Is deze S60 iets?

Misschien bekende?

 
 
 
 
 
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 17.01.2021 - 00:32  ·  #16
Je wil een ander interieur en een upgrade naar premium??? Dan vraag ik me serieus af of het niet verstandiger is om het bedrag dat je daaraan uitgeeft te besteden aan je aankoopbedrag voor de wagen die je zoekt.
Eerlijk gezegd: in de prijsklasse waar je nu zoekt koop je veelal de ellende van iemand anders. Is het niet verstandiger om met dat budget te zoeken in een veel lagere klasse bijvoorbeeld een Ford Ka / Fiesta / Renault Twingo. Ook daar koop je niet een top occasion voor die prijs maar die wagens zijn wel eenvoudiger waardoor er minder aan kapot kan.

Dat van het onderdeel wat niet beoordeeld kan worden bij de APK: mijn zoon (en vrouw) hebben een C30, een wagen die standaard af fabriek voorzien is van een bodykit / skirtset rondom. 1 keer laten keuren bij een autobedrijf dat geen reparaties uitvoert en die had bij de APK dezelfde opmerking. Blijkt dat ze dit hadden vermeld omdat ze niet konden beoordelen of er roestvorming onder de standaard gemonteerde bodykit die rondom zit. :sleep:
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 17.01.2021 - 12:39  ·  #17
Dat is inderdaad nog iets waar ik mee zit.
Uiteindelijk zou ik het liefst een 2.5T awd automaat hebben waar standaard al het lederen sportinterieur in zit samen met het premium audio pakket.
(en de verwarmde electrisch verstelbare stoelen, en de inklapbare spiegels en hoofdsteunen, en een standkachel, en en en :))) )
Bij voorkeur ook nog het facelift model van na 2004.
Maar die zijn zeldzaam en duur.
Dus vandaar dat ik nu wel een beetje kritisch aan het kijken ben, maar wellicht dat ik eerst even wat goedkopers zoek en dan verder spaar.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 18.01.2021 - 19:03  ·  #18
Quote door Klaas76

Dat is inderdaad nog iets waar ik mee zit.
Uiteindelijk zou ik het liefst een 2.5T awd automaat hebben waar standaard al het lederen sportinterieur in zit samen met het premium audio pakket.
(en de verwarmde electrisch verstelbare stoelen, en de inklapbare spiegels en hoofdsteunen, en een standkachel, en en en :))) )
Bij voorkeur ook nog het facelift model van na 2004.
Maar die zijn zeldzaam en duur.
Dus vandaar dat ik nu wel een beetje kritisch aan het kijken ben, maar wellicht dat ik eerst even wat goedkopers zoek en dan verder spaar.


Het kan inderdaad lastig zijn om je droomauto te vinden voor een bedrag wat niet het verkopen van 2 nieren en je favoriete kind vereist, en er is ook niks mis met later zelf een beetje hobbyen en wat dingetjes toevoegen.

Maar pas er wel mee op dat je niet een bodemloze put gaat kopen waar je straks praktisch elk onderdeel 3x vervangen hebt en dan nog de auto niet naar het zin hebt. Ik denk dat het verstandig is om eerst ff goedkoop ergens in te rijden en flink te sparen en dan op zoek te gaan naar de perfecte auto.

En nogmaals het is persoonlijk; maar als je wilt sparen voor een "dikke" Volvo dan zou ik dat niet doen in een 7e kans S60 euroknaller van autohandelaar Beun de Haas bv die al een keer de wereld rond geweest is. Dan gaat geheid het geld harder stromen dan je bij kan sparen. (en geloof me, ik spreek helaas uit ervaring)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 18.01.2021 - 19:23  ·  #19
Helemaal eens met headlight.
En als je een iets duurdere koopt bij een fatsoenlijk bedrijf met garantie ben je waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper uit. En de bijzondere uitvoeringen daar moet je geduld voor hebben. Ik heb hier hier vaak zat gelezen dat iemand ruim een half jaar tot een jaar aan het zoeken is.
Ik was ook aan het zoeken naar een betaalbare 2.5T ocean race van rond 2010 met leuke opties, maar ik heb ook iets anders gekocht. Of erg shady met teruggedraaide km teller, of zo idioot duur, dat ik dat er ook niet voor over had.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 18.01.2021 - 19:36  ·  #20
Quote door Walterj

Helemaal eens met headlight.
En als je een iets duurdere koopt bij een fatsoenlijk bedrijf met garantie ben je waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper uit. En de bijzondere uitvoeringen daar moet je geduld voor hebben. Ik heb hier hier vaak zat gelezen dat iemand ruim een half jaar tot een jaar aan het zoeken is.
Ik was ook aan het zoeken naar een betaalbare 2.5T ocean race van rond 2010 met leuke opties, maar ik heb ook iets anders gekocht. Of erg shady met teruggedraaide km teller, of zo idioot duur, dat ik dat er ook niet voor over had.


Klopt helemaal. Ik was me al lang aan het oriƫnteren voor een dik uitgevoerde XC70 NN met benzine motor en die zijn schaars. De XC70 die ik nu heb had idd een flinke prijskaartje want de verkopers weten dat het aanbod klein is.
WalterH
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 42
Berichten: 11
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 18.01.2021 - 19:56  ·  #21
Geduld is inderdaad de beste raadgever ik ben ook een aantal maanden aan het zoeken geweest en heb uiteindelijk voor heel weinig geld een v70 classic 140 pk (dacht eerst ook aan R, T5, awd enz) gekocht die de laatste 15 jaar een eigenaar heeft gehad en altijd bij de dealer is onderhouden en waar niet op bespaard is. Gevolg echt alles werkt en de auto rijd top. En tot op heden geen gekke dingen.

Succes met je speur tocht!

Gr Walter
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 18.01.2021 - 20:09  ·  #22
Klinkt bekend.
Eerst 3 jaar in een standaard s60 en flink sparen..
En dan aan het einde ruim een jaar intensief gezocht naar een fijne dikke xc70..
Dan start je droomauto avontuur tenminste met een goede basis👍👍👍
meestergbj
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 55
Berichten: 22
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 18.01.2021 - 21:43  ·  #23
Die eerste zwarte S60 zou ik sowieso niet kopen, slechte foto's, en ook nog eens te veel geld.
De blauwe zou kunnen, zit een gewone ongeblazen 5 cylinder in, sterke motoren.
Als je een auto koopt van 19 jaar oud moet je wel een beetje verstand van auto's hebben hoor want er mankeert altijd wel wat aan. Kijk naar vloeistoflekkages en check die distririem, remschijven etc.
Een auto die zo oud is koop je altijd bij Beun de Haas, dat wil op zich niet zeggen dat ie slecht is. Als je m een beetje onderhoud kan ie nog tien jaar mee. Maar als je weinig ervaring met auto's hebt , of niet enigszins technisch, dan is ie veels te oud. Want er moet altijd wat gebeuren aan zo'n auto.
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 08:35  ·  #24
Quote door Klaas76

Ja, na een maand weer weg doen hoort als dat de verkoper erachter is gekomen dat er toch meer aan stuk is dan hij wil laten blijken.
Het hoeft geen T5 te zijn, een nette 140 pk benzine mag ook.

Da's zo ongeveer het andere kant van het spectrum. Maar wel veiliger: minder kans dat 'ie is afgetrapt.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3173
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 12:49  ·  #25
Had nou destijds die 2.4t op LPG gezet, die auto was verder toch goed?
Nu ben je uiteindelijk nog meer geld kwijt zoals al voorspeld
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 16:13  ·  #26
Dat kun je wel zeggen ja. Weinig T6 xc70 met de opties welke ik zou willen. Er zijn latere type's T5 inscription xc70's op de markt. Echter die zijn rete duur.

Quote door ProVolvo

Quote door Walterj

Helemaal eens met headlight.
En als je een iets duurdere koopt bij een fatsoenlijk bedrijf met garantie ben je waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper uit. En de bijzondere uitvoeringen daar moet je geduld voor hebben. Ik heb hier hier vaak zat gelezen dat iemand ruim een half jaar tot een jaar aan het zoeken is.
Ik was ook aan het zoeken naar een betaalbare 2.5T ocean race van rond 2010 met leuke opties, maar ik heb ook iets anders gekocht. Of erg shady met teruggedraaide km teller, of zo idioot duur, dat ik dat er ook niet voor over had.


Klopt helemaal. Ik was me al lang aan het oriƫnteren voor een dik uitgevoerde XC70 NN met benzine motor en die zijn schaars. De XC70 die ik nu heb had idd een flinke prijskaartje want de verkopers weten dat het aanbod klein is.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 18:32  ·  #27
Ik heb mn Mini gekocht van iemand die hem na 2 maanden alweer "kwijt moest". Uitvoerig over de telefoon gesproken, bod gedaan en wezen kijken. In het echt was de auto nog mooier dan op de foto's. Er zat geen kulverhaal achter om hem zo snel weg te doen, daar prik je zo doorheen als je met iemand spreekt. Verhaal klopt, auto klopt (na een goede testrit), dan neem ik hem mee.

My 2 cents.

Ga op je gevoel af en neem altijd iemand mee die er minder emotioneel naar kijkt. Als je eenmaal het idee hebt dat je die auto wilt, dan is de kans al groter dat je hem koopt en dingen over het hoofd ziet.

Suc6 met je keuze & zoektocht!
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 19:30  ·  #28
Quote door Jeroen

Had nou destijds die 2.4t op LPG gezet, die auto was verder toch goed?
Nu ben je uiteindelijk nog meer geld kwijt zoals al voorspeld


topic.php?t=20702&page=1

Ik ben niet nieuw op dit forum maar ik heb me recentelijk geregistreerd.
Mijn dagelijks vervoer is een S60 2.4T awd geartronic van 2002.
Leuke opties als xenon, zwart lederen interieur, premium audio etc.
Zelf heb ik er de afgelopen periode al aardig wat aan veranderd.
BC-Racing schroefset laten monteren met een 3d uitlijning. (staat in vrijwel de hoogste stand)
17 inch Orpheus velgen met 235 winterbanden.
17 inch Propus velgen met 235 zomerbanden.
Een naadje die los zat van de stoel heb ik laten repareren en de stoel is weer opgevuld.
Standaard was een hp audio set gemonteerd en die heb ik vervangen door een premium set aangevuld met een imiv zodat ik mijn telefoon en spotify ook kan gebruiken.
Op de to-do lijst staat nog:
inklapbare spiegels met verlichting zijn reeds in mijn bezit maar moeten nog gemonteerd worden.
Ik heb een 16T turbo met blauwe injectoren liggen dus dat komt later ook nog eens met een software update.


Dus das een ja :) maar als dit (inderdaad) Klaas zn huidige/voormalige auto was dan snap ik oprecht niet waarom deze weg zou moeten/is gegaan en hij nu naar een kaal barrel van 1500 euro zoekt
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 19:49  ·  #29
Quote door headlight

Het kan inderdaad lastig zijn om je droomauto te vinden voor een bedrag wat niet het verkopen van 2 nieren en je favoriete kind vereist, en er is ook niks mis met later zelf een beetje hobbyen en wat dingetjes toevoegen.


You called..? :-D

Ik heb 6 jaar op m'n droom V70 gewacht, en nu ik hem heb ben ik er inderdaad nog steeds van alles aan het bij-hobbyen.. 😱

En je zult zien dat als ie "af" is de belasting voor benzine auto's inmiddels zo hoog is dat iedereen me voor gek verklaart en hij ook gelijk onverkoopbaar is..😊

Maar op DIT moment stap ik elke dag met een grijns in, en kijk ik als ik wegloop als een verliefde tiener nog een paar keer achterom 😆😘
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

 · 
Posted: 19.01.2021 - 20:08  ·  #30
Quote door Pygmy

Quote door headlight

Het kan inderdaad lastig zijn om je droomauto te vinden voor een bedrag wat niet het verkopen van 2 nieren en je favoriete kind vereist, en er is ook niks mis met later zelf een beetje hobbyen en wat dingetjes toevoegen.


You called..? :-D

Ik heb 6 jaar op m'n droom V70 gewacht, en nu ik hem heb ben ik er inderdaad nog steeds van alles aan het bij-hobbyen.. 😱

En je zult zien dat als ie "af" is de belasting voor benzine auto's inmiddels zo hoog is dat iedereen me voor gek verklaart en hij ook gelijk onverkoopbaar is..😊

Maar op DIT moment stap ik elke dag met een grijns in, en kijk ik als ik wegloop als een verliefde tiener nog een paar keer achterom 😆😘


Ach al die mensen die erover zeuren zijn gewoon ontzettend jaloers :)

Wie weet mogen we in de toekomst helemaal niet meer rijden, en dan denk ik liever terug aan een fijne tijd met een " te dure" Volvo dan aan een verlepte Starlet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0