Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

Met stuurbediening en streaming

 
 
 
 
 
Tanis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goedereede
Leeftijd: 38
Berichten: 29
Geregistreerd: 12 / 2016
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 26.06.2017 - 14:18  ·  #16
Mooi geschreven marcus01 ! Ik kan dit alleen maar bevestigen, ben er ook blij mee.

Kun je verder wat vertellen over de tomtom upgrade voor de RTI? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Bedankt, Adriaan
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 27.06.2017 - 22:57  ·  #17
Hey Adriaan,

Ja die BT module is een mooie oplossing idd.
TomTom in mn rti...er is al best wat geschreven hierover op het forum vlgs mij.
Mijn oplossing: Ik heb op MP een tomtom go 400 van 4,3" gekocht omdat ik een capacitief display wilde (a la iPhone) en hij moest in mn 'kleine' rti scherm passen. Heb de unit uit mn dash gehaald, de internals vh display eruitgehaald en met wat huisvlijt die tomtom erin geknutseld. Ben daar wel een dagje zoet mee geweest qua uren om het mooi passend te maken.
De voeding komt vanachter het ecc paneel vandaan, deze heb ik middels een female 12V plug naar mn dashboardkastje gebracht waar de USB van de tomtom zn voeding krijgt. Dit omdat deze tomtom ooit weer geupdate kan worden middels een laptop. Het op en neer kan óf via het contact óf 2x back, 4x dwn en enter...

Heb er iig reuze veel plezier van :))

Groeten Marco
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 28.06.2017 - 22:14  ·  #18
Met de BT-module werkt de navigatie van je telefoon ook perfect. De muziek wordt gedempt bij gesproken berichten en het geluid gaat keurig via de speakers van de HU radio. Wanneer je radio of cd luistert, dan hoor je de gesproken berichten echter niet. Het werkt alleen tijdens het beluisteren van gestreamde muziek.
Tanis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goedereede
Leeftijd: 38
Berichten: 29
Geregistreerd: 12 / 2016
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 30.06.2017 - 10:14  ·  #19
OK bedankt. Dan hou ik de originele navigatie voorlopig nog even. Ben niet zo'n wizzkid met elektronica :D
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 02.01.2018 - 22:23  ·  #20
Had de module ook graag willen hebben maar de prijs is inmiddels verhoogd van 300 euro naar 363 euro. 300 had ik nog wel willen overwegen maar nu meer richting de 400 gaat me gewoon echt te ver. Ik vroeg mij alleen af, als je de telefoonmodule aanzet dan werkt de stuurwielbediening van je radio het ook niet meer, maar stel nou dat je gewoon FM luistert en je telefoonmodule staat uit kun je dan wel gebeld worden? Zo nee dan moet je je telefoonmodule aan hebben om gebeld te worden en vervalt je stuurbediening van je radio gewoon dus?
BDN13
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 02.01.2018 - 23:32  ·  #21
Bij mij staat de telefoon altijd aan, en kan prima met stuurbediening de radio gebruiken. Kan dan ook gebeld worden.
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 03.01.2018 - 22:05  ·  #22
Quote door BDN13

Bij mij staat de telefoon altijd aan, en kan prima met stuurbediening de radio gebruiken. Kan dan ook gebeld worden.


ah oke, ik had gisteren de module eens aangezet en vraagt hij om simkaart. daarna reargeerde me radio niet meer op de volumeknop op het stuur totdat ik de module uit zette. Maar misschien is dit bij een "omgebouwde" module wel anders.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 03.01.2018 - 22:12  ·  #23
Als ik de module aan heb staan dan blijft de bediening van de radio gewoon werken. Heb alleen geen tweede simkaart dus gebruik het systeem niet maar het zou wel gewoon moeten kunnen. Ik vind het echt zwaar balen dat de BT module zo gruwelijk duur is hé, ik wil dat systeem echt zo graag hebben... Weg met die lelijke parrot... Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat ik in een gekke bui ben en het dan gewoon ga doen zonder er bij na te denken.... Verzin ik later wel hoe ik het m'n vriendin ga uitleggen O-)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 04.01.2018 - 02:08  ·  #24
363 euro... voor zo'n prijs lijkt de markt me niet groot. Dan wordt het toch een iMiv of Grom. Met 363 euro lijkt de 'waar voor je geld' factor een beetje uit balans.
PaulDriver
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 31.01.2018 - 00:26  ·  #25
Quote door Doeke Dobma

363 euro... voor zo'n prijs lijkt de markt me niet groot. Dan wordt het toch een iMiv of Grom. Met 363 euro lijkt de 'waar voor je geld' factor een beetje uit balans.


Ja, vorig jaar was het nog 269 euro en dat vond ik al veel geld. Nu bijna 100 euro meer! En ik wil hem het liefst zelf inbouwen, maar ook dat mag niet :( Zou hij een stuk goedkoper zijn (met zelf inbouwen) dan had ik hem zo gekocht.
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 02.02.2018 - 08:19  ·  #26
Quote door PaulDriver


Ja, vorig jaar was het nog 269 euro en dat vond ik al veel geld. Nu bijna 100 euro meer! En ik wil hem het liefst zelf inbouwen, maar ook dat mag niet :( Zou hij een stuk goedkoper zijn (met zelf inbouwen) dan had ik hem zo gekocht.


Volgens mij is alleen in Holland er exclusiviteit (lees: combi-verkoop) m.b.t. distributie en inbouw. Je zou kunnen overwegen om de module aan te schappen via een duits adres en dan zelf in te bouwen...Ziet er idd niet zo moeilijk uit (YouTube is your friend... ;-) )
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 02.02.2018 - 09:09  ·  #27
Quote door Didi 001

Je zou kunnen overwegen om de module aan te schappen via een duits adres en dan zelf in te bouwen...Ziet er idd niet zo moeilijk uit (YouTube is your friend... ;-) )


Weet je wat ie in Duitsland kost?
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 07.02.2018 - 14:51  ·  #28
Hmm, ik bedoelde bestellen bij de Czech vriend en naar Dld laten opsturen....Hij heeft een exclusiviteits contract voor Nederland...volgens mij niet voor Dld....

Doorsturen kan bv via http://www.huifkarverzendservice.nl/ of misschien via een Forumlid.....
PaulDriver
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 16.02.2018 - 22:31  ·  #29
Uiteindelijk heb ik hem maar bij VolvoCesky (http://volvocesky.cz) besteld. Kost 180 euro plus 20 euro verzendkosten. Nog steeds een hoop geld, maar een stuk goedkoper dan hier laten inbouwen. Zelf inbouwen was een fluitje van een cent.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Blue tooth GSM conversie TPR Powerflush

 · 
Posted: 16.02.2018 - 23:25  ·  #30
Dat scheelt aanzienlijk tov 363 euro! Kon je hem rechtstreeks bij hem bestellen en naar nl laten sturen? Omdat NL in principe een distributeur heeft.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0