Euro 95 of Euro 98

 
 
 
 
 
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 27.08.2011 - 08:05  ·  #16
De meeste tuners geven aan dat je de auto na tuning beter wel op 98 moet gaan rijden.
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 08.09.2011 - 22:51  ·  #17
kleine update:

ik heb nu 3 volle tanken met 98 erin gehad en ik moet zeggen dat het iets zuiniger rijdt maar daar het ook wat duurder is, kom je ongeveer op het zelfde uit. Hij lijkt wat rustiger te lopen en iets directer op het gas te reageren. Al met al voor mij niet meteen een rede om 98 te tanken. mochten de prijzen van een volle tank ooit zakken (illustere hoop) dan is het misschien een ander verhaal

grtz

raoul
bartd5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 50
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 09.09.2011 - 00:52  ·  #18
Quote door Bert69

Mijn Vectra uit 2004 was de meest luxe 3.2 V6 die er te krijgen was met alle mogelijke opties, kostte toen bijna 50.000 euro. Met alle respect hoor, maar dat is toch een andere Opel dan degene die jij op noemt. Maar buiten dat feit maak ik helemaal geen vergelijk tussen een Opel en een Volvo.

Ik noem alleen dat bij mij vorig Vectra het verschil in kwaliteit brandstof duidelijker merkbaar was dan bij de huidige Volvo want daar gaat deze topic namelijk over, toch 8-)

Verder ben Ik zeker wel een autoliefhebber alleen een die helaas door zijn lichamelijke beperking niet in staat is om z'n auto met de hand te wassen maar dat kon jij niet weten.

Laat ik duidelijk zijn dat ik niet negatief of boos wil over komen maar soms is het handiger om te vragen waarom iemand iets wel of niet doet, dan direct een conclusie te trekken.


senator 4 liter steinmetz????? is toch ook geen gewone opel.
ik reageer ook niet kwaad of zo, en snap je reactie, ben alleen een ander forum gewend waar de meeste echte liefhebbers waren en die poetsen vertroetelen verwennen en waar de wasstraat den boze was. Tja en snap in jou geval ook wel waarom je er wel voor kiest.
Maar een vectra van 50ooo euries blijft een opel die na 4 jaar serieus gaat roeste. Maar das mijn mening.
maar dar v power beter is> nee hoor eenhoger octaan wil wel ees beter zijn bij bepaalde motoren getuned ed. maar voor de rest. gewoon tanken waar het goedkoop is
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 09.09.2011 - 11:09  ·  #19
Ik denk dat het zinvoller is om te kijken of je nu E5 of E10 aan het tanken bent... Onze V70 zuipt zo wie zo.. of het nu 98 of 95 is... :-)
In Duitsland staat het keurig aan gegeven echter in Frankrijk is het altijd weer een gok wat je aan het tanken bent...
De kwaliteit van de benzine wordt naar mijn bescheiden mening pas een issue als je echt alles uit de kast wilt halen... op de Nederlandse file wegen waar je soms 130 mag en kunt rijden zie ik niet erg het nut van super gecultiveerde brandstoffen....

Frans....
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 09.09.2011 - 15:48  ·  #20
mijn V70R heeft op de testbank gestaan met 95ron en deze had toen 303,5pk en 430Nm, ietsje meer dan de volle pk's en een 30Nm meer dan normaal(geen wijzigingen aan de auto)
ik heb een paar keer 98ron getankt en het enige wat ik kan zeggen is dat het verbruik 0,2l /100km lager ligt
normaal was het voorzien om de R terug op de testbank te zetten(samen met mijn racekrel) maar door omstandigheden zal dit nog enkele maanden moeten wachten, eenmaal ik da datum weet schakel ik over op 98ron zodat de motor 't duurder spul al gewoon is als ze op de bank vliegt
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 10.09.2011 - 00:02  ·  #21
Quote door Philken

mijn V70R heeft op de testbank gestaan met 95ron en deze had toen 303,5pk en 430Nm, ietsje meer dan de volle pk's en een 30Nm meer dan normaal(geen wijzigingen aan de auto)
ik heb een paar keer 98ron getankt en het enige wat ik kan zeggen is dat het verbruik 0,2l /100km lager ligt
normaal was het voorzien om de R terug op de testbank te zetten(samen met mijn racekrel) maar door omstandigheden zal dit nog enkele maanden moeten wachten, eenmaal ik da datum weet schakel ik over op 98ron zodat de motor 't duurder spul al gewoon is als ze op de bank vliegt


Ik ben nieuwsgierig wat de uitkomst zal zijn.
Bp Ultimate schijnt het ook goed te doen, naar ik heb begrepen >Ron 98
t3t5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 11.09.2011 - 12:38  ·  #22
Een vriend van mij heeft een audi a4 turbo en die heeft hem laten chippen.
Er werd geadviceerd om nu ron98 te tanken.
Hij heeft op 95 en 98 gereden om uit te proberen, maar je merkte wel duidelijk verschil.
De audi reageerde op 98 veel direkter ophet gaspedaal.
Ik weet niet of dit verschil veel uit zal maken bij een auto met turbo die niet gechipt is.
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: Euro 95 of Euro 98

 · 
Posted: 12.09.2011 - 09:05  ·  #23
Hij reageert iets directer en er is wel iets verschil te merken al zal dat na het chippen extremer zijn omdat je dan ook meer uit je motor haalt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0