Eindstand elektrisch raam

 
 
 
 
 
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Eindstand elektrisch raam

 · 
Posted: 14.08.2019 - 13:57  ·  #31
Bij mijn S60 2006 ook hetzelfde probleem.
Inderdaad resetten met de zekering truuk weer opgelost.

HIer een video voor de beeldkijkers;-)

https://www.youtube.com/watch?v=69TAUY4ZkcQ

Suc6,7,8........
Noof
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Eindstand elektrisch raam

 · 
Posted: 20.08.2019 - 16:03  ·  #32
Even een vraag in dit oude topic:
Zou de reset van #20 ook een lekstroom kunnen oplossen?

Ik heb al een tijdje een raam dat niet lekker loopt (lag al twee keer onder in de deur, maar heb het zelf kunnen fixen) en gaat steeds weer naar beneden als je ‘m sluit. Alleen omhoog vast houden helpt dan.

Sinds dit weekend heb ik steeds te weinig stroom in de pas 3 maanden oude Bosch 100ah silverline accu om te kunnen starten. (V70 2005 2.4d geartronic 320.000km)
Bij de tweede keer Wegenwacht gebeld. Kabels er op en starten. Dynamo is volgens WW oke en accu ook. Dus moet lekstroom zijn. Volgens de Wegenwacht kan het iets met de binnenverlichting zijn. Kwam vaker voor bij dit type zei hij.

Heb net de reset van post #20 gedaan en ga zo met startkabels de auto weer starten en een uur rijden. Ik hoop dat de lekstroom nu weg is en dat ie daarna/morgen/overmorgen weer gewoon start.

Andere verdachte is de stekkerdoos van de trekhaak. Dat zat corrosie in het kastje (relais? Of omvormer?) We zijn net terug van een vakantie met bagagewagen er achter.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Eindstand elektrisch raam

 · 
Posted: 20.08.2019 - 16:11  ·  #33
Quote door Noof

Ik heb al een tijdje een raam dat niet lekker loopt (lag al twee keer onder in de deur, maar heb het zelf kunnen fixen) en gaat steeds weer naar beneden als je ‘m sluit. Alleen omhoog vast houden helpt dan.


Ik denk dat dit komt door de beveiliging, de ramen gaat automatisch weer naar beneden als je bijv. je arm ertussen hebt. Als het raam te zwaar loopt dan wordt dat door de beveiliging opgevat als dat er iets tussen zit en dan gaat het raam weer naar beneden. Je kan dan wel de beveiling 'overrulen' door inderdaad zelf het knopje omhoog vast te houden.
Smeren kan door de rail te smeren waarin de glijblokjes zitten (zal je wel weten te vinden als je dit al 2x hebt vastgezet... heb je dan wel die blokjes vervangen? Dit is is een bekend probleem, zie het topic 'Preventieve Reparaties' op dit forum) en tevens kan je met een beperkte hoeveelheid siliconenspray de 'raamlikker' (rubber strip op de deurrand die het water van het raam trekt aan de buitenkant) smeren zodat het raam er makkelijker langs glijdt. Daarmee zou het stroef lopen opgelost moeten zijn, er vanuit gaande dat het raam goed gemonteerd zit (raammechanisme in de deur kan ook verbogen zijn)
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Eindstand elektrisch raam

 · 
Posted: 10.11.2019 - 18:17  ·  #34
Na het vervangen van de glij blokjes 5 weken geleden ging mijn raam niet ''automatsch '' dicht.Moest kalibreren kennelijk.
Had ik nog niet gedaan eigenlijk.Vandaag ff wat lampjes vervangen en testen ... oeps zie ik ineens melding accuspanning laag.
Auto gestart en prima voormekaar.Toen ging tot mijn verbazing ineens het raam ''automatisch'' open en dicht zonder problemen.
Ik vroeg me af is de boel dan gereset door de lage accuspanning?
Ach het raam gebeuren werkt weer volledig automatisch maar je vraagt je dan af hoe kan het ineens werken.
Had al van alles geprobeerd met knopje vasthouden etc etc. maar nooit werken.

gr,

Bas
 
Selected quotes for multi-quoting:   0