Dimlichten via lichtsensor?

 
 
 
 
 
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 22.11.2016 - 20:17  ·  #16
Dank!! blij met de feedback :)

Quote door Bolbo

Quote door Bizon S60 D5 2006

Ik ben zelf woonachtig in Spijkenisse, alleen ken ik niemand die deze programma apparatuur in huis heeft. Zou iemand mijn kunnen en willen helpen :)


Zie het lijstje met leden met VIDA/DICE... zoek een gewillig slachtoffer uit en contacteer hem (.../haar...) via PM: topic.php?t=8060

En nog een heleboel andere handige linkjes:
topic.php?t=8080
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 07:35  ·  #17
dus om je lampen via de sensor te activeren in Box 1 optie 3 selecteren en in box 2 optie 2 ? als ik flexstd in box 1 selecteer branden mijn koplampen namelijk niet als het donker begint te worden
Heb xenon koplampen
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 08:18  ·  #18
Dit is inderdaad wel een heel intressant topic, hoe kom ik teweten of ik een licht sensor heb? Etc etc. Gaat om een S60 2006.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 18:06  ·  #19
voor tegen je raam aan zit een zwarte bobbel daar zou een sensor in moeten zitten ik heb op mijn werk er een paar van die sensoren uitgehaald maar lang niet alle modellen hebben er kabels naar toe lopen
Ik heb ook de cfe + erin zitten en follow me home lampen komen wel gewoon op als het donker begint te worden ook als ik bv de sensor even afdek gaan de mistlampen en zijlampen aan maar krijg het niet voor elkaar in Vida om mijn kopplampen automatisch aan te laten gaan via de sensor als de schakelaar op stand 0 staat wat je volgens mij toch gewoon moet kunnen activeren in Vida
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 19:09  ·  #20
Bij lang niet alle modellen werkt het. Ik ben er ook wel eens mee aan het stoeien geweest uit nieuwsgierigheid maar kreeg het niet voor elkaar om de lichten via de lichtsensor te laten schakelen.

Maar eigenlijk ben ik helemaal geen voorstander van die stand, bij mist of slecht weer reageren de lampen namelijk niet en rijd je dus met een zeer slecht verlichte auto door de mist of regen als je er niet om denkt om de lampen dan zelf even aan te zetten...
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 20:41  ·  #21
denk dat het niet mogelijk is om de koplampen op stand 0 van de schakelaar te laten werken via de lichtsensor die voor op het dashbord zit
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 20:42  ·  #22
bij de 850 kon je dat dus wel gewoon activeren met een stelschroefje in de schakelaar die sensor zit er toch niet voor niks op ?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 21:03  ·  #23
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 30.04.2018 - 21:32  ·  #24
Hoe zit dat in de nieuwere V70's (de mijne is van 2010), kun je daar ook de lichtschakelaar van programmeren en/of zit daar een lichtsensor in?
Zoals het nu werkt staat in stand 0 het (xenon) dimlicht aan, stand 1 is parkeerverlichting en stand 2 wederom dimlicht. Er is geen automatische stand, het licht is altijd aan.
In VIDA kan ik een menu Vehicle Communications -> CEM -> Advanced -> General -> Programming safety lighting vinden maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd in de auto.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 01.05.2018 - 07:53  ·  #25
de koplampen kunnen helemaal uit in stand 0 maar dan moet je ze zelf aanzetten bij nacht of slecht weer je kunt ze wel zo instellen dat ze aanstaan en als het donker word deze feller beginnen te branden bij veel zon branden ze dan maar op 80 % De zijlampen kun je wel via de lichtsensor laten schakelen
Box 1 in Vida is voor de koplampen en Box 2 is de optie voor de dag rij lichten de zijlampen

En inderdaad die sensor voor op het dashboard meet zonlicht en past daar de airco op aan en dashboard verlichting
WimV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Peize
Leeftijd: 56
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 01.05.2018 - 23:23  ·  #26
Quote door brinkie

Hoe zit dat in de nieuwere V70's (de mijne is van 2010), kun je daar ook de lichtschakelaar van programmeren en/of zit daar een lichtsensor in?
Zoals het nu werkt staat in stand 0 het (xenon) dimlicht aan, stand 1 is parkeerverlichting en stand 2 wederom dimlicht. Er is geen automatische stand, het licht is altijd aan.
In VIDA kan ik een menu Vehicle Communications -> CEM -> Advanced -> General -> Programming safety lighting vinden maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd in de auto.


Zover was ik ook gekomen. Maar dat deel is niet voor je koplampen, maar heeft betrekking op je achter verlichting die aangaat op het moment dat de kofferbak wordt geopend. Op de nieuwere modellen schijnt het dus niet uit te kunnen worden geschakeld (hetgeen Turbodesk mij ook al vertelde), maar ik wilde het zelf natuurlijk ook nog checken....
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 06.05.2018 - 12:06  ·  #27
heb obbe eens een mail gestuurd en die gaf aan dat je de koplampen niet via sensor aan kunt laten gaan
Wel kun je via dice in box 1 op flexstd zetten en dan zijn je koplampen uit in stand 0 waar box 2 nu precies voor is is mij een raadsel heb deze op via sensor staan maar denk dat dat voor dagrijlicht is wat er op de 2005 modellen helemaal niet op zit
MarcO
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 45
Homepage: volvo40forum.nl
Berichten: 190
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 04.09.2021 - 14:23  ·  #28
Beetje een oud topic omhoog halen maar ik heb sinds kort een V60 D5 summum (2013) met een auto stand op de verlichtings schakelaar.
Echter brandt de Xenon samen met DRL altijd ook bij zonnig weer.
Helaas kan ik in Vida geen instelling vinden die ook maar iets met verlichting te maken heeft. Alleen bij activering kan lampen schakelen... Bij geavanceerd zie ik geen licht instellingen.
MarcO
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 45
Homepage: volvo40forum.nl
Berichten: 190
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 05.09.2021 - 21:53  ·  #29
Vandaag geprobeerd via vdash maar het blijkt dat sommige instellingen niet overeen komen met wat er in de auto zit of geactiveerd is.
Maar zo ziet mijn licht instelling eruit... iemand die mij kan helpen?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Dimlichten via lichtsensor?

 · 
Posted: 06.09.2021 - 17:21  ·  #30
Dat is het nadeel van vdash. Het is een beetje pioneren.

Als ik het plaatje bekijk heb je de goede optie gekozen voor het dimlicht zoals je wensen zijn te lezen in het topic.

Mogelijk moet je een 2e aanpassing doen voor de gewenste configuratie van de DRL.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0