dat ik niet naar carglass of autotaalglas ben gegaan. Ik ben daar een keer met een auto geweest en heb vanaf toen alleen maar gezeur gehad met de regensensor.

Nu zit er in ieder geval wel een origineel raam in (met volvo logo). Dat is op de een of andere manier toch prettiger (zit tussen de oortjes, dat weet ik).
En het mooiste is dat alle steenslag ook weer weg is :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0