Duitse webshop: polar parts

 
 
 
 
 
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 29.06.2014 - 15:57  ·  #16
Kwaliteit, ja...
Bij mij S80 zitten Jurid schijven ( Duitse OEM leverancie, niet goedkoop wel goed ) die zitten er, geloof het of niet al 110.000 km op, en doen het perfect zonder vibratie o.i.d.
En bijna niet ingesleten, de S80 weegt toch doodleuk 1600 kg.

Mn V70 gaf ik Scantech huismerk van Skandix, die piepten 20k later en bij 30k rammelden de vullingen uit mn kiezen als ik remde.
Tja, goedkoop is wederom duurkoop, dan alsnog originele Volvo schijven ( uit China ) er op en originele blokken ....
Tja, wat is dan goedkoop als je elke 30.000 km schijven en blokken moet vervangen...


Verzenden bij Polar is 15,-
bij Skandix 11,-
Polar gebruikt DHL en Skandix DPD, de laatste zijn schandalig snel, men stuurt altijd om 17.00 een mail dat de zending onderweg is... en ja hoor, altijd de volgende dag, staat de DPD man voor de deur.

Polar zit trouwens in Beieren en dat is niet echt naast de deur, ik zou op zeker 2 dagen rekenen..
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 29.06.2014 - 17:12  ·  #17
Vergeet ook ebay.de niet. Daar heb ik een set schijven met blokken voor de voor- en achteras laten komen. Merk Zimmermann voor rond de 170 euro. 170 euro, compleet dus voor voor- en achterzijde. Dat was voor een 15" setje voor een S80. Voor zit het eronder. Achter moet nog. Bevalt prima. En omdat de schijven een zinkcoat hebben gaan ze niet roesten. Van Zimmermann hoor ik prima berichten. Bij mijn wagen zit het er nu 5000 KM onder.

Van Scantech heb ik zowel voor Saab als Volvo onderdelen gehad. De kwaliteit is wisselend is mijn ervaring.

Bij ebay.de kun je zoek naar onderdelen verfijnen op merk, type, bouwjaar en motorisering.

Hans
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 29.06.2014 - 18:31  ·  #18
zimmerman is ook een OEM leverancier aan de autofabrikanten, de schijven met gaatjes moet je niet nemen, die gaan scheuren rond de gaatjes, de andere schijven zijn gewoon A kwaliteit
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 30.06.2014 - 12:11  ·  #19
Quote door TPR Powerflush

Remschijven en blokken alleen a merken gebruiken zoals Jurid, Bosch etc.


Hmm... dat van die Bosch schijven ben ik niet geheel met je eens. Altans in mijn specifieke geval dan. Vorig jaar januari alle schijven en blokken rondom laten vervangen door Bosch remschijven en remblokken. Na 2 maanden zo krom als een hoepel. Na een half jaar weer laten vervangen door 'origineel' omdat het niet meer te doen was. Met de originele schijven en blokken tot nu toe geen problemen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 30.06.2014 - 14:13  ·  #20
Quote door TPR Powerflush

zimmerman is ook een OEM leverancier aan de autofabrikanten, de schijven met gaatjes moet je niet nemen, die gaan scheuren rond de gaatjes, de andere schijven zijn gewoon A kwaliteit


Goed om te weten. Ik wil in het najaar (september o.i.d.) m'n schijven en blokken gaan vervangen, die er nu onder zitten trillen ook iets. Ik kwam de Zimmerman schijven ook al tegen, en met die gaatjes zien er tof uit :P Maar dat worden dan gewoon normale Zimmerman schijven (met Jurid blokken).
Draagarmen zijn dan ook aan de beurt, dat worden Meyle HD draagarmen, daar lees ik goede verhalen over
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 30.06.2014 - 17:57  ·  #21
Als je draagarmen vervangt hoef je niet uit te lijnen, er veranderd namelijk niets aan de stand van het wiel. Als de auto is uitgelijnd met kapotte draagarmrubbers is dit een grote nalatigheid van de uitlijner. Deze hoort dit voor het uitlijnen te controleren.

M.v.g. Frans
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 310
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 30.06.2014 - 20:12  ·  #22
Tip: neem geen Meyle HD draagarmen. Bij mij zijn ze (te) snel gesneuveld. Ook op het 850-forum zijn redelijk wat mensen met dezelfde klachten als ik had. Investeer iets meer in originele draagarmen, heb je uiteindelijk langer en meer plezier van.

Overigens: ik zou altijd uitlijnen na draagarmen vervangen. Als je banden scheef afslijten ben je meer dan die 5 tientjes kwijt én moet je alsnog uitlijnen.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 30.06.2014 - 23:12  ·  #23
Quote door fransje0

Als je draagarmen vervangt hoef je niet uit te lijnen, er veranderd namelijk niets aan de stand van het wiel. Als de auto is uitgelijnd met kapotte draagarmrubbers is dit een grote nalatigheid van de uitlijner. Deze hoort dit voor het uitlijnen te controleren.

M.v.g. Frans


Weet je dat wel zeker?

Om nieuwe draagarmen te monteren moet ook de schokbreker los, dus loop je de kans dat de wielvlucht veranderd. Bovendien lijkt het mij aannemelijk dat oude draagarmen wat verder naar binnen of buiten staan dan de nieuwe, dit beïnvloed de sporing.

Ik zou het risico ook niet willen lopen voor die paar tientjes. Stuurt nog eens lekkerder ook...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 30.06.2014 - 23:22  ·  #24
Draagarmen zijn geproduceerde artikelen die op 3 verschillende plaatsen met productietoleranties van doen hebben. Zeker de rubberdelen (ook in de Volvo-draagarmen) worden met aanzienlijke toleranties geproduceerd en kunnen aanzienlijk afwijken. Niet uitlijnen na een dergelijke ingreep (het vervangen van de draagarm) is het nut de hele vervanging teniet doen door verkeerd bezuinigen.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 01.07.2014 - 00:09  ·  #25
Quote door Mekstra

Quote door fransje0

Als je draagarmen vervangt hoef je niet uit te lijnen, er veranderd namelijk niets aan de stand van het wiel. Als de auto is uitgelijnd met kapotte draagarmrubbers is dit een grote nalatigheid van de uitlijner. Deze hoort dit voor het uitlijnen te controleren.

M.v.g. Frans


Weet je dat wel zeker?

Om nieuwe draagarmen te monteren moet ook de schokbreker los, dus loop je de kans dat de wielvlucht veranderd. Bovendien lijkt het mij aannemelijk dat oude draagarmen wat verder naar binnen of buiten staan dan de nieuwe, dit beïnvloed de sporing.

Ik zou het risico ook niet willen lopen voor die paar tientjes. Stuurt nog eens lekkerder ook...


toevallig (nou ja...) worden bij mij morgen beide draagarmen vervangen.
Volvo advies is om altijd uit te lijnen na vervanging....dit is een correctie van Volvo op eerdere adviezen, wist me de specialist te vertellen.
Volvo heeft het advies herzien omdat er vele klachten waren over overmatige slijtage van banden.

Ik heb het nog niet nagezocht maar waarschijnlijk is dit ook in Vida terug te vinden...
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 01.07.2014 - 07:05  ·  #26
Quote by Mekstra

Quote by fransje0

Als je draagarmen vervangt hoef je niet uit te lijnen, er veranderd namelijk niets aan de stand van het wiel. Als de auto is uitgelijnd met kapotte draagarmrubbers is dit een grote nalatigheid van de uitlijner. Deze hoort dit voor het uitlijnen te controleren.

M.v.g. Frans


Weet je dat wel zeker?

Om nieuwe draagarmen te monteren moet ook de schokbreker los, dus loop je de kans dat de wielvlucht veranderd. Bovendien lijkt het mij aannemelijk dat oude draagarmen wat verder naar binnen of buiten staan dan de nieuwe, dit beïnvloed de sporing.

Ik zou het risico ook niet willen lopen voor die paar tientjes. Stuurt nog eens lekkerder ook...


toevallig (nou ja...) worden bij mij morgen beide draagarmen vervangen.
Volvo advies is om altijd uit te lijnen na vervanging....dit is een correctie van Volvo op eerdere adviezen, wist me de specialist te vertellen.
Volvo heeft het advies herzien omdat er vele klachten waren over overmatige slijtage van banden.

Ik heb het nog niet nagezocht maar waarschijnlijk is dit ook in Vida terug te vinden...

Om draagarmen te vervangen hoeven de schokbrekerpoten niet los! Dus zal de wielvlucht (Camber) niet veranderen. Bandenslijtage ontstaat alleen door verkeerde sporing. Sporing kun je alleen verstellen met de stuurstangen welke alleen maar los gehaald worden met de stuurkogels en dus niet versteld worden.Ik zeg niet dat het beter is om uit te lijnen maar niet strikt noodzakelijk.

M.v.g. Frans
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 01.07.2014 - 09:51  ·  #27
Quote door StefanCJ

Tip: neem geen Meyle HD draagarmen. Bij mij zijn ze (te) snel gesneuveld. Ook op het 850-forum zijn redelijk wat mensen met dezelfde klachten als ik had. Investeer iets meer in originele draagarmen, heb je uiteindelijk langer en meer plezier van.

Overigens: ik zou altijd uitlijnen na draagarmen vervangen. Als je banden scheef afslijten ben je meer dan die 5 tientjes kwijt én moet je alsnog uitlijnen.

Ah, ik heb nog wat verder lopen zoeken, maar ik kom idd ook een hoop negatieve verhalen tegen. Dan maar voor origineel Volvo
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 01.07.2014 - 10:04  ·  #28
misschien maar eens een sticky topic maken met welk onder deel waar word gemaakt en zonder het stempeltje Volvo wordt verkocht.

Bij draag armen worden gemaakt door / verkocht onder de naam van?
Zelfde met remschijven etc?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 01.07.2014 - 11:02  ·  #29
Quote door Plein69

misschien maar eens een sticky topic maken met welk onder deel waar word gemaakt en zonder het stempeltje Volvo wordt verkocht.


Goed idee Richard.
Zojuist een aparte categorie hiervoor aangemaakt.
Ik zou zeggen, ga je gang.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Duitse webshop: polar parts

 · 
Posted: 01.07.2014 - 11:13  ·  #30
Ik zou wel willen maar dat gaat hem voor mij niet worden.
Ik ben " hobby" sleutelaar en mijn dagelijkse werk heeft te maken met het wetboek strafrecht.

Ik denk in dat opzicht dat TPR en ander sponsor / kenners hier meer info over kunnen verschaffen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0