Dealer of schadeherstelbedrijf

Vervanging complete spiegel

 
 
 
 
 
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Dealer of schadeherstelbedrijf

 · 
Posted: 22.01.2020 - 11:26  ·  #16
Ach, als je 22 bent dan weet je nog niet hoe verzekeringen werken ;) Hopelijk is de verzekering zo netjes om het haar eerst voor te rekenen wat voor effect dit heeft op de premie.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Dealer of schadeherstelbedrijf

 · 
Posted: 22.01.2020 - 11:41  ·  #17
Alle schades laat ik door de verzekering behandelen en Ik vraag aan de schade hersteller wat het geschatte reparatie bedrag is. Dan thuis even rekenen wat de impact is op no-claim/schade vrije jaren en afhankelijk daarvan stel ik aan de verzekering voor het bedrag aan hun terug te betalen. Vooral bij kleine schades is het aantrekkelijk om dit zelf te betalen. Doordat je de schade afhandeling door de verzekeraar laat doen, kan je ook je voordeel pakken op de afspraken die de verzekeraar heeft met de schadeherstellers, bijv een vervangende auto.

PS gelukkig is dat in de afgelopen 10 jaar maar 1 keer gebeurd
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Dealer of schadeherstelbedrijf

 · 
Posted: 22.01.2020 - 22:45  ·  #18
En dan vergeten we nog dat wanneer schadeherstellers het woord verzekering horen , de oogjes gaan glunderen en de prijs maal 3 gaat.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Dealer of schadeherstelbedrijf

 · 
Posted: 23.01.2020 - 10:38  ·  #19
Quote door Vogel

En dan vergeten we nog dat wanneer schadeherstellers het woord verzekering horen , de oogjes gaan glunderen en de prijs maal 3 gaat.


Ik hoor de schadeherstellers alleen maar klagen dat ze door de verzekeringsmaatschappijen onder druk worden gezet om nog goedkoper te werken. Vandaar dat je verzekeringsmaatschappij graag wil dat je naar een door hun geselecteerde schadehersteller gaan. Ook de controle op schade en uitgevoerde werkzaamheden is tegenwoordig veel groter. Waar je vroeger nog wel eens wat "extra" werk kon laten doen, betaald door de verzekering, is dat met de huidige afspraken bijna niet meer te doen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Dealer of schadeherstelbedrijf

 · 
Posted: 23.01.2020 - 12:25  ·  #20
In de tijd dat ik met het werk bij de schadeherstellers vaak over de vloer kwam, 2 jaar geleden. Waren ze toch verte van aan het klagen achter de schermen.
Helemaal de “makkelijke” schades waren ze blij mee.
Hier staan standaard verzekeringstarieven voor, en die zijn goed aan de hoge kant.
De complexe schades, daar waren ze wat minder blij mee, die werden los beoordeeld.

Maar als je particulier een simpele schade voor verzekeringstarief gaat betalen. Dan ben je echt te veel aan het betalen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0