Doorgezakte bestuurders stoel

 
 
 
 
 
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Doorgezakte bestuurders stoel

 · 
Posted: 05.12.2016 - 21:21  ·  #16
Quote door Jeroen

445 euro? Ik ben in Veendam bij Koning geweest, die halen de er uit en vullen hem opnieuw voor 150 euro.

Precies, veel werk is het niet. Stoel is er zo uit.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Doorgezakte bestuurders stoel

 · 
Posted: 05.12.2016 - 22:00  ·  #17
Ik heb vorig jaar de nieuwe stoel alweer opnieuw aangepakt. Vond 'm toch te zacht voor de lange ritten. Ik heb de zitting losgemaakt en aan de onderkant een dun plaatje plastic geplaatsts tussen het schuim en die staaldraadjes. Daarmee verstevig je de stoel behoorlijk en heb je geen nieuwe vulling nodig. Ook ingesneden schuim kun je dan gewoon laten zitten.
Had ik dit eerder bedacht dan had ik geen nieuwe stoel nodig gehad....
Ik heb de deksel van zo'n opberg krat gebruikt. De stoel zit nog steeds perfect, en heb er alweer heel wat uurtjes op doorgebracht.
Succes!
Breehorn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ENKHUIZEN
Leeftijd: 65
Homepage: sy-deverleiding.nl
Berichten: 72
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Doorgezakte bestuurders stoel

 · 
Posted: 16.10.2019 - 19:33  ·  #18
Als je een Engelse passagiersstoel overzet naar bestuurdersstoel krijg je geen problemen met elektronische dingen? zoals gordelalarm, airbag etc..
Of is het verstandiger om alleen een zitting (schuim) te veranderen (een complete stoel lijkt mij simpeler) beide kan ik verkrijgen bij Autorima
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Doorgezakte bestuurders stoel

 · 
Posted: 16.10.2019 - 19:45  ·  #19
In een ander draadje wordt verteld dat het verwisselen van de zitting een eenvoudig klusje is. Als je alleen het schuim nieuw hebt is het wellicht wat meer werk om dan ook de hoes over te zetten.
Ik moet nog hetzelfde doen.
Of ik verwisselen de zitvlakken van de voorstoelen., Dat had ik achteraf beter gelijk kunnen doen vóórdat de nieuwe stoelen erin zaten.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Doorgezakte bestuurders stoel

 · 
Posted: 16.10.2019 - 22:31  ·  #20
Ik heb mn bestuurders stoel 5 jaar geleden vervangen door een engelse passagiers stoel. ging prima. geen problemen
Breehorn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ENKHUIZEN
Leeftijd: 65
Homepage: sy-deverleiding.nl
Berichten: 72
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Doorgezakte bestuurders stoel

 · 
Posted: 17.10.2019 - 07:22  ·  #21
Oké alles kan zo aangesloten worden dus. Dat is wel de vlugste manier natuurlijk, bout los en bout vast..
Ik had gedacht dat je misschien met de airbag problemen krijg omdat het een andere is? en niet herkent of zo.. je weet het tegenwoordig niet meer met die elektronica.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0