In-en exterieur verzorging van je Volvo

Wassen, poetsen en detailen

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 08.02.2013 - 19:02  ·  #16
Quote door vpi

Is laatst als eens voorbij gekomen, hoe kunststof koplampen helder maken.
Kortweg komt het er op neer grof schuren en daarna met steeds fijnere korrel schuren.


En als laatste polijsten, dan blijven ze ook mooi. ;-)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 09.02.2013 - 21:57  ·  #17
Ik heb vandaag de leren bekleding van de S60 onder handen genomen. Zie hieronder een half-half van tijdens de werkzaamheden.



Op het eerste gezicht zag de stoel er netjes uit, totdat je de helft hebt schoongemaakt. :sick:

Oh ja: leer is schoongemaakt met een 1:15 oplossing van Poorboys APC en daarna behandeld met Meguiars Leather Conditioner. Had dit product nog staan, maar ben er niet heel content mee. Het leer wordt wel soepel, maar naar mijn mening iets te vettig en de eerste paar dagen knerpt 't bij iedere beweging. Gliptone schijnt beter te werken.
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 10.02.2013 - 08:50  ·  #18
Ik hoor juist zo'n goede dingen over beide merken. Ik heb iets van Connolly voor leerbehandeling, beviel goed.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 10.02.2013 - 12:54  ·  #19
Heb van Meguiars een groot deel van het assortiment staan of inmiddels opgebruikt. Op zich prima spullen, maar behoorlijk overpriced als je ziet wat andere merken te bieden hebben voor minder geld en kwalitatief vaak zelfs beter. Ik koop niet snel meer wat van Meg's zegmaar...
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 10.02.2013 - 13:17  ·  #20
Trimrestorer van poorboys, anders is gewoon simpele lijnolie een aardige oplossing.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 11.02.2013 - 20:58  ·  #21
Koplampen: begin niet te grof met schuren! Korrel 500 o.i.d. krijg je haast niet meer weg en je wilt alleen de verweerde UV-wering eraf hebben. Ik begin zelf met waterproof korrel 1500 en een enorme berg geduld, tussendoor geregeld droogmaken om te zien of je de hele UV-laag eraf hebt en als dat zo is afbouwen naar 2000 en 2500. Als laatste (liefst machinaal) polijsten met een fijn polijstmiddel.

Als je hulp nodig hebt, roep maar...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 16.02.2013 - 21:19  ·  #22
dit is wat ik gebruik, en meer is niet nodig, denk ik.
- universele motorfiets reiniger, te koop bij Polo in D. onverdund op de velgen, en 1:50 ofzo om de auto mee te wassen.
- Iron X, stap 2 om de velgen mee te reinigen, stinkt als een beer, maar werkt echt goed.
- autoshampoo, ooit eens gekocht bij een poetser, werkt fijn, weinig nodig, en met het 2 emmer systeem wordt je auto goed scoon
- muscle voor alle plastic delen binnenin
- Auto finesse revive, voor de plastic delen aan de buitenkant, geeft een mooie egale toon op het plastic. hoe lang het houdt weet ik nog niet
- meguiars step 3 wax, opbrengen, ff wachten uitpoetsen. ideaal spul. komt uit een hele serie, maar alleen deze gebruik ik.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 11.03.2013 - 19:13  ·  #23
Hoe bevalt die iron.x? Het lijkt me zo'n aggressief spul..
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 11.03.2013 - 20:55  ·  #24
Werkt goed, maar als je 't voor je velgen gebruikt kan je beter eerst het ergste met een normale velgenreiniger weghalen. Ik gebruik Iron-X voor de hele auto, scheelt een hoop met 't kleien. Agressief voor de auto is het niet, wel voor de luchtwegen. Man, wat meurt die zooi.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 11.03.2013 - 21:50  ·  #25
t is een vreselijke stink bende!
maar het werkt super! eerst de velgen met de gewone reiniger doen, dan denk je al 'dat is best opgeknapt' dan nog een keer met de iron x, en dan ben je weer verbaasd, je verwacht niet dat er nog vuil af kan komen, maar dus wel. wel op een plek doen waar je met de tuinslang het er weer af kan spoelen, bij voorkeur niet op je eigen oprit, maar op straat. en als het hard waait ook niet gebruiken, dan waait de meeste nevel weg. ik heb het twee keer achter elkaar gedaan. eerst opspuiten, wachten tot het rood kleurt, dan alles met een kwast lekker in de hoekjes soppen, nog ff laten inwerken, en dan afspuiten. in totaal zit het er dan 5 tot 10 minuten op.
ook opletten met je kleding, en evt bril. het is echt bende, maar het werkt wel.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 20.03.2013 - 20:43  ·  #26
Ff een voorbeeld van wat Iron-X doet en je met alleen een velgenreiniger dus niet voor elkaar krijgt:



v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 20.03.2013 - 21:40  ·  #27
Quote door OttoV

Ff een voorbeeld van wat Iron-X doet en je met alleen een velgenreiniger dus niet voor elkaar krijgt:


Met een goede velgenreiniger lukt dat dus ook gewoon. Ik heb een product van alco chemicals gebruikt en ik gebruik wel eens producten van system123. Allemaal topproducten :D
van:


naar:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 21.03.2013 - 09:39  ·  #28
...
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 23.03.2013 - 15:18  ·  #29
Ben zachtjes aan begonnen met 't opknappen van de S60, de auto was qua interieur en lakwerk nogal verwaarloosd.

Omdat een Volvo over het algemeen een keiharde lak heeft, ben ik er op voorbereid dat polijsten een tijdrovend klusje is. Ben vanmorgen een uur of 2 bezig geweest met de motorkap. Deze zag er als volgt uit (het stukje papier is om goed scherp te stellen op de lak, en niet in de reflectie):



Ooit een vogelflats met geweld verwijderd:



Om deze schades te corrigeren was grof geweld nodig, waterproof schuurpapier (ingebeten vogelstront), een rotarypolijstmachine voor de het echte werk en een dual-action om af te werken. The result:



Een wereld van verschil imo, de lak krijgt diepte, soort 'natte' glans en je ziet weer dat er ooit metallic-lak is besteld. 8-)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 24.03.2013 - 12:42  ·  #30
Doe dit niet voor 't eerst, en schuren klinkt erg dramatisch. Geen druk uitoefenen, en als 'water' gebruik ik detailspray, dat is iets vettig. En beter een dunnere laklaag dan een smerige birddirtplek...

Men zet wel zonder problemen een zware Commandant met een oude theedoek op de motorkap. Daar maak je meer mee kapot hoor...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0