betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

prima te doen of beter even verder kijken?

 
 
 
 
 
Dennis121
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

 · 
Posted: 08.09.2023 - 14:45  ·  #16
Quote door joriz

Quote door Dennis121

Quote door joriz

Quote door Dennis121

Dat omtrent die stoelen is iets heel persoonlijks, ik vermijd persoonlijk de R-design stoelen ook, verschrikkelijk smal en hard.
Deed me veel te Duits aan, Volvo onwaardig. Doe mij maar de reguiliere echte Volvo zetels.


Met de R-Design dan bedoel je denk ik degene met de witte inlegstukken? Die vond ik echt vreselijk. Niet zozeer de look of de stevigheid (overwegend mooi zacht leer), maar daar zat precies een dikke naad op je zitvlak. Als ik instapte was dat het eerste wat ik merkte en irriteerde me daar vervolgens de hele rit aan. Is ook nooit overgegaan, tot de auto verkocht was haha


Klopt, hoewel die met die witte vlakken lijkt op wat ik op die foto hierboven zie.
Ik vond ze echt verschrikkelijk, was heel jammer gezien de auto verder 100% naar smaak was.
Als ik het zo lees dat de voor en achter treinen ook stugger zijn ben ik blij dat ik daar niet voor gegaan ben.


Die met de witte vlakken zijn anders dan degene op de foto hierboven. Zal een fotootje erbij zoeken.
De naden van de witte vlakken zijn dik en irriteren.
Bij mij dan, ik hoorde anderen die er wel eens in reden en niet over klagen. Waarschijnlijk was het geen match met de vorm van mijn derrière...


Ja weet precies wat je bedoelt, had exact hetzelfde, maar ook heel smal voelen ze voor mij.
Maar heb dat tijdens het kijken bij een andere auto zonder witte vlakken ook eens gehad, maar dan wel dat zelfde smalle gevoel.
Nou ja, ik doe het nu in ieder geval goed op de standaard geventileerde stoelen.
Die voelen mij meer ouderwets "fauteuil"-achtig aan zoals ik van Volvo gewend ben, hoewel de modellen ervoor daar nog net iets beter in waren naar mijn mening.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

 · 
Posted: 08.09.2023 - 17:23  ·  #17
Quote door PvL

Ik had ze in mijn oude XC90 ook en vond ze meer dan voortreffelijk zitten. Zo zie je maar weer...


Dat is wel een hele andere stoel.😉
En inderdaad, die zitten echt goed.

@ Tonny,
Momenteel heb ik een V60 II en dat bevalt uitermate goed, geen last meer na lange ritten.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

 · 
Posted: 08.09.2023 - 18:09  ·  #18
Ik wist ook niet dat je de v70 hebt weggedaan Hans! Maar als je maar goed kan zitten idd.
Ik zit heerlijk in die Inscription stoelen en stap verfrist uit na een lange rit!

Ps vanaf 2015 heeft de T4 ook een geartronic! Volvo motor = Volvo (Aisin) automaat. Ford motor = ford automaat (Getrag).

Maar die jaargang zocht je niet. Dan een lekkere 2.5T inderdaad, niet zuinig wel leuk.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2215
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

 · 
Posted: 11.09.2023 - 15:13  ·  #19
Quote door Dennis121

Is die 2.0F niet een Ford-versie van een Mazda blok? Of geldt dat voor de EcoBoost ook?

Alleen de 2 liters met 1999 cc, die zijn afgeleid van de Mazda LF-DE motor. De atmosferische motoren zijn gebouwd van begin productie V70NN (modeljaar 2008) tot in modeljaar 2011 (september 2010), de 2.0T van halverwege modeljaar 2010 (januari 2010) tot einde modeljaar 2011 (mei 2011) en de T5 in modeljaren 2012 en 2013 (mei 2011 - mei 2013).

2.0 = B4204S3 = Ford Duratec HE. Zeer betrouwbaar blok met eenvoudige techniek en een nokkenasketting die een autoleven lang meegaat. Je krijgt er in de V70 extragratis kramp in je rechtervoet bij, omdat je met 145 pk/190 Nm zelfs een Toyota Aygo niet kunt bijhouden.
2.0F = B4204S4 = zelfde motor maar dan geschikt voor E85 (te herkennen aan het klepje voor de motorverwarming linksvoor). Leuk als je naar Frankrijk met vakantie gaat, daar kost rijden op E85, als je het 30% meerverbruik meerekent, 1,30 euro per liter. Wel na je vakantie de olie verversen, wat meteen het voordeel teniet doet.
2.0T = B4204T6 = Ford Ecoboost 2.0 = gebaseerd op dezelfde motor, maar dan met directe injectie en turbo. Standaard 203 pk/300 Nm.
T5 = B4204T7 = zelfde motor als 2.0T, maar dan met meer peekaas. Standaard 240 pk/320 Nm.
Autopet
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

 · 
Posted: 22.09.2023 - 12:38  ·  #20
Nope helaas. Inderdaad niet wat ik zoek. Ik zoek een bijna youngtimer benzine en kijk naar een V70, XC60 en heel misschien XC70. De 2.0T (V70 of XC60) of 2.0 T5 (XC60) zijn dus allebei Ford motoren (1999 cc). Blok is inderdaad niets mis mee. Maar bij de Ford powershift bak is niet de vraag OF hij een keer vervangen moet worden, maar WANNEER. Hmmm, jammer eigenlijk. DIt turbo blok is juist wel een hele prettig, beetje zenuwachtig schijnt, maar oke. Mijn Ocean Race diesel heeft ook veel koppel onderin en bedien je ook met je grote teen.

Qua interieur en onderstel: de R-design stoelen zijn voor mij best prima met mijn postuur. Die stoelen zijn er zowel effen zwart zoals op de eerder gedeelde foto, als met de witte vlakken. Eerder gehad, stiksel naden vond ik meevallen, niet echt gemerkt. Het R-onderstel is vrij stevig, vooral achter, heb ik wel gemerkt op een 2.4D. Geen V70 R-design meer voor mij. Op de XC60 misschien juist wel prettig om het hogere zwaartepunt wat meer te controleren, maar ja, dan heb je weer de Ford powershift bak. Lastig lastig.

Blijft eigenlijk alleen over: V70 2.5T zoals hieronder ook geopperd. Verbruik 1:10,5 ongeveer De V70 of XC70 met 3.2 (optioneel AWD) of T6 (altijd AWD) zijn eigenlijk minder aantrekkelijk: zwaarder, duurdere techniek in onderhoud en steviger verbruik (ca 1:9). Tweede keus is dat een XC60 2.0T of T5 en geld opzij zetten voor de bak revisie/ vervanging. Hopen dat ie het uithoudt tot ie 15 is.

Dank allen voor de reacties, gedachtes en aanscherpingen, ik nu een stuk kan gerichter op zoek.

Mocht iemand interesse hebben in de mijn heerlijke blauwe V70 D3 Ocean Race, let me know. Ik verkoop m liever aan een liefhebber dan in te ruilen voor internationale handel. En ik ga er nog spijt van krijgen ben ik bang.




Quote door flevodirk


Ps vanaf 2015 heeft de T4 ook een geartronic! Volvo motor = Volvo (Aisin) automaat. Ford motor = ford automaat (Getrag).

Maar die jaargang zocht je niet. Dan een lekkere 2.5T inderdaad, niet zuinig wel leuk.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: betrouwbaarheid 1.6 T4 blok

 · 
Posted: 22.09.2023 - 20:08  ·  #21
Hoezo zou je geld opzij moeten leggen voor een bakrevisie?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0