Bluetooth voor ingebouwde Volvo mic en speaker.... Wie kan helpen?

 
 
 
 
 
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Bluetooth voor ingebouwde Volvo mic en speaker.... Wie kan helpen?

 · 
Posted: 13.05.2015 - 15:03  ·  #16
hahahah ja das ook een manier :D :D
S80digital
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Bluetooth voor ingebouwde Volvo mic en speaker.... Wie kan helpen?

 · 
Posted: 25.07.2015 - 23:03  ·  #17
Quote door Olav

In principe zitten er achter je radio de stekkers voor de mic en speaker die vanaf je stoel komen. Die aansluiten ipv de originele speaker en mic en dan zou het moeten werken. Eventueel heb je verloop stekkers nodig. Vaak te verkrijgen bij electronica zaak. Succes


Ik heb recent een S80 uit 2000 aangeschaft die is uitgerust met HU-803 systeem. Om naar muziek te kunnen luisteren en handsfree bellen heb ik een GROM BT3 module aangeschaft. Het streamen van muziek is me gelukt maar voor het bellen moet ik nog een microfoon met jack plug in de GROM module plaatsen. Hoe doe ik dit?

De bestaande microfoon met zwanehals is in de bestuurders stoel is verwerkt. Als ik onder de stoel kijk zie ik diverse aansluitingen. Op welke plaats en met behulp van wat voor verloopkabel kan ik de microfoon aansluiten op de GROM module?
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Bluetooth voor ingebouwde Volvo mic en speaker.... Wie kan helpen?

 · 
Posted: 26.07.2015 - 00:35  ·  #18
Ik heb de microfoon die grom aanbiedt er op aangesloten. Mijn hoofdsteun microfoon had geen 3,5mm Jack maar een gewoon verlengstuk naar een vorige carkit. Daar heb ik verder dus geen moeite ingestoken om er nog iets mee te doen. De grom mic heb ik bovenaan het radioframe geprikt en daarmee ben ik redelijk goed te verstaan.

Zie topic.php?t=11740
S80digital
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Bluetooth voor ingebouwde Volvo mic en speaker.... Wie kan helpen?

 · 
Posted: 13.08.2015 - 23:22  ·  #19
Quote door Kaaskop

Ik heb de microfoon die grom aanbiedt er op aangesloten. Mijn hoofdsteun microfoon had geen 3,5mm Jack maar een gewoon verlengstuk naar een vorige carkit. Daar heb ik verder dus geen moeite ingestoken om er nog iets mee te doen. De grom mic heb ik bovenaan het radioframe geprikt en daarmee ben ik redelijk goed te verstaan.

Zie topic.php?t=11740


Dank voor de tip. Ik vind het echter zonde om geen gebruik te maken van de bestaande microfoon en zou de kabel graag onder de stoel of achter de radio willen oppakken en aansluiten op de GROM. Ik ben nu het wiring diagram van de S80 aan het uitpluizen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0