Dubbel Din radio

installeren

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 18:42  ·  #46
Voor de 2000-2004 modellen is er een losse (originele) plaat waar een dubbeldin radio in kan, maar ook een enkeldin met een opbergbakje er onder of erboven. Mp in de gaten houden of de slopers afbellen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 19:32  ·  #47
Dat klopt ja, dat is het probleem ook niet. Dat onderdeelnummer heb ik gevonden en is evt wel bij de dealer te bestellen. Maar ik heb het idee dat het één geheel is en daar dus niet 'zomaar' het linkerkantje af kan om daar mijn bekerhouder weer terug te monteren.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 19:37  ·  #48
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 19:59  ·  #49
Thanks. Je hebt het over het originele frame van Volvo, neem ik aan? Dan was ik er al bang voor. Ben zelf niet zo handig en van het knutselen, dus ik ben bang dat ik m'n bekerhouder moet gaan opgeven dan (de handsfreeset krijg ik er vast wel op geplakt). Jammer, ik was er net zo op gesteld en blij dat m'n grote koffiebeker er zo mooi in past...
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 20:15  ·  #50
Ik had het over bijvoorbeeld deze. Volgensmij is deze precies hetzelfde als origineel. Anders misschien even de dealer bellen.

Je kunt er van alles opplakken: (voorbeeld)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 20:22  ·  #51
Ah, dat is volgens mij een aftermarket. Dat plaatje is wel een originele geloof ik.

Ik zit zelf naar deze te kijken:
http://www.ebay.nl/itm/Set-Ein…5aee66e38c
Maar heb even een mail gestuurd met info tot het verplicht voor >05 zijn. Vraag me af of dat in de bekabeling zit, want het frame zal het niet zijn. Maar ook dit frame is in één stuk, zo te zien.

Misschien moet ik zo maar eens gaan passen of m'n koffiebeker op de plek van de asbak kan, die gebruik ik toch niet en de asbak zelf kan eruit. Dan is m'n dilemma wellicht deels opgelost.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 20:23  ·  #52
Je kunt de asbak ook omwisselen voor 2 bekerhouders. Probleem opgelost :P

Volgens mij zit daar wel verschil in het frame. Bij de facelift modellen zit er een sierlijst om het ecc paneel en radio.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 20:46  ·  #53
Verhip ja, nu je het zegt. Dat is me laatst in zo'n instructiefilmpje opgevallen. Dacht dat het mogelijk een S80 was, maar dat zou het wel eens kunnen zijn. Dan valt die optie ook af.
Nog een best geklungel zo. Ik kan natuurlijk ook 'gewoon' een Yatour installeren en m'n verlies nemen mbt de verlichting van de radio en de stuurwielbediening. Maar eigenlijk wil ik dat niet... :'(
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 21:24  ·  #54
Die verlichting kan ik voor je fixen. De stuurbediening niet. Maar vind het ook een beetje zinloos, of je nu met je rechterhand de knoppen op het stuur bedient of de knop op de radio. En met het schakelen laat je ook het stuur los met je rechterhand.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 21:28  ·  #55
Het verschil is dat ik helemaal naar achteren zit en dus eigenlijk net niet lekker bij de knoppen van de radio kan, dus vandaar; het stuur zit dan toch echt een stuk dichterbij. Maar ik heb zojuist de Yatour besteld. Voor nu even genoeg dingen te doen aan de auto om 'm in goede conditie te krijgen en dat ik USB heb is prio 1, dat ik dan wat kleine ongemakken heb, dat is dan maar zo.

Jij hebt die verlichting gefixt door een draadje ergens anders heen te trekken toch? Dat klinkt op zich wel interessant. Dimt het ook netjes mee dan? Dan heb ik daar mogelijk wel interesse in, als je me daarbij zou willen helpen. Ik heb namelijk echt geen enkel verstand van elektronica... :shame:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 21:37  ·  #56
Bij mij dimt hij niet. Maar het kan wel, als je het koppelt met de spanning van bv de ecc unit of de teller unit. Maar dit is aanzienlijk meer werk om uit te zoeken en heb ik destijds niet gedaan
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 21:46  ·  #57
Snap ik, het moet wel leuk blijven ;). Ik ga eens kijken hoe de Yatour bevalt en mocht ik de verlichting echt gaan missen, dan trek ik zeker bij je aan de bel als dat mag. Tot nu toe weet ik het aardig te vinden in het donker, maar misschien dat de irritatie toch toeneemt.

Anderzijds, radioverlichting die veel sterker staat dan de andere verlichting zou me ook irriteren. Ik heb de binnenverlichting altijd al op de meest zwakke stand staan. Heerlijk rustig voor de ogen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Dubbel Din radio

 · 
Posted: 16.02.2015 - 22:39  ·  #58
Maar (vast) instellen op een bepaalde intensiteit is geen probleem. Gewoon een serie weerstandje ervoor. Ik heb het bij mij nu op de max sterkte staan, en dat is bijna goed. Het zou een fractie minder mogen, heb het weerstandje al liggen, moet er alleen nog een keer in zetten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0