Bij mij een iva idd na wia, na aanleiding van een verkeersongeval 13 jaar daarvoor.
Mijn tegenpartij moest me ook compenseren.
Helaas had ik alleen niet zo'n gedegen juridische hulp, maar achteraf is mooi wonen...
Daadwerkelijk stoppen met werken was niet mijn eerste keuze.
Ik heb geluk gehad dat de Nederlandse beenhouwers over de loop der jaren mijn rechter schouder, diverse malen bij elkaar hebben weten te houden.
Zodat ik toch nog een fijn aantal jaar redelijk pijnvrij vooruit heb gekund.
Het liefst zou ik nog altijd werken voor m'n geld, toch een eer en ego dingetje.
Na weer eens een lange werkdag kreeg ik ineens door pijn de trailer deuren niet meer open.
In onze handgeschakelde v50 kon ik op de weg naar huis alleen nog met links schakelen...
Onderweg informeerde ik gelijk mijn planners en aan de telefoon was alle begrip.
Via de mail kreeg ik iets later mijn schema voor de volgende dag.
De oplossing was blijkbaar een krappe 9 uur rust en een werkdag die op papier weer 15 uur zou duren.
Voornamelijk veel adressen en korte afstanden, precies het tegenovergestelde van waar ik al jaren over mocht zeuren (korte werkdagen of lange afstanden).
Ik heb me per direct ziek gemeld.
Een prothese al laatste poging vanuit onze lieve beenhouwerij kwam niet zonder kanttekening.
Geen garantie op pijn vermindering, grote kans op vermindering van kracht en souplesse.
Bovendien mag dat schatje om de pakweg 10 jaar vervangen worden!
Wat wel gegarandeerd iedere keer een heftige operatie zal zijn.
Gevolgd door een zwaar en pijnlijk jaar aan revalidatie en grote kans op vermindering van kracht en souplesse... Iedere operatie weer!
Natuurlijk stond ik vooraan in de rij voor deze buitenkans!
Tegenwoordig heb ik nog altijd pijn, soms nog tot verlamde-man-niveau, maar...
Als ik mezelf rust geef... kan ik pijnvrij zijn!
Het lastige is, wat is pijn? Hoever mag je de grenzen opzoeken? Soms moet je er doorheen en soms juist niet.
Niemand ziet jouw pijn, dus doe zelf wat goed voelt.
Als je denkt dit kan ik, wil ik, heb ik nodig, dan ga ervoor!
Maar als je denkt, uhm nou, ho even, wacht, dit is te veel, dan laat het los!
Geef jezelf de tijd, luister naar de beenhouwers, probeer vooral jezelf niet gekker te laten maken dan je al bent.
De rest komt vanzelf wel weer....
Wie weet ontdek je een verborgen passie voor hinkelen?