Ervaring met inbouw TFT scherm in eerdere types?

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Ervaring met inbouw TFT scherm in eerdere types?

 · 
Posted: 10.03.2020 - 15:33  ·  #16
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Ervaring met inbouw TFT scherm in eerdere types?

 · 
Posted: 10.03.2020 - 16:42  ·  #17
tbuik
 
Avatar
 
Subject:

Scherm is ingebouwd

 · 
Posted: 02.04.2020 - 17:20  ·  #18
Het is gelukt. Tft scherm zit erin en alles werkt.
Was redelijk eenvoudig met de handleiding van d5t5.
Pin decoderen koste me ongeveer 2 uurtjes. Dat viel me reuze me na de berichten dat dit wel tot 12 uren in beslag zou kunnen nemen.

Grootste probleem was het goed aansluiten van de 2 draden bij de de obd stekker.

Ik ben er blij mee en kwam er gisteren ook achter dat mijn navigatiemeldingen nu ook in het tft scherm komen als onverwachte bonus.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Ervaring met inbouw TFT scherm in eerdere types?

 · 
Posted: 19.09.2021 - 16:25  ·  #19
Heb ook zo'n teller-unit gehaald voor mijn V70, T4 automaat uit 2012 en bijna alles werkt op de eco en nog een andere meter na maar dat wist ik dat dat zo zou zijn en dat is geen probleem...., wat werkt er niet en is niet echt handig?, in het begin als je het contact aan zet komt er ook te staan in welke versnelling de automaatbak staat maar dat springt na enkele secondes uit (vind ik ook nog niet zo erg maar het is mooier als het werkt natuurlijk) en de brandstofmeter werkt helaas niet, dat is het meest zonde. Oja de bandenspanning is niet in orde geeft ie ook aan maar dat zal komen doordat er andere sensoren inzitten bij mij denk ik, ik moet nog wel even de twee draden van de obd2 aansluiten en hoop dan dat de automaatbak ook aangegeven wordt in de unit.
Ik heb geen software van v-dash gebruikt... moet ik dat wel hebben voor alleen de brandstofmeter? of is er een andere mogelijkheid hoe ik deze aan kan sluiten of is er iemand die weet hoe dat moet?
Het staat echt erg mooi, heb nu weer even de oude tellers terug geplaatst omdat geen brandstofmeter niet zo handig is...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Ervaring met inbouw TFT scherm in eerdere types?

 · 
Posted: 20.09.2021 - 16:52  ·  #20
Inmiddels de schakelindicator ook werkende d.m.v. de twee draden van de obd2... nu alleen de brandstofmeter nog maar ik denk dat die niet werkend te krijgen is , misschien een teller-unit van exact dezelfde auto als mijn V70 zien te bemachtigen, dus ook van een t4 1600 maar dan bj 2014... op jacht maar weer... of er moet iemand zijn die weet hoe ik de brandstofmeter werkende kan krijgen???? , dat zou helemaal top zijn...de tpms sensor knippert ook nog maar is niet zo'n probleem...de brandstofmeter wel natuurlijk... anders probeer ik het nog een keer met een teller-unit van een t4, als ik die gevonden krijg natuurlijk.. geduld.. :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
feekh
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Ervaring met inbouw TFT scherm in eerdere types?

 · 
Posted: 30.01.2023 - 21:49  ·  #21
Quote door Ciske

Inmiddels de schakelindicator ook werkende d.m.v. de twee draden van de obd2... nu alleen de brandstofmeter nog maar ik denk dat die niet werkend te krijgen is , misschien een teller-unit van exact dezelfde auto als mijn V70 zien te bemachtigen, dus ook van een t4 1600 maar dan bj 2014... op jacht maar weer... of er moet iemand zijn die weet hoe ik de brandstofmeter werkende kan krijgen???? , dat zou helemaal top zijn...de tpms sensor knippert ook nog maar is niet zo'n probleem...de brandstofmeter wel natuurlijk... anders probeer ik het nog een keer met een teller-unit van een t4, als ik die gevonden krijg natuurlijk.. geduld.. :D


Heb je trouwens die brandstofmeter nog werkend gekregen? Ik zie dat overigens nergens staan als limitatie van de retrofit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0