Contactslot S60

 
 
 
 
 
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 16.02.2014 - 09:13  ·  #16
balen man, een auto zit toch ook vaak een gelukswaarde bij in.
Een vriend van mij heeft nu 3/4 jaar een 2007 jetta met net 100000km,het is bekent dat er nieuwe bussen geplaatst zijn in de versnellingsbak bij de vorige eigenaar.
Deze waren uitgelopen(ja ja bij zeg 50000km al :o )Dit is onder fabrieks garantie gedaan.
Nu het heden, bij kilometer stand 100000km weer een uitgelopen lager in de bak, gevolg complete bak revisie maar zonder enige coulance.............. :'(
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 16.02.2014 - 09:59  ·  #17
yep. de uitdrukking van vaders vroeger, wat er niet op zit kan ook niet kapot, zijn we niet meer gevoelig voor, en kunnen we ook niet meer aan ontkomen. autofabr willen zich ondrescheiden door gadgets. maar deze storing kan ik nog billijken, onder kop slijtage. vorige week nog 500 afgetikt voor reparatie standkachel. en nu rijdt de auto niet moet ie ook nog gehaald worden. ik geef deze wagen een jaar de tijd zicht te bewijzen. anders zet ik hem op marktplts voor een habbekrats. ben ik altijd nog beter af.
ondanks schuifdak en dat het een erg mooie V70 is....mmm
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3222
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 16.02.2014 - 12:47  ·  #18
Mijn S60 heeft dit ook gehad bij 315.000 km. Ik heb toen bij de dealer een nieuw slot laten inbouwen, kostte €328,92.
Zet je er een gebruikt slot in, heb je verschillende sleutels voor contact en deur/kofferbak/dashboardkastje. Je zou hem maar net een keer nodig hebben.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 16.02.2014 - 22:18  ·  #19
ja dat is ook zo. dan maar even door de pijn heen en origneel en compleet maken.steeds concessies doen is ook niet goed voor de auto. en dan is het ook weer compleet en anders denk je steeds "had ik maar". ik wacht het af. mrgn nr de garage. Gr Ton
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 17.02.2014 - 10:31  ·  #20
In de zomervakantie van 2012 hebben we ook problemen gehad met het contactslot van de V70 2.4. Besluit je om een dagje weg te gaan, kun je de sleutel niet meer omdraaien... Volvo Assistance (of zoiets) gebeld en enige tijd later kwamen de plaatselijke ADAC meneer en mevrouw aanrijden met hun, voor de omstandigheden, wel erg grote auto! Een vrachtwagen waar de Volvo zo achterop had gekunt.
Gelukkig was dat niet nodig en de ADAC meneer die zelf een garagebedrijf heeft en ook graag aan zijn eigen klassiekers sleuteld wist direct wat het probleem was! Het bleek dat het stuurslot niet geactiveerd was bij het uitnemen van de sleutel en omdat dat met een of ander palletje gebeurt, kon de sleutel niet meer omgedraaid worden. Het palletje was als het ware de verkeerde kant op gegaan.
Nadat alle kappen vewijderd waren, kon het palletje afgevijld worden. Gevolg was wel dat er geen stuurslot meer op de auto zat, maar ons probleem was in ieder geval verholpen met dank aan de zeer kundige en vriendelijke ADAC monteur!
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 17.02.2014 - 17:27  ·  #21
altijd mooi om te zien hoe een probleem door gemotiveerde liefhebbers wordt opgelost. zojuist is de auto door de volvo monteur opgehaald ( volvo assistance). hij haalde de afdekkap onder het stuur los ( kon ook omdat de auto niet op stuurslot stond vanwege wel in stand 1) , schroevendraaier erin en starten maar, dan wordt het binnenhuis besteld en woensdag kan tonnie weer roffelen. :D :D :D
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Contactslot S60

 · 
Posted: 23.03.2014 - 18:04  ·  #22
Het is weer raak....
Vandaag even met het gezin op stap.

Tijd om weer naar huis te cruisen... Pot ver drie.
Sleutel komt bijna in stand I. Verder niet.

Belgische wegenwacht, Touring, is gekomen.
Nu werkt het weer. Tijdelijk.
Volgens de technieker moet er een nieuw slot in.

Als ik de reactie van Volvo_V70 lees is het een misser van het slot tov de sleutel?

Dus is het slot niet echt kapot?

Pffff wat zijn die bakken toch onbetrouwbaar tegenwoordig.

Gelukkig weer thuis.

Groet Roland.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0