ETM uitlezen met Vida

 
 
 
 
 
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 16.01.2016 - 13:16  ·  #16
Ben ook wel benieuwd wat hier uit gaat komen. De vertraging in de bak bij bochten en uitrollen herken ik wel. Heb ook het idee dat het niet aan de bak ligt, deze schakelt namelijk erg goed. Zat zelf te denken aan de torsiesteun oid. maar dit is ook een goede om mee te nemen.
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 22.04.2016 - 21:41  ·  #17
Laatste post hierover is al even geleden, maar ben benieuwd of en hoe je je probleem nog hebt opgelost?
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 22.04.2016 - 22:30  ·  #18
Hoi florisjj,

Helaas nog niet kunnen oplossen. Door omstandigheden even niet bezig geweest en gister even in Vida aan het 'prutsen' geweest. Aangezien na de powerflush de boel niet is gereset dacht ik dat ook maar eens te proberen. Durfde echter eigenlijk niet goed de bak opnieuw in te leren, omdat ik wat in twijfel zat of ik het wel goed deed.
Zit ook al wat om me heen te kijken om een gebruikte ETM met zelfde nummer om eens te proberen of dat verschil maakt.

Gezien ik hier wel weer mee bezig ga, zal ik het hier ook zeker even posten wanneer ik iets heb kunnen vinden.
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 28.04.2016 - 14:14  ·  #19
Hoi Wiebe, bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf een nieuw ETM besteld omdat deze nadat ik hem heb schoongemaakt steeds meer problemen begint te geven. Heb 18 mei een afspraak bij de dealer om de nieuwe software te laten installeren. Ben benieuwd of dit er ook voor gaat zorgen dat het schakelen anders verloopt. Zal je ook op de hoogte houden!
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 19.05.2016 - 15:42  ·  #20
Hoi Wiebe, de nieuwe ETM zit erin en bij de ETM reload is ook gelijk de software voor mijn bak geupdate. Volgens mij is bij mij het euvel opgelost!

Het toerental en de versnellingen lijken beter op elkaar afgestemd en er is geen sprake meer van een soort gat bij het gas geven na afremmen.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 27.06.2016 - 19:55  ·  #21
Hey florisjj,

Sorry voor de late reactie. Dat is goed nieuws man! Zal de focus eerst ook maar eens op de ETM leggen dan. Wie weet.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 02.07.2016 - 11:42  ·  #22
Had een mailtje gestuurd naar de Volvo dealer in Heerenveen, maar geen antwoord. Gebeld naar dealer in Drachten, maar was allemaal veel te moeilijk. Absolute en gewenste waarde wisten ze niet, zo ver gingen ze niet. Bekijken wat het probleem kan zijn was dus niet mogelijk. Erg jammer, denk dat ze liever klakkeloos zaken gaan vervangen en zo wat makkelijk verdienen, in plaats van zoeken naar het daadwerkelijke probleem. Eerste en laatste contact wat ik met een dealer heb.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 02.07.2016 - 14:37  ·  #23
Ze willen best zoeken hoor , maar dat gaat ook niet voor niets , de zon komt wel op voor niets .
Er is een goede kans dat een nieuwe etm en software je probleem oplost .
Dus ik begrijp de dealer wel .
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: ETM uitlezen met Vida

 · 
Posted: 02.07.2016 - 15:28  ·  #24
Heb ik ook gevraagd hoor. Natuurlijk gaat een garage niet voor niets aan de gang. Gewoon eens goed nakijken waar het probleem precies zit of kan zitten. Dat lijkt mij een normale vraag bij een garage. Ook heb ik de vraag gesteld of misschien een update van de software misschien kan helpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0