Blue Power BLP-840 2016 versie

 
 
 
 
 
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 23.10.2016 - 18:09  ·  #61
Mooie 'project' geweest !
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 23.10.2016 - 20:16  ·  #62
Even een plaatje hoe het er uit ziet in het donker.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 23.10.2016 - 20:28  ·  #63
Dat weet ik nog niet. Heb nog niet met navigatie gereden. Dat ga ik morgen proberen.
mrsillywalks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 98
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 24.10.2016 - 11:58  ·  #64
Verschrikkelijk mooi, alleen nu krijg ik de kriebels of de dashboard kleur welk bij elkaar past. Jouw volvo heeft zwart, de oudere heeft een grijzige kleur die wat moeilijker na te maken is...

Zover ik weet is TomTom niet mogelijk op Windows CE, maar er wordt wel gesproken dat het een windows ce VM is op een android systeem?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 25.10.2016 - 20:54  ·  #65
Nou, het hele project is ten einde :'(

Ik rijd er nu een paar dagen mee rond en ik kreeg steeds meer irritaties.
Veel met BluePower gemaild. En ik moet zeggen, goede en snelle respons.

Ik vind het een zeer mooi apparaat. Sluit mooi aan bij het dashboard. Geen kleurverschil.
Software is snel. Geen vastlopers.

Maar:
- Radio ontvangst is gewoon slecht. Ondanks de externe antenne met versterker.
Als ik stil sta is het geen probleem. Tijdens het rijden veel te veel fluctuaties.
Dit is mijn grootste ergernis. Ik wil gewoon uitstekende ontvangst hebben. En dat kan ook.

-Ik kan niet wennen aan het geluid. Ik mis te veel dynamiek en warmte.
Ondanks de uitgebreide equalizer. Loudness houd de setting niet vast. Iedere keer als ik op start staat loudness weer uit.

-Achteruitrijd sensoren werken wel, maar vind ik niet betrouwbaar. Vaak gepiep als er niks is en als ik achteruit rijd direct na het starten werkt het nog niet.

- Achteruitrijd camera werkt prima, maar er zit geen vertraging op de versnelling. Dus als ik van P naar D ga of omgekeerd krijg ik steeds een fractie beeld en het geluid valt weg.

- Steeds als de unit op start krijgen de speakers een schok omdat de versterker al aan staat terwijl de radio nog moet opstarten. Daar heb ik een vertragingsrelais voor gekocht van 3,50 euro. Maar ik vind het wel een ding. Dit hoort gewoon als uitgang op de radio te zitten, dus niet. Moet hem dus koppelen aan het slot contact.

- Bluetooth telefoon werkt goed. Vind het alleen vervelend dat de audio niet apart instelbaar is. Dus als ik de muziek wat harder heb aan staan en er belt iemand dan knalt diegene door de speakers.

- Navigatie krijg je er niet bijgeleverd. Door een mail te sturen heb ik gratis software van Igo gekregen, maar die loopt niet goed. Stemmen zijn vertraagd of werken helemaal niet. Kortom die moet ik of apart kopen of zelf wat downloaden.

-Ik vind de structuur van de audiospeler zeer irritant. Te kleine knoppen en onoverzichtelijk. Muziek opzoeken in mappen vind ik echt een drama onderweg.

Ik ben er eigenlijk wel een beetje ziek van na al het werk.
Had er veel meer van verwacht. Met name omdat het apparaat al in 2010 op de markt kwam. Er is veel aan gebeurd. Onnoemelijk veel software updates geweest. En dan nog na al die jaren met dit soort verkeerd dingetjes zitten. Ik begrijp er niks van.

Hij is uitgebouwd en weer in de doos gedaan en ingepakt en gaat morgen retour Zweden.

Ik ga een origineel inbouw frame van Volvo kopen.
En dan koop ik een universeel 2din radio. Dan maar geen stuurbediening en achteruitrijd sensoren. Vind ik ook niet zo spannend. Camera kan altijd wel aangesloten worden.

Zit te kijken naar een Zenec radio. Bijvoorbeeld de Z-N720
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 25.10.2016 - 21:06  ·  #66
Balen! Optisch vond ik het wel fraai. Maar wel weer een ervaring rijker (en omdat je het deelt wij ook!).

Succes met het vervolg.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 25.10.2016 - 21:13  ·  #67
Jammer dat het mislukt is.
Ik zat ook op de wachtstoel, zeker omdat de contacten met zweden voor mij lastig zijn gezien beperkte engelsetaal beheersing.

Ik pas voorlopig ook.
Dan kan ik ook beter tzt voor dubbeldinframe gaan en een goede radio hier halen.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 25.10.2016 - 21:24  ·  #68
Met deze redenen zei ik ook ik wacht een week gebruik af en hoor dan wel je ervaringen, echter na twee dagen reeds weer in de doos is ook duidelijk. Je bent nu wel de enigste in het noorden met een spriet op je Volvo( behalve de KLPD).
Echt balen, had wel je reeds een bekerhouder gescoord, dan wil ik deze wel overnemen, want jou Parrot blijft nu ook actief in je auto.
Echt balen dat ze het niet voorelkaar krijgen, Hans(bigdog) had al in een eerdere reactie aangegeven dat de eerdere versies van matige kwaliteit waren en dat is dus nu nog steeds zo.
Had er ook mijn hoop op gezet, maar ga nu ook maar voor een navigatie in het huidige RTI scherm.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 25.10.2016 - 21:43  ·  #69
Heel jammer, Marcel.

Maar ik waardeer het enorm dat je de moed hebt gehad het te proberen en te delen, waarvoor hartelijk dank! :thumb:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 26.10.2016 - 00:24  ·  #70
Quote door Volvomannen

Heel jammer, Marcel.

Maar ik waardeer het enorm dat je de moed hebt gehad het te proberen en te delen, waarvoor hartelijk dank! :thumb:


Volledig mee eens.
Overigens, stuurbediening is bij enkele dubbeldins wel mogelijk.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 26.10.2016 - 17:50  ·  #71
Ook ik heb dit project met veel interesse gevolgd. De fabrieksradio's raken idd wat gedateerd. Maar ik stoor me daar niet zo veel aan, maar zaken als Dab e.d komen over paar jaar wel steeds meer om de hoek kijken. Dus dan komen dit soort dingen in beeld.

Ik moet zeggen dat ik nog wel een paar jaar vooruit kan met het spul in mijn auto.
De HU-650 ontvangt erg goed; bij mij geen klachten, het geluid via de PA versterker en betere speakers (zelf upgraded) is prima, Tom Tom staat op de telefoon en gaat via aux naar de speakers en als ik gebeld wordt doet de parrot zijn werk en onderbreekt dit alles. O ja, muziek via aux en de parkeersensoren doen leuk mee, zoals gezegd; voldoende voor de komende paar jaar. :D

Door de positie van de Brodithouder kan je prima navigeren (telefoon kan ook kantelen) of een ander nummer, album of streaming station kiezen, noem maar op...

Ik had voor de uitvoering kunnen kiezen met gewoon snoer en die aansluiten op 12v draad en mooi strak wegwerken, maar had ik ik toen geen tijd voor. Nu laat ik het maar zo.

Maar ook uiteraard succes gewenst met het volgende project, de juiste aftermarket radio, wellicht deel je daar je ervaringen ook weer?
DJ
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 26.10.2016 - 18:29  ·  #72
Ik zal een nieuw topic aanmaken voor de installatie van een andere aftermarket oplossing.

Ik heb vanochtend eerst een dubbeldin frame gekocht in de USA.
Voor de phase II is er geen originele Volvo oplossing jammer genoeg.

Nu zijn er heel veel van die frames te koop, maar die zijn van slechte kwaliteit.
Er word op het swedespeed forum veel geƫxperimenteerd met aftermarket oplossingen.
En daar komt 1 leverancier van die frames goed naar voren en dat is deze:
http://www.sonicelectronix.com…O4152.html

Ik heb foto`s gezien en de kleur en vorm is nagenoeg perfect. Nu maar hopen dat dat bij mijn auto ook zo is.

Verder nog op zoek naar een module voor de stuurbediening. Ik heb momenteel deze op het oog:
http://www.crutchfield.com/S-4…apter.html

En dan het belangrijkste de Headunit. Was eerst met Zenec bezig. Maar daar zijn zeer weinig gebruikers reviews over te vinden. Ik vind de 720 er wel het mooiste uit zien.
Twee verkopers gesproken over zenec en zijn niet bijster enthousiast.

Pioneer is een kermis met veel te kleine knopjes. Kenwood zou kunnen. Ben nu aan het kijken naar de Alpine INE-W990BT

Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken. Wel of geen DAB? Ik woon in het Noorden en rijd daar ook veel. Hoe is hier bv de ontvangst?
Moet ik daar nu echt veel meer aan uitgeven? Luister mijn hele leven al naar analoge radio en ik heb dat nooit een probleem gevonden. Analoge radio is nog tot minimaal 2023 in de lucht. Dan is die V70 al lang weg.

Hoor graag tips natuurlijk.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 26.10.2016 - 19:03  ·  #73
Ik heb een kenwood dubbeldin met dab en erg tevreden mee
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3218
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 26.10.2016 - 19:43  ·  #74
Quote door VolvoS60Racer
Kom wel eens in het noorden met DAB radio in de auto. Heb nu tijdelijk een HU803 met alleen FM in de auto. En dat is een teleurstelling. Wil je genieten van je speakers in de Volvo, dan heb je DAB nodig.


FM is toch bijna niet de moeite waard, al die popie jopie zenders. Alleen Joyradio luister ik nog wel eens.
Verder geen DAB nodig, ik heb een FLAC speler aan de HU803 hangen. Veel beter wordt het niet :)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Blue Power BLP-840 2016 versie

 · 
Posted: 26.10.2016 - 20:24  ·  #75
Haha, vergelijkbaar met vorige post; ik verbaas me hier ook over, dat er zoveel moeite gedaan word om radio te kunnen ontvangen. Ik luister NOOIT radio, toevallig nu een paar dagen een auto voor wat dienstreizen, en wer eens geprobeerd of radio de moeite waard is. Conclusie: nee. Heel veel geouwehoer, slechte muziek, reklame, van die blije zelf ingenomen dj's. Nee, voor mij cds of de mp3 speler.
En als ik voor een dubbeldin zou gaan, dan zou ik kiezen voor een alpine.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0