Climate Control / Airco probleem

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 10.06.2019 - 13:58  ·  #31
Quote door ikbat

Zoek je verder, dan zul je er ook vinden die het misschien wel voor €250 doen, en die het voor €750 doen.

En normaal is de prijs ook te verantwoorden.

Maar onder aan de streep, wanneer je na een garage gaat, mag je een prof afwerking verwachten,


Het is denk ik belangrijker om te weten welk merk onderdeel ze vervangen.

Mijn condenser zal een nissens zijn en niet een tropisch merk.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5154
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 10.06.2019 - 14:06  ·  #32
Volgens mij is Nissens een prima (tropisch) merk. In die tropische landen weten ze juist heel goed airco onderdelen te maken, het is er vaak warm 😁
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 10.06.2019 - 14:41  ·  #33
Zoooo, die garage had echt een probleem met mij gehad als ze dat allemaal hadden verkloot op mijn auto. Wat een hufters.
Edwins40
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 11.06.2019 - 11:21  ·  #34
Gister zelf even op onderzoek geweest. Nog nooit zoveel tracer vloeistof gezien..

Net terug naar die garage, blijkt de droger te lekken. Is het niet handiger om als je het toch open hebt liggen ook de droger te vervangen? Aangezien die best wel cheap zijn?

Man wat baal ik hiervan. Ik krijg coulance van ze op de uren, dus ik ga hem wel daar laten repareren. Maar voor mijzelf kan het pas de 24e, lekker dit.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5154
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 11.06.2019 - 11:27  ·  #35
Die zijn inderdaad cheap. Ringetje zal wel lekken? Zal wel een ouder N model zijn met losse droger.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 11.06.2019 - 11:49  ·  #36
Quote door Edwins40

Gister zelf even op onderzoek geweest. Nog nooit zoveel tracer vloeistof gezien..

Net terug naar die garage, blijkt de droger te lekken. Is het niet handiger om als je het toch open hebt liggen ook de droger te vervangen? Aangezien die best wel cheap zijn?

Man wat baal ik hiervan. Ik krijg coulance van ze op de uren, dus ik ga hem wel daar laten repareren. Maar voor mijzelf kan het pas de 24e, lekker dit.


Wat een prutsers, hadden ze direct erbij moeten vervangen. Wordt ook aanbevolen volgens mij.
Net nu de warme dagen er weer aankomen...
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 11.06.2019 - 20:58  ·  #37
Ik was een paar jaar -jaar of 3- terug bij CarCool in Helmond met de 850 clubmeeting en daar heb ik de droger, condensor en de compressor laten vervangen. Inclusief uren en koudemiddel was de rekening met net 600 euro betaald.......

Hebben ze ons ook nog met de bedrijfsbus naar en van het station gehaald ivm de afstand.....
Edwins40
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 23.06.2019 - 22:22  ·  #38
Nou na reparatie 2 is de auto weer terug. Droger was stuk. Waarom is die niet meteen vervangen vraag je je af? Wie het weet mag het zeggen...

De airco stopte er gister wéér mee toen het dak open stond. Net even wat test dingetjes gedaan, airco bleef lopen en lopen bij alles wat ik deed en bij dak open; UIT.

Zijn er mensen die dit herkennen? Wie heeft dit ook meegemaakt de afgelopen dagen? Of zit er echt ergens een storing in een sensor oid die we over het hoofd zien? Ik laat m'n dak iig dicht, maar dat lijkt me niet de reden dat hij erop zit :(

PS; Hij slaat dus ook niet opnieuw aan als het dak weer dicht is. De 'reset' gebeurt pas na langere tijd inactiviteit (motor af, deuren op slot).
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 23.06.2019 - 23:18  ·  #39
Is je speling op de ac-compressor nu ook verholpen?

Heb je al eens gekeken waar je bedrading van je dakraam naar toe gaat? (Dat er niet ergens een draad gedeeld wordt.. ? )
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 24.06.2019 - 05:19  ·  #40
Zou het niet een instelling in de autoconfiguratie kunnen zijn? Dus niet iets wat de dealer kan maar waarvoor je echt naar VolvoTune oid moet gaan? Dat je moet 'inbreken' op de cem? Of wie weet met v-dash, na decoding (als je die optie hebt). Het lijkt me toch echt iets software matigs, maar dan wel zo dat het niet zomaar te wijzigen is. Is het wel een echt Nederlandse auto?
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 44
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 24.06.2019 - 06:50  ·  #41
Gaat d AC echt UIT als in lampje ook op oranje en UIT of stopt hij met werken maar blijft hij wel op AAN staan?

Om AAN en actief te zijn zitten er natuurlijk voorwaarden aan zoals motor draaien, voldoende gevuld, temperatuur en gewenste temperatuur. Waar opzich ook gesloten dakraam in zou kunnen zitten maar dat zou je in Vida moeten kunnen vinden denk ik.
Edwins40
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 24.06.2019 - 13:52  ·  #42
Quote door ravado

Is je speling op de ac-compressor nu ook verholpen?

Heb je al eens gekeken waar je bedrading van je dakraam naar toe gaat? (Dat er niet ergens een draad gedeeld wordt.. ? )


Ja hij grijpt gewoon goed aan, dus daar ligt het niet.
Edwins40
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 24.06.2019 - 13:53  ·  #43
Quote door Jasper79

Gaat d AC echt UIT als in lampje ook op oranje en UIT of stopt hij met werken maar blijft hij wel op AAN staan?

Om AAN en actief te zijn zitten er natuurlijk voorwaarden aan zoals motor draaien, voldoende gevuld, temperatuur en gewenste temperatuur. Waar opzich ook gesloten dakraam in zou kunnen zitten maar dat zou je in Vida moeten kunnen vinden denk ik.


Hij blijft op AAN staan. Ik moet hem handmatig op UIT zetten.

De airco stopt dus met koude lucht blazen op standje AAN. Je ruikt hem eerst en dan voel je het warm worden in de auto.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5154
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 24.06.2019 - 14:03  ·  #44
Hoeveel speling zit er op de koppeling dan?
Edwins40
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Climate Control / Airco probleem

 · 
Posted: 25.06.2019 - 11:25  ·  #45
Quote door Blade

Hoeveel speling zit er op de koppeling dan?


0,3mm-ish nu. Precies wat is voorgeschreven dacht ik.

Het is ongelofelijk, maar het systeem liep dus gewoon wéér leeg. Auto staat weer bij de garage. Manmanman.
De monteur die het niet zo nauw neemt met het correct terugplaatsen van onderdelen (of het juist repareren van mijn airco) heeft even goed op z'n lazer gehad.
Ik kreeg de auto de 2e x namelijk terug met de koplampwissers die naar beneden wezen, compleet verkeerd teruggemonteerd én een mistlamp die het ineens niet meer deed.

Wat een gepruts, wat een gepruts.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0