Dash Cam

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 19.08.2012 - 13:47  ·  #16
Quote door Greyline

Quote door Bigdog

Ik zie het al, Big Brother is watching you. :police:


O ja, ik zie hem nog niet O-)


Dat was ook de opzet ! :lol:
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 19.08.2012 - 14:13  ·  #17
Quote door Bigdog

Quote door Greyline

Quote door Bigdog

Ik zie het al, Big Brother is watching you. :police:

O ja, ik zie hem nog niet O-)

Dat was ook de opzet ! :lol:

:alien: :devil:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 19.08.2012 - 15:53  ·  #18
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 19.08.2012 - 16:15  ·  #19
Valt niet tegen.
Werkt goed.
Net Blik op de Weg. :D
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 20.08.2012 - 22:44  ·  #20
Quote

.. ja, ja aan wie dacht jij dan dat hij het zou gaan afdragen?

aan de vrouw denk ik :'( :-/
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 21.08.2012 - 08:38  ·  #21
Ziet er goed uit!
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 21.08.2012 - 09:08  ·  #22
Ik ben benieuwd welke camera dat is.
Ik heb een tijdje geleden ook een (goedkope) dash cam gekocht, maar deze was niet compleet en werkte niet naar behoren.
Ik heb mijn geld terug gekregen en de camera mocht ik houden.

In Rusland rijdt 30% van de automobilisten met een dash cam. Youtube staat er vol mee.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 21.08.2012 - 10:17  ·  #23
In Rusland is dat vanwege de verzekering.

Mijn camera is een Contour GPS. GPS is alleen uit te lezen met eigen software, die zou ik dan weer kunnen capturen om in beeld te krijgen samen met de video.
De Contour is meer bedoeld om aan je helm te plakken bij motorracen of skydyven, maar in de auto gaat ook prima met een zuignap.
Ik heb hem in Groningen wel eens aan de buitenkant van een bus gehangen, blijft mooi zitten.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 21.08.2012 - 14:10  ·  #24
Quote door eV70T

Quote

.. ja, ja aan wie dacht jij dan dat hij het zou gaan afdragen?

aan de vrouw denk ik :'( :-/

... maar daar steken wij dan een stokje tussen :police:
Miami Vice
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 22.05.2013 - 01:43  ·  #25
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn ervaring delen met een bedrijf waar ik mijn dashcam heb gekocht. Het bedrijf heet MyCarcam en is te vinden via de website: www.mycarcam.nl. Ik heb daar de IROAD IONE-3800 FU gekocht (van de Koreaanse leverancier Jaewon), en de kwaliteit is zeer goed te noemen. Ze maken zelf reclame met teksten als: 'beste prijs/kwaliteit-verhouding', maar ze maken dit ook zeker waar.

Één van de voordelen van deze dashcams is dat hij ook in geparkeerde toestand filmt als er een opmerkelijke beweging plaatsvindt. Dit was voor mij ook één van de redenen om er één te kopen (naast het mooie uiterlijk wat ik ook erg belangrijk vindt). Een tip die je van mij kunt aannemen: ga niet voor de goedkope dashcams maar kies een dashcam van betere kwaliteit! De video's die ik tot nu toe heb opgenomen zijn ook heel mooi.

Als jullie willen kan ik de komende dagen proberen wat zelfgemaakte filmpjes online te gooien.

Remco
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 22.05.2013 - 01:50  ·  #26
Filmpjes over dergelijke dingen is altijd leuk om online te gooien en mag ook zeker! Echter mis ik nu even het voorstellen... Je naam, in welke Volvo je rijdt, eventueel leuke foto's enzovoorts! Wel benieuwd naar jouw beelden maar ook benieuwd wie je bent! Het is natuurlijk wel een forum en geen reclame-site! Dus na het voorstellen ben je zeker vrij om te posten wat je wilt! En er word zeker naar gekeken! :D

Groet,

Tristan
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 22.05.2013 - 02:01  ·  #27
Ik heb het hier overigens over Miami Vice! ;)
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 22.05.2013 - 09:46  ·  #28
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze camera en dan vooral naar de "parking mode" en opname kwaliteit wanneer het donker is.
Erger me altijd aan de parkeerschades die je oploopt waarvan de dader altijd op het kerkhof ligt. Nu bied een dashcam natuurlijk nog geen uitkomst voor het achterhalen van personen die moeite hebben hun portieren netjes en vooral niet te ver open te doen maar vind het toch wel een prettig idee dat eventuele tikjes tegen de bumper geregistreerd kunnen worden.
Filmpjes en ervaringen zijn dus inderdaad zeer welkom.
Miami Vice
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 22.05.2013 - 12:19  ·  #29
Bedankt voor de reacties.

Excuses dat ik mezelf niet heb voorgesteld. Ik ben Remco de Dijk, 49 jaar en rijdt in een Volvo XC60 uit 2009. Helaas geen V70 of V60 maar toch wel enigszinds Volvogerelateerd leek me ^_^ . Ik zal kijken of ik van de week wat mooie foto's kan maken van mijn auto.

Wat betreft de dashcam, de parking mode werkt wel alleen met zo'n speciale kabel. Deze heb ik er gratis bijgekregen omdat ik één van de eerste klanten was. Het installeren is wel moeilijker en vereist zeker wat technische kennis, aangezien deze op de accu van de motor wordt aangesloten. Ik heb hier nog niet naar gekeken en denk dat ik dit door een garagebedrijf ga laten doen.

Heb hier een filmpje van youtube aangezien ik er zelf nog geen online heb gezet. Dit wil ik wel zo snel mogelijk gaan doen maar hier dus een filmpje uit Engeland(?). Ze hebben zelf ook wat filmpjes op de site staan zag ik.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PnSyjy3Yg8A[/youtube]

Zodra ik iets van beeldmateriaal heb zal ik dit op dit forum plaatsen! Vooralsnog moet ik dit uitvogelen omdat de software voor de PC deels Koreaans is (dus hoe je de dashcam kan instellen op je computer). Dit zou volgens de website binnen zeer korte tijd veranderen in Engels.

Edit: youtube link werkt niet helemaal. Hoe verander ik dit?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Dash Cam

 · 
Posted: 22.05.2013 - 16:03  ·  #30
Kijk Remco! Dat is al een stuk meer informatie en direct een stuk makkelijker praten. ;) Ik ben dus heel erg benieuwd naar de filmpjes en velen met mij!
De link zet ik even opnieuw neer en zal volgens mij nu moeten werken!

http://www.youtube.com/watch?v=PnSyjy3Yg8A

Groetjes,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0