Een V70 erbij

Een V70 AWD uit 2000 gezien met 262.000 km

 
 
 
 
 
Contitour
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: Een V70 erbij

 · 
Posted: 06.03.2021 - 19:51  ·  #16
Quote door Malmö

Het zijn en blijven echt hele mooie wagens zo'n S80.
En ja, de raamrubbers gaan snel kapot bij de eerste bouwjaren van de S80. Bij bijna iedere S80 tot aan bouwjaar 2002 die ik heb bekeken lijken ze te verbrokkelen.
Wat is trouwens het precieze bouwjaar van deze?


Deze is van bouwjaar 1999 een van de vroege dus. Weet iemand of de nieuwe die ik nu heb gemonteerd ook gaan brokkelen of is dat verbeterd. De strips die ik heb gemonteerd zijn origineel volvo (skandix.de). Met de kilometers die ik maak hoop ik toch nog wel een jaartje of 10 met deze auto te kunnen doen.

Groetjes Bouke
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een V70 erbij

 · 
Posted: 07.03.2021 - 19:38  ·  #17
Quote door Contitour

Quote door Malmö

Het zijn en blijven echt hele mooie wagens zo'n S80.
En ja, de raamrubbers gaan snel kapot bij de eerste bouwjaren van de S80. Bij bijna iedere S80 tot aan bouwjaar 2002 die ik heb bekeken lijken ze te verbrokkelen.
Wat is trouwens het precieze bouwjaar van deze?


Deze is van bouwjaar 1999 een van de vroege dus. Weet iemand of de nieuwe die ik nu heb gemonteerd ook gaan brokkelen of is dat verbeterd. De strips die ik heb gemonteerd zijn origineel volvo (skandix.de). Met de kilometers die ik maak hoop ik toch nog wel een jaartje of 10 met deze auto te kunnen doen.

Groetjes Bouke


Ik denk dat dat dan wel de verbeterde versie rubbers zal zijn. Vanaf bj.2002 hebben ze er geen last meer van. Althans dat mijn ervaring met alle S80's die ik in het verleden heb bekeken. Vooral de allereerste bouwjaren '99 en 2000 die hadden er veel last van.
Ik vind het wel een hele mooie S80 die jij hebt. Hele mooie kleurencombinatie ook met dat lichtgrijze interieur.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0