Zo ik heb zojuist even de winterbanden onder de auto gezet. Daarna heb ik direct maar een controle op olie lekkage onder de auto gedaan.
En helaas weer sporen van olie lekkage (twee druppen) onder dat gaatje/ half maantje waar de bak een het blok zit. Tevens even met mijn vinger over die krans daar bij het grotere gat bij mijn aandrijf as gehaald. En het was zwart en lijkt echt op motor olie.
Dus ik ontkom er denk ik niet aan om mijn bak van het blok te verwijderen om te controleren waar deze olie weg komt.
Nu zit ik er zelf in als ik dit toch los haal meteen de koppeling en vliegwiel te vervangen. Alleen nu rest mij de vraag hoe lang kan ik hier mee door rijden, als ik het olie peil goed in de gaten houdt en de koppeling niet slipt. En er natuurlijk geen olie onder de auto ligt. En dan doel ik niet op jaren, maar even een aantal maanden voordat de caravan uit de stalling komt.
Wat zou jullie advies zijn, zijn er nog andere inzichten.
En helaas weer sporen van olie lekkage (twee druppen) onder dat gaatje/ half maantje waar de bak een het blok zit. Tevens even met mijn vinger over die krans daar bij het grotere gat bij mijn aandrijf as gehaald. En het was zwart en lijkt echt op motor olie.
Dus ik ontkom er denk ik niet aan om mijn bak van het blok te verwijderen om te controleren waar deze olie weg komt.
Nu zit ik er zelf in als ik dit toch los haal meteen de koppeling en vliegwiel te vervangen. Alleen nu rest mij de vraag hoe lang kan ik hier mee door rijden, als ik het olie peil goed in de gaten houdt en de koppeling niet slipt. En er natuurlijk geen olie onder de auto ligt. En dan doel ik niet op jaren, maar even een aantal maanden voordat de caravan uit de stalling komt.
Wat zou jullie advies zijn, zijn er nog andere inzichten.
Ik zou toch wel even goed nadenken over die koppeling, die dingen zijn niet goedkoop en gaan vaak heel erg lang mee. Ik kom ervaringen tegen van mensen die de 5 ton halen met één koppeling. Eén en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het gebruik maar om nou een koppeling zo maar te gaan vervangen is toch ook wel een beetje zonder van het geld. Mijn wagen heeft nu 304K gelopen en de koppeling is nog in goede staat maar lekt ook wel een heel klein beetje bij de krukas-keerring. Het is bij mij wat nattig aan de onderkant van de bak zal ik maar zeggen, maar ik maak me er heel eerlijk gezegd niet echt druk om. Ik kom uiteenlopende prijzen tegen voor de koppeling maar zitten toch altijd dik boven de 1000 euro en sommigen hebben er zelfs 2000 voor neer moeten leggen. Voor dat geld neem ik dat kleine beetje lekkage bij de keerring wel op de koop toe, de koppeling werk er niet minder om