BT Carkit voor €34

Die wèl werkt

 
 
 
 
 
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 13.11.2018 - 16:46  ·  #16
Werkt idd erg fijn n gebruik ik hier ook vrij veel, maar soldeer toch het liefste electrisch. Wellicht dat Yits meeleest, die kan je er alles over vertellen en uitleggen.
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 13.11.2018 - 17:56  ·  #17
Ook ik weet niet of de knopjes op het stuur werken want heb alleen cruise.
Heb de knopjes wel al een jaar liggen maar nog geen zin om in te bouwen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 13.11.2018 - 17:59  ·  #18
Het is gemak vs. duurzaamheid. Scotch lock is natuurlijk makkelijk aan te brengen. Klik-klik en het zit vast en het werkt. Het is echter een relatief zwakke verbinding die na verloop van tijd zijn 'klem' kracht verliest waardoor het contact slechter wordt/soms wegvalt.
Beste is solderen, maar niet iedereen is daar handig mee en ik sta zelf ook niet te popelen om een draad uit de kabelboom door te knippen en weer vast te solderen. Het staat niet 'mooi' en als de Grom/Yatour of wat dan ook er weer eens uit gaat hou je die 'plek' in de bedrading. Zelf vind ik de posi-tap een mooie, relatief goede én makkelijke verbinding. Voordeel is ook dat het koppelen van verschillende draaddiktes geen probleem is, iets wat bij Scotch-lock eigenlijk niet gewenst is. Door de schroef verbinding van de posi-tap blijft de boel aanzienlijk beter geklemd dan bij een klem verbinding zoal scotch-lock. Daarnaast is er vrijwel niets te zien als je de verbinding ooit eens verwijderd.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 13.11.2018 - 18:06  ·  #19
Quote door Jaco S

Werkt de stuurbediening ook gewoon als je bleutooth audio afspeelt zoals Spotify?


Volume zal altijd werken. En ik verwacht dat de rest ook gewoon werkt. De HU ziet het ding als CD-changer, en stuurt gewoon een signaaltje uit voor 'volgende', dat kastje zend dan weer via Bluetooth het 'volgende' commando naar je telefoon, en aangezien dat kastje het A2DP protocol volgt, zou het dus moeten werken. In mijn Avensis werkte het iig (en die fabrieksradio's komen uit dezelfde fabriek rollen als de Volvo radio's).
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 13.11.2018 - 18:09  ·  #20
Doeke, ik heb me rot gezocht naar die posi-tap, maar ik kon hem nergens vinden (ook niet bij de lokale electro groothandel) Heb jij een linkje?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 13.11.2018 - 18:36  ·  #21
Quote door Doeke Dobma

Het is gemak vs. duurzaamheid. Scotch lock is natuurlijk makkelijk aan te brengen. Klik-klik en het zit vast en het werkt. Het is echter een relatief zwakke verbinding die na verloop van tijd zijn 'klem' kracht verliest waardoor het contact slechter wordt/soms wegvalt.
Beste is solderen, maar niet iedereen is daar handig mee en ik sta zelf ook niet te popelen om een draad uit de kabelboom door te knippen en weer vast te solderen. Het staat niet 'mooi' en als de Grom/Yatour of wat dan ook er weer eens uit gaat hou je die 'plek' in de bedrading. Zelf vind ik de posi-tap een mooie, relatief goede én makkelijke verbinding. Voordeel is ook dat het koppelen van verschillende draaddiktes geen probleem is, iets wat bij Scotch-lock eigenlijk niet gewenst is. Door de schroef verbinding van de posi-tap blijft de boel aanzienlijk beter geklemd dan bij een klem verbinding zoal scotch-lock. Daarnaast is er vrijwel niets te zien als je de verbinding ooit eens verwijderd.



Je moet ze ook niet doorknippen. Je haalt alleen een stuk isolatie los. Draadje eromheen wikkelen en solderen!
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 14.11.2018 - 07:01  ·  #22
En al zou je ze doorknippen; als je dit netjes soldeert en afwerkt met een krimpkous is er niets aan de hand en is die draad net zo betrouwbaar als voorheen. Mits goed gesoldeerd natuurlijk want daar wilt het ook nog wel eens fout gaan. Je wilt niet weten hoeveel kabels ik in de auto van BJ heb moeten solderen en aan heb moeten passen. Durf ook gerust te stellen dat die kabelbomen beter als origineel zijn en in ieder geval steviger.

De kwaliteit van de door Volvo gebruikte kabels is echt niet geweldig meer sinds de komst van de 240 serie, vergeet dat niet. M.a.w. de kabels die gebruikt werden in een Amazon, P1800 en/of PV544 zijn van betere kwaliteit als dat jongere spul allemaal. Klinkt heel raar maar is echt zo, sowieso al qua isolatiemateriaal, qua dikte, etc.
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 14.11.2018 - 18:16  ·  #23
Quote door arturo

Doeke, ik heb me rot gezocht naar die posi-tap, maar ik kon hem nergens vinden (ook niet bij de lokale electro groothandel) Heb jij een linkje?

Onder andere hier: https://pepperparts.com/
Maar je kunt ook (bulk) rechtstreeks bestellen: https://www.posi-products.com/shoponline.cfm#8
Groupbuy! :happy:
hubertjanhickinson
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 75
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 14.11.2018 - 19:36  ·  #24
Quote door arturo

Toch maar weer eens iets gekocht bij Ali. Mijn Dice werkt ook goed dus waarom niet nog een keer proberen? De GROM en YATOUR vond ik te duur.
Ik heb deze gekocht voor mijn HU603:
BT Carkit

Ik heb het volgende filmpje (GROM installatie) gevolgd om de carkit te installeren:
Install filmpje

De 12 V kabelklem die ik heb gebruikt:
kabelklem

De microfoon heb ik voor de tellerunit geplaatst.
Even het plastic eruit wippen en je kunt het kabeltje zo achter je HU leiden.

De microfoon werkt zeer goed. Ik heb hem met 120 km/u getest. Mijn vrouw en kinderen konden gewoon deelnemen aan het gesprek, zonder harder te praten of zich te richten naar de microfoon.
De muziek gaat automatisch uit als er iemand belt, en gaat automatisch weer aan.
Het geluid voor de muziek is zeer goed. Ik ben zelf muzikant dus ben vrij kritisch.
Veel plezier ermee.


Deze unit heb ik ook in mijn auto gehad. Ik was er niet tevreden over. Fijn dat ie wel aan jou wensen voldoet :).
- Tijdens het bellen hoorde de andere persoon zichzelf in echo.
- Bij het bluetooth muziek afspelen mist de bas.
- Bij contact uit en aan gaat het volume weer terug naar de middenstand, wat eigenlijk op 100% zou moeten blijven.
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: BT Carkit voor €34

 · 
Posted: 14.11.2018 - 20:52  ·  #25
De echo en het volume verschil heb ik geen last van. Misschien zou je je microfoon ergens anders kunnen plaatsen of wat instellingen op je telefoon kunnen veranderen. Er mist inderdaad wat bas maar die heb ik er een beetje bijgedraaid op de EQ van mijn HU.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0