DIY V70n (2006) 2din radio installatie

Ik bedoel, dat moet ik toch zelf wel kunnen? :-)

 
 
 
 
 
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: DIY V70n (2006) 2din radio installatie

 · 
Posted: 29.11.2020 - 21:35  ·  #31
Weer even een update - vandaag de boel opengehaald. Kabels allemaal even losgehaald en weer goed vastgeduwd.
Ik heb weer geluid uit alle speakers. Yay!

Dan - ik heb dat doorgeknipte kabeltje van de Parkvision ZL115s weer verbonden.
En ja hoor - het beeld van de camera is weer zoals het moet zijn voor een rear-view camera!

Blijkbaar hebben ze de functionaliteit gewijzigd sinds het schrijven van de handleiding ;-)


Dan - ik heb net even RTA metingen gedaan van de frequency response van m'n audio systeem nu...
Een beetje teleurgesteld, waarover hier meer:
topic.php?t=24199
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: DIY V70n (2006) 2din radio installatie

 · 
Posted: 29.11.2020 - 22:29  ·  #32
Teleurgesteld is natuurlijk maar relatief. Jij had misschien op een mooie strakke horizontale lijn gehoopt, maar was je ontevreden? En past je eventuele kritiek bij de meetresultaten? Zoveel mensen zoveel wensen, er zit niet voor niets een bass en treble knop op ;)
Overigens misschien ook wel leuk om (als je eens zin hebt) de meting te herhalen met de originele radio. Welk verschil maakt dat?
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: DIY V70n (2006) 2din radio installatie

 · 
Posted: 29.11.2020 - 22:48  ·  #33
Quote door Doeke Dobma

Teleurgesteld is natuurlijk maar relatief. Jij had misschien op een mooie strakke horizontale lijn gehoopt, maar was je ontevreden? En past je eventuele kritiek bij de meetresultaten? Zoveel mensen zoveel wensen, er zit niet voor niets een bass en treble knop op ;)
Overigens misschien ook wel leuk om (als je eens zin hebt) de meting te herhalen met de originele radio. Welk verschil maakt dat?


Ik ben niet ontevreden, ik reed hiervoor in een Kia Cee'd Sportswagon waarvan het geluid ongeveer klonk zoals dat van een Yoko cassette-speler uit 1983 opgesloten in een resonerende broodtrommel... ;-)

Maar in mijn vrije tijd speel ik (naast nu met de Volvo) met / bouw ik speakers en versterkers, dus ikhoop / mik wel altijd op het beste wat ik er uit kan halen qua audio :-)

Maar zoals aangehaald in het andere topic, mijn meetmethode had gebreken.
Ik ga het nog eens proberen met de mic op de juiste positie / hoogte, en met lossless audio dmv afspelen van een wav via de USB aansluiting.

Ik betwijfel of ik de HU850 nog eens ga aansluiten enkel om te meten.
Aan de andere kant, ik ben vergeten mijn CD's eruit te halen voor ik 'm demonteerde, en ik zou Johnny Cash, Joy division en Underworld toch wel terug willen.... (Eazy E mag erin blijven zitten ;-))


Even terzijde, ik ben erg tevreden met de DIY versterker die ik hier in de keuken gebruik, gebaseerd op een TPA3116D2 class D amplifier chip.

Klinkt perfect, en gebruikt veel minder stroom / wordt veel minder warm dan een "conventionele" versterker.
En mits gemaakt met goede onderdelen (Ik heb alles van het PCB gedesoldeerd en vervangen met "propere" onderdelen) klinkt het fenomenaal - Ik heb een Onkyo van 1300 euro weggedaan om te vervangen met deze die me in totaal 85 euro heeft gekost aan onderdelen.

Ik ga dus even rondkijken of er ook auto versterkers zijn op basis van goede class D chipsets (er is ook een hoop rommel), want een goede versterker die veel minder stroom gebruikt is in mijn auto wel welkom.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0