Diesel toevoeging

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 11:29  ·  #31
autogebruik gaat niet alleen om de kosten.
Anders reden we toch allemaal in een suzuki alto of zoiets.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 11:34  ·  #32
Vind het altijd wel grappig , hoe er gerekend wordt , prijs brandstof , we vinden een tientje meer betalen voor een tank brandstof niet oké, maar gaan vervolgens , even als voorbeeld, wel voor honderden euro's , een nieuwe radio inbouwen , andere velgen kopen , auto's poetsen .
Zelfs een tuning , ondanks alles wat er gezegd wordt , en ja ik heb er ook een , en de auto rijdt prettiger , maar goedkoper , 250 euro , even voor het gemak , 200ltr diesel , rij ik 3200km mee , met een paar procent winst in verbruik door tuning , mag je blij zijn als je terug verdient .

Zo ook een het preventief vervangen van onderdelen, sommige zaken , zeker , je wil je motor niet kapot draaien , andere delen , draagarmen , setje vervangen omdat ze wat minder worden , of een stage 0 doen , ik hoef het niet voor te rekenen denk ik .
Tientje extra voor goede brandstof , is denk ik zo gek nog niet .
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 11:35  ·  #33
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 11:47  ·  #34
Quote door [-Tom-]

Quote door Mistique

Quote door [-Tom-]

Dan moet je wel héél veel kilometers gaan rijden wil het interessant zijn om diesel te blijven rijden


Ik vind het meevallen.
De wegenbelasting is dan wel 156 Euro, maar ik rij op 1 volle tank wel bijna 1000 km.

Even mijn zusjes met Oud en Nieuw ophalen en terug brengen van Utrecht naar Den Haag, geen probleem.
Kastje van Marktplaats ophalen in de buurt van Eindhoven, ook geen probleem.

Ook op de Autobahn met ruim 200 verbruikt de auto niet veel, en dat maakt de beslissing om ergens heen te rijden stukken makkelijker.

Dat je met een volle tank 1000 km rijdt, dat zegt toch niks? Dat red ik ook met mijn benzine 2.5T S80 als ik rustig aan doe.
Het gaat om het daadwerkelijke verbruik in vergelijking met een (vergelijkbare) benzinemotor afgezet tegen de meerprijs van de MRB (en de onderhoudskosten, wat ik zo hier lees en op andere pagina's is dat een diesel met wat kilomters toch wat onderhoudsgevoeliger is dan b.v. een benzine).


Vroeger niet maar met al die moderne milieu meuk, kan het wel zo zijn dat een Diesel meer onderhoud nodig heeft. Met dat gezegd, denk ik wel dat een diesel nog steeds makkelijker vele hoger kilometer standen kan halen zonder drastisch onderhoud. Waarom ik dat denk, diesel is van naturen ook een smeer middel en een diesel maakt minder toeren.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 11:54  ·  #35
Met m’n Range Rover Tdi haal ik ook 1000 km op een tank alleen is die tank wel bijna 90 liter groot :D
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 12:47  ·  #36
Je moet natuurlijk wel premium diesel met premium benzine vergelijken en niet met de goedkoopste merkloze meuk.
Dan zit er toch nog wel een prijsverschil in.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Diesel toevoeging

 · 
Posted: 05.01.2021 - 13:58  ·  #37
Quote door ohz274

autogebruik gaat niet alleen om de kosten.
Anders reden we toch allemaal in een suzuki alto of zoiets.

Ja dat klopt, maar dan zie ik niet in (als het wat mag kosten) waarom je dan überhaupt een diesel wilt rijden i.p.v. een benzine ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0