Bobine en verschil in merken

 
 
 
 
 
sweets60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 152
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 13.07.2017 - 21:47  ·  #16
Dat klopt de wijziging is nog niet zo heel lang van kracht. Ik zal eens nakijken hoelang de wijziging er al is. En de wijziging geld voor alle 5 cilinders zowel met als zonder turbo. Het verschil is te merken in een mooier toeren verloop, en dat de motor beter oppakt en dus iets feller is. Wij hebben ook veel gemeten, en daar zien wij met rijden met Vida aangesloten op de auto met constante snelheden een betere en stabielere begin en eind vonk.
havenmeester45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Blaricum, N-H
Leeftijd: 29
Berichten: 73
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 09.09.2019 - 18:59  ·  #17
Even inhaken op dit bericht, als dat mag :)

Mijn V70 heeft nu 240k aan km gerold, en heeft nog de originele bobines. Dit zijn Bosch bobines uit 2005.
Ik wil ze preventief alle 5 vervangen, voor bosch of NGK..

Gezien de post van sweets60 wil ik de NGK”s gaan monteren.. of toch Bosch? Wie geeft mij de doorslag? :)
wdk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 64
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 09.09.2019 - 21:04  ·  #18
Bij mij zitten er Beru in, als je die demonteert, lees je op de onderzijde Bosch...
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 09.09.2019 - 21:05  ·  #19
Quote door havenmeester45

Even inhaken op dit bericht, als dat mag :)

Mijn V70 heeft nu 240k aan km gerold, en heeft nog de originele bobines. Dit zijn Bosch bobines uit 2005.
Ik wil ze preventief alle 5 vervangen, voor bosch of NGK..

Gezien de post van sweets60 wil ik de NGK”s gaan monteren.. of toch Bosch? Wie geeft mij de doorslag? :)


Vd 2 de goedkoopste nemen. Beiden prima merken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 09.09.2019 - 23:09  ·  #20
Laat je ook nog even weten of je verschil merkt met de nieuwe bobines?
havenmeester45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Blaricum, N-H
Leeftijd: 29
Berichten: 73
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 10.09.2019 - 08:54  ·  #21
Thanks! Ik heb 5 NGK besteld. Nu in de aanbieding op ebay.
Ik laat hier weten of ik verschil merk!
havenmeester45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Blaricum, N-H
Leeftijd: 29
Berichten: 73
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 12.09.2019 - 20:42  ·  #22
5 nieuwe NGK bobines gemonteerd. Eerst even goed bekeken natuurlijk, duidelijk dat NGK een eigen productie heeft en niet ergens inkoopt. Hun logo staat in het rubber.
Verder exact hetzelfde als “originele” Bosch.

Eerlijk gezegd is er niet bijzonder veel verschil als met de oude bobines. Wel lijkt de motor iets soepeler te draaien, sterkere vonk?
Maar wel een fijn idee ze allemaal vervangen te hebben na 240k vonken. Scheelt hopelijk een hoop leed in de toekomst
Volvofiel2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 123
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 07.11.2019 - 21:55  ·  #23
Nadat twee weken geleden een van de bobines het begaf, heb ik ze allemaal vervangen door - dezelfde - Bosch bobines. Bij het vervangen ontdekte ik dat 4 van de 5 nog de originele uit 2002 waren, hebben toch mooi 340.000 km gewerkt. Kennelijk was er begin 2019 al wel eentje gesneuveld, er zat 1 Beru bobine in met productiedatum 12-2018. Dus die maar op reserve gehouden.

Samen met een setje nieuwe bougies en verse olie + filter klinkt de motor al een stukje soepeler (al kan dat natuurlijk ook tussen mijn oren zitten).
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 999
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 03.11.2021 - 17:11  ·  #24
Vandaag bij het bestellen van onderdelen voor de beurt ook meteen 5 nieuwe bobines mee besteld. Tot op heden nog geen problemen gehad, maar voor 150,- vervang ik ze net zo lief een keer preventief. Aangezien de V70 voorlopig nog niet weg lijkt te gaan is het mij de centen wel waard. Op deze manier probeer ik de auto zo betrouwbaar mogelijk te houden. Bij ieder onderhoud een beetje preventief spullen mee vervangen, dan doet het gevoelsmatig ook minder pijn.
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 711
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Bobine en verschil in merken

 · 
Posted: 03.11.2021 - 19:13  ·  #25
Quote door Klaasw

Vandaag bij het bestellen van onderdelen voor de beurt ook meteen 5 nieuwe bobines mee besteld. Tot op heden nog geen problemen gehad, maar voor 150,- vervang ik ze net zo lief een keer preventief. Aangezien de V70 voorlopig nog niet weg lijkt te gaan is het mij de centen wel waard. Op deze manier probeer ik de auto zo betrouwbaar mogelijk te houden. Bij ieder onderhoud een beetje preventief spullen mee vervangen, dan doet het gevoelsmatig ook minder pijn.



Je bent niet de enige die het zo doet. Ook ik vervang bij het onderhoud wat zaken. Eind van de maand worden de voorremschijven etc. vervangen en dan worden gelijk de remklauwen vervangen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0