Diesel or not

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 18.03.2015 - 18:54  ·  #16
kwou al zeggen moet toch willen excel op een Ipad. als t niet bllijft lukken even melden verzin ik wat anders :-) of zit t probleem in het ingepakt zijn van het bestand? dan gebruik hier boven vermelde link.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 18.03.2015 - 18:57  ·  #17
het probleem zit het inderdaad in het zip bestand. zijn volgens mij ook wel weer apps voor te vinden in de app store om dat te kunnen openen. om het zip bestand te kunnen openen kun je izip downloaden in de appstore. (zelf ook geprobeerd op de ipad ;-) )
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 18.03.2015 - 19:02  ·  #18
maar ja een xls bestand of zoiets krijg ik niet op t forum gezet ivm mogelijk schadelijke macro's enzo. ik ken wel; wat dirty tricks maar jouw weg lijkt me het handigst. Wat voor een spreadsheet formaat kent apple eigenlijk, nou ja ik hoor wel of t lukt.

effe gezocht idd excel met iSpreadsheet Free

en uitpakken met iZip

klaar alweer wel even wat velden invullen <_<
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 18.03.2015 - 19:12  ·  #19
Ik kom er wel uit.

Gaat benz met lage km stand worden of G3 gelijk bij aankoop
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 18.03.2015 - 19:59  ·  #20
Met jouw ritten de meest verstandige keuze.
Zou dan hetzelfde gedaan hebben ondanks dat ik dik tevreden ben over mijn eigen diesel
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 18:15  ·  #21
Hoi,
Hier in België is de rekening heel snel gemaakt! De wegenbelasting voor diesel of benzine is gewoon hetzelfde. In België worden de auto's overigens belast op cilinderinhoud. Niet op gewicht. Als je dus de vergelijking maakt met een 2,4 diesel en een 2,4 benzine, betaal je iets meer wegenbelasting voor die benzine, omdat die 34cc meer cilinderinhoud heeft dan die diesel. :'(
De diesel is ook nog steeds een stuk goedkoper dan benzine en verstookt ook merkelijk minder, dus je moet hier wel gek zijn om een benzine te kopen...toch?!
Van 100 Volvo's in België, zijn er 99 diesels! Dit is geen onzin.
Benzine Volvo's zijn hier zeldzaam aan het worden.
Ik was van oorsprong ook benzine-minded, maar met een Volvo in Belgie is het zonder enige discussie interessanter met een diesel. En inderdaad... Problemen van de kleine afstandsrijder, dat is een ander verhaal... :sick:
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 18:20  ·  #22
Het is een benzine geworden.
2.4T

Rijd heerlijk en zeker in vergelijking met de vorige autos stil.
Oke, hij zuipt wat meer.

Maar daar staat comfort tegenover.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 19:59  ·  #23
Met die afstanden zou ik niet gaan dieselen, komt niet vaak genoeg op bedrijfstemperatuur ben ik bang.

En zo'n 2.4T die je nu hebt, kan ook prima mee ;)
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 20:04  ·  #24
Quote door maaidie

Hoi,
Hier in België is de rekening heel snel gemaakt! De wegenbelasting voor diesel of benzine is gewoon hetzelfde. In België worden de auto's overigens belast op cilinderinhoud. Niet op gewicht. Als je dus de vergelijking maakt met een 2,4 diesel en een 2,4 benzine, betaal je iets meer wegenbelasting voor die benzine, omdat die 34cc meer cilinderinhoud heeft dan die diesel. :'(
De diesel is ook nog steeds een stuk goedkoper dan benzine en verstookt ook merkelijk minder, dus je moet hier wel gek zijn om een benzine te kopen...toch?!
Van 100 Volvo's in België, zijn er 99 diesels! Dit is geen onzin.
Benzine Volvo's zijn hier zeldzaam aan het worden.
Ik was van oorsprong ook benzine-minded, maar met een Volvo in Belgie is het zonder enige discussie interessanter met een diesel. En inderdaad... Problemen van de kleine afstandsrijder, dat is een ander verhaal... :sick:


Hier in Nederland is het verschil tussen diesel en benzine helaas zo'n beetje de helft dus moet je aardig doorrijden om het verschil eruit te halen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 20:13  ·  #25
Nou... dat valt tegenwoordig wel mee, toch? 30 ct/liter ofzo?
Omslagpunt is ook per auto verschillend. Bij mijn vorige auto lag het rond 12k per jaar.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 20:21  ·  #26
Quote door maaidie

Hoi,
Hier in België is de rekening heel snel gemaakt! De wegenbelasting voor diesel of benzine is gewoon hetzelfde. In België worden de auto's overigens belast op cilinderinhoud. Niet op gewicht. Als je dus de vergelijking maakt met een 2,4 diesel en een 2,4 benzine, betaal je iets meer wegenbelasting voor die benzine, omdat die 34cc meer cilinderinhoud heeft dan die diesel. :'(
De diesel is ook nog steeds een stuk goedkoper dan benzine en verstookt ook merkelijk minder, dus je moet hier wel gek zijn om een benzine te kopen...toch?!
Van 100 Volvo's in België, zijn er 99 diesels! Dit is geen onzin.
Benzine Volvo's zijn hier zeldzaam aan het worden.
Ik was van oorsprong ook benzine-minded, maar met een Volvo in Belgie is het zonder enige discussie interessanter met een diesel. En inderdaad... Problemen van de kleine afstandsrijder, dat is een ander verhaal... :sick:


In ieder land pakken ze je op het rijden, maar in NL ook nog eens voor het bezit van een diesel.
De MRB in NL is gewoon te ziek voor woorden....
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 20:24  ·  #27
Ik heb voor benz gekozen in de wetenschap dat indien de zaak technisch oke is er altijd gas in kan.

Moet er technisch het nodige gedaan worden dan eerst dat perfect maken.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 20:26  ·  #28
Quote door Piet_piraat

Nou... dat valt tegenwoordig wel mee, toch? 30 ct/liter ofzo?
Omslagpunt is ook per auto verschillend. Bij mijn vorige auto lag het rond 12k per jaar.


Laatste tijd is het weer wat gunstiger, maar ruim 60 euro wegenbelasting verschil is nog altijd een aantal keren tanken voordat het een beetje de goede kant op gaat.
Voor bijvoorbeeld 1000 euro per jaar is het niet de moeite waard om je auto ervoor in te ruilen want dan duurt het nog heel wat jaren voor je het verschil van inruil terug hebt verdient
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 21:06  ·  #29
Klopt inderdaad, je moet nooit investeren om geld te besparen, dat werkt niet.
En je moet inderdaad wel wat rijden om te besparen, al ligt het omslagpunt tweedehands wel wat lager dan vaak gedacht wordt. Het is echter wel slim om iets extra's in te calculeren voor onderhoud...bepaalde dieselonderdelen zijn nou eenmaal wat duurder.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Diesel or not

 · 
Posted: 29.03.2015 - 21:16  ·  #30
Als je dicht bij het omslagpunt zit kun je beter benzine rijden (mijn mening tenminste). Stel dat je door ziekte oid een tijd niet rijdt zijn je vaste lasten tenminste wat lager. Een diesel die stilstaat kost eigenlijk te veel geld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0