CFE werkt niet op 2004 V70R

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: CFE werkt niet op 2004 V70R

 · 
Posted: 13.05.2022 - 19:00  ·  #16
Heb m er ook inzitten.
Eigenlijk alleen de olie & kvs temp waar ik naar kijk.

Daarbij gaat nu tenminste een hoop vanzelf. Alles gaat dicht en klapt in.

Ga ook nog eens kijken hoe het zit met het starten van de standkachel mbv sleutelafstandbediening.

Bugs ?

Ja, als je dmv je stuurbediening het volgende muziek nummer pakt gaat de display even op zwart. Doe je het via de audio zelf dan is er niets aan de hand.

Zag ook iets met olie% oid voorbij komen maar wat dat is…
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: CFE werkt niet op 2004 V70R

 · 
Posted: 13.05.2022 - 22:19  ·  #17
Quote door chiel82

Het ligt er helemaal aan wat je verwachtingen zijn van het apparaat. Het is zeker geen volledig doorontwikkeld apparaat. Maar ik kan het echt iedereen aanraden. Ik vind vooral dat olietemperatuur, haldexolie temperatuur en turbodruk erg nuttig zijn om te zien tijdens het rijden. Ook de follow me home functie bij het afsluiten van de auto in het donker/schemer is nuttig en de richtingaanwijzer heb ik ook veel plezier van.


Ook ik heb de CFE+ in mijn V70 maar heb toch al wat issues gehad.
Heb gekozen om het dak te laten sluiten na 2x binnen 3 sec op sluiten te drukken. Dat ging prima, maar het openen ging daarentegen niet van een leien dakje: ik moest soms 3, 4 of meer malen op de openen knop drukken voor mijn deuren ook daadwerkelijk open gingen; knipperlichten gingen wel iedere keer branden maar deuren bleven dicht.
Dat is uiteindelijk opgelost na nieuwe firmware downlaod.

Toen gekozen voor meerdere keren blinken bij tip stand (keuze was 4, 5 of 6 maal, ik koos voor 5 maal omdat dat beter aansluit bij mijn luie rijstijl). Echter: gisteren sloegen mijn knipperlichten op hol: heel snel en nerveus knipperen en uiteindelijk werkten mijn knipperlichten in het gheel niet meer. Wel bleef mijn linker knipperlicht constant branden.
Loskoppelen van de accu (dank aan dit forum voor de tip!) bracht enige oplossing, enige: want nu knipperden mijn knipperlichten heel nerveus.
Uiteindelijk de CFE geheel opnieuw geïnstaleerd (de optie meerdere keren knipperen is niet meer beschikbaar??!!) en nu is alles weer in orde.

Kortom: de CFE is best een aardige aanvulling maar werkt niet echt vlekkeloos en doordat functies per firmware download verschillen is aanschaf hiervan wel iets om toch even goed over na te denken.
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: CFE werkt niet op 2004 V70R

 · 
Posted: 13.05.2022 - 22:20  ·  #18
Quote door MTE

Bugs ?

Ja, als je dmv je stuurbediening het volgende muziek nummer pakt gaat de display even op zwart. Doe je het via de audio zelf dan is er niets aan de hand.


Dat is geen bug. Dat staat, meen ik, in de handleiding.
chiel82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: CFE werkt niet op 2004 V70R

 · 
Posted: 18.05.2022 - 20:43  ·  #19
En als laatste werkt nu ook de wifi functie, blijkbaar snapt een telefoon niets van een wifi netwerk zonder internet. Daarom gaf Swedesolutions de suggestie om de CFE Ultra verbinding te laten maken met mijn wifi hotspot, dat werkt perfect. Uiteindelijk werkt dus alles en ben ik er erg blij mee. Een suggestie voor verbetering zou een goede handleiding kunnen zijn en/of wat meer video tutorials.

Eigenlijk wil ik nu nog een log kunnen maken met verschillende parameters (brandstofdruk, toeren, snelheid, turbodruk, etc.) tijdens het rijden, heeft iemand enig idee of dit mogelijk is? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om verbinding te krijgen met Torque? Via mijn telefoon werkte dat niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0