dashboard en stuur wissel

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 04.12.2022 - 12:34  ·  #16
Quote door Volvo Peter

Quote door [-Tom-]

Quote door Volvo Peter

Bigdog,
Was niet van plan om het hemeltje te veranderen, dat creme accepteer ik wel, denk ik en de kleuren op de A en B stijl pas ik aan naar zwart, ga ik spuiten. maar bedacht voor de reactie.

Groet,
Peter

Ik ben benieuwd naar het resultaat van het zwart maken. Hoe ga je dat precies doen?
Mijn schoonbroer the (BMW) en pa (Mercedes) hebben ook zwarte stijlen en een zwart hemeltje, dat vind ik echt heel gaaf. Zou dat graag ook willen in mijn s80


Tom,
Als ik het ga spuiten dan doe ik dat met Motip ,goed schoonmaken/ontvetten, dan met plastic primer en dan met Matt Black de kleur geven maar misschien ga ik het ook wel bekleden, ben er nog niet uit.

Groet,
Peter

Oh wacht, jij hebt de plastic a-stijl kappen. In mijn S80 zitten beklede a-stijl kappen vandaar mijn opmerking
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 04.12.2022 - 12:35  ·  #17
Quote door latten

Ik heb die A stijlen bekleed met grijze stof, prima zelf te doen, echt niet ingewikkeld. Gekocht bij https://www.schuimrubberbetaal…t-rek.html

Daar zijn ook nog vele andere kleuren te krijgen.


Haha, algantara ook gewoon... Lijkt wel hetzelfde zachte spul met een beetje schuim er achter. Zo deed die Duitser van M539 dat ook met de BMW.
Wat voor lijm heb je gebruikt? Ik zag hem in de video met iets van 2 componenten lijm bezig.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 04.12.2022 - 17:48  ·  #18
Quote door Jeroen

Quote door latten

Ik heb die A stijlen bekleed met grijze stof, prima zelf te doen, echt niet ingewikkeld. Gekocht bij https://www.schuimrubberbetaal…t-rek.html

Daar zijn ook nog vele andere kleuren te krijgen.


Haha, algantara ook gewoon... Lijkt wel hetzelfde zachte spul met een beetje schuim er achter. Zo deed die Duitser van M539 dat ook met de BMW.
Wat voor lijm heb je gebruikt? Ik zag hem in de video met iets van 2 componenten lijm bezig.

Mooie filmpjes van Sreten he Jeroen? Ik heb die playlist van de E60 meerdere keren gezien, wil bijna ook wel een oude BMW kopen.. maar geen geld/geen plaats :-)
Ik heb ze ook allemaal gevolgd, van zijn E60 staat het goed online te zien hoe hij dat doet met de bekleding. Als lijm had hij wel profi lijm voor die toeppassing gebruikt meen ik. Als het goed is had hij wel een link in de Description geplaatst.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 04.12.2022 - 22:27  ·  #19
Sreten, is dat zijn naam?
Ik heb genoten van de Alpina en Project Dubai, daar zat het alcantara ook in dacht ik maar hij zei al dat hij op een andere auto had geoefend. Nog geen tijd gehad voor zijn andere auto's maar kan alleen maar genieten zijn.
https://www.ottozeus.com/technicollr-9145-plus.html
Dit is de lijm die hij gebruikte, uit een link van de Dubai 7 serie.
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 05.12.2022 - 10:55  ·  #20
Quote door Jeroen

Quote door latten

Ik heb die A stijlen bekleed met grijze stof, prima zelf te doen, echt niet ingewikkeld. Gekocht bij https://www.schuimrubberbetaal…t-rek.html

Daar zijn ook nog vele andere kleuren te krijgen.


Haha, algantara ook gewoon... Lijkt wel hetzelfde zachte spul met een beetje schuim er achter. Zo deed die Duitser van M539 dat ook met de BMW.
Wat voor lijm heb je gebruikt? Ik zag hem in de video met iets van 2 componenten lijm bezig.


Gewoon de spray die je daar erbij kan kopen, heb inmiddels al 6 kappen gedaan, inclusief 2 52mm gauge holders, en bus is nog niet leeg. Plakt als de ziekte, dat wel :-)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 05.12.2022 - 16:35  ·  #21
Oke dat is lekker makkelijk dus :)

Heb je het idee dat die 3 mm schuim (zwart alleen 2mm zag ik) makkelijker is dan de versie zonder schuim? Beide rekbare stof, dat wel.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 06.12.2022 - 15:25  ·  #22
Het voordeel van de lijm van Sreten (M539 Restorations op youtube) en die Jeroen dus aangeeft is dat je nog enige ruimte hebt voor correcties. Je kan je materiaal nog wat verplaatsen, rimpels eruit, etc. en pas bij aandrukken en/of aanrollen gaat ie plakken volgens YT. Dat lijkt mij persoonlijk erg handig..

Hier een actie filmpje als hij aan de V12 BMW 750iL werkt: https://www.youtube.com/watch?…9O&index=5
(project Dubai)
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 743
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 07.12.2022 - 00:33  ·  #23
Ik heb een half uurtje genoten!
Leuke film(pjes) Zo zijn ze er natuurlijk wel meer,
maar dit ziet er best profi uit!

Eindresultaat is bijna perfect.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: dashboard en stuur wissel

 · 
Posted: 07.12.2022 - 09:06  ·  #24
Haha ik ben al dagen kwijt aan die filmpjes van hem... Voor je het weet is het weer 3 uur snachts
 
Selected quotes for multi-quoting:   0