Compressor ipv thuiskomertje

Ferm compressor bij Action

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 14.05.2020 - 18:09  ·  #16
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3184
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 14.05.2020 - 18:20  ·  #17
Die heb ik inderdaad ook.
3 keer een autoband mee geplakt, en een motorband.
Nooit problemen verder
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 16.05.2020 - 21:34  ·  #18
Voor motorbanden zou ik ze zeker niet laten zitten en gewoon mee doorrijden. De houvast is minimaal omdat een motorband veel dunner is dan een autoband.
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 21.04.2021 - 18:37  ·  #19
Voor mij nooit meer een auto zonder reserwiel (thuisbrenger of volwaardig). Een keer met mijn een na laatste leaseauto (508sw 2.0hdi) onderweg naar wintersport om een uur of 4 ‘s middags in Duitsland gestrand met een verrotte linker achterband (goeie auto, reed 160 /170 en kwam er pas achter toen het veel te laat was). Sta je toch ff raar te kijken (en te blauwbekken) langs de autobahn. Uiteindelijk na ca. 1.5 uur opgepikt door een Duitse depaneur die nog wel een kennis had die in de banden zat. Nieuwe half versleten/afgeschreven band erop, handgeschreven bonnetje, en wij blij. Hadden slechts een paar biertjes achterstand op ons overige reisgezelschap opgelopen bij aankomst in ons Oostenrijks hotel. Moet er niet aan denken dat dit later op de avond gebeurd zou zijn.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 21.04.2021 - 19:22  ·  #20
Heb bijna het zelfde gehad met de vrachtwagen.

Op vrijdag middag een lekke band, net voorbij hockenheim. En daar er achter komen dat je net tussen 2 rayons in valt.

Uiteindelijk is er vanuit nederland een pechhulp gekomen met een nieuw wiel, dus 30 uur verder kon ik verder rijden.

In duitsland is dat een ramp,
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 21.04.2021 - 22:56  ·  #21
Wij zijn ooit eens gestrand met de V50 en caravan in Oostenrijk met een lekke band op de vluchtstrook in de stromende regen. Het enige wat ik toen had was zo'n nood reparatie setje van Volvo met een accu compressor en van die gele smurry. De bedoeling was dat je die smurry in de lekke band moest spuiten. Wat een ramp was dat! 😬 Auto's die met een vaartje van 140 langs je heen knallen en dan prutsen met de compressor en die smurry. Alles zat er onder maar de band bleef lek. Dus uiteindelijk maar de V50 en caravan weg laten slepen en vervolgens goed geholpen door een garage met een nieuwe band. Dus sindsdien ook voor mij altijd een reservewiel in de bak.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 22.04.2021 - 09:24  ·  #22
Tja, het kan verkeren. Al mijn auto's hebben tot nu toe nog reservewielen of in het slechtste geval een thuiskomer gehad, en ik heb ze nog nooit nodig gehad en ik rij intussen toch ook al weer zo'n 20 jaar rond. 1x een halflekke band opgemerkt bij het uitrijden van een parkeergarage, bleek een verrot ventiel te zijn.
Maar, bij de keus zou ik ook voor een reservewiel gaan, als het qua ruimte geen probleem geeft.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 22.04.2021 - 09:48  ·  #23
Ik heb beiden. In nederland laat ik meestal mijn thuiskomer thuis. 't Is een best groot en onhandig ding in de achterbak (lpg tank...). In 't buitenland heb ik 't liefste de thuiskomer mee. Ik heb 'm ook al eens mogen gebruiken, ik was blij dat ik 'm had. De band had een scheur, dan ben je kansloos met smurrie (en zaterdagavond ben je ook aardig hulpeloos qua pechhulp in een afgelegen boerendorp)
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Compressor ipv thuiskomertje

 · 
Posted: 22.04.2021 - 20:37  ·  #24
Ik heb gelukkig een thuiskomer, want ik had hem zaterdagochtend nodig :D
Wilde naar Ikea rijden om eea op te halen en wat denk je, achterband met een dikke spijker erin...

Meteen de thuiskomer erop gezet en direct de vakgarage hier in de wijk gebeld. Deze zei meteen dat ik langs kon komen en letterlijk 10 minuten later kon ik weer rijden met een geplakte band. Prop erin en klaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0