Folke's S60 bij Driven2shine

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 17.11.2015 - 00:09  ·  #31
Quote door tienklepper

8-)

Wat een dankbaar en leerzaam project! Ongelooflijk mooi resultaat! Knap werk mannen :thumb:

Folke geniet van die mooie black beauty!


Doe ik, Jurgen!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 17.11.2015 - 19:24  ·  #32
Quote door folke3

Quote door grrroovedude

Toch mooi om de stromingen te zien... grunns60 en ik... technisch perfect maar qua uiterlijk een ramp aan de ene kant. En de detailers aan de andere kant. T moet er ook nog s netjes uitzien... respect mannen. En folke... jij kunt je weer vertonen!


Maar is daarvoor niet het forum? Ik zie een steeds hechter club mensen ontstaan. Die bereid is, elkaar te helpen met elkaars zaken, die om oplossingen vragen? Aan de ene kant de inzet van techneuten, die technische problemen helpen oplossen,aan de andere kant de forumsponsoren die hun kennis en ervaring beschikbaar maken voor forumleden.
Hebben we daarvoor niet de meetings, niet om te showen, maar om van elkaar te leren. Hoe heb je dit gedaan, of waarom doe je dat zo? Hoe kun je, gebruikmakend van dit onderdeel, dat maken?
En jij noemt het stromingen die je ziet, maar ik denk, dat we elkaar vaak genoeg zien, om na een gescheiden weekend (Amsterdam/sleutelen -Huissen/poetsen) elkaar weer te treffen op gezamelijke meetings en dan ervaringen uit te wisselen.
En proberen we niet op deze wijze door gebruik te maken van elkaars inzet op een plezierige wijze van het Volvo gevoel te genieten?


Dat heb je erg mooi verwoord. :thumb:
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 17.11.2015 - 20:00  ·  #33
Dus je sluit je aan bij de detailers begrijp ik hieruit :D
Quote door VolvoS60Racer

.....dus 4x per jaar een wasbeurt vind ik voldoende.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 17.11.2015 - 21:01  ·  #34
Mijn S60 heeft inmiddels een zo goed als afgeronde "0-tuning" ondergaan. Er resteert altijd iets, maar het begint er op te lijken. Ik rij, omdat ik inmiddels ben gepensioneerd geen 25 maar 10.000 km /jaar. Dus in technische zin is er weinig meer, dat ik aan de S60 kan doen.
Mijn auto krijgt een wasbeurt (lauwwarm water/geen toevoegingen) per 14 dagen, als het weer het toelaat; ik ga niet bij -10 graden buiten staan emmeren, maar zorg wel dat de lak tegen winterse omstandigheden is beschermd. Ik heb me nu een "multivezel washandschoen en droogdoek" aangeschaft omdat me duidelijk is geworden, dat de lak veelal dof wordt van die spons en zeem.
Natuurlijk is de professionele behandeling van afgelopen zaterdag de aanzet tot ander soort lakonderhoud. De hoogglanzende lak geeft daar aanleiding toe. Op een van de volgende meetings zal ik "Driven2Shine" weer treffen en daarvoor benodigde middelen aanschaffen.
Ondertussen rij ik in een prachtig glanzende auto rond, die ook nog eens "bijna" technisch perfect is. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en er aan klussen is wel een beetje mijn hobby! Ernaast staat nog een '83 motorfiets, die eenzelfde lot is beschoren. Dus laat mij maar een beetje hobbyen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 17.11.2015 - 22:02  ·  #35
Folke dat weten we toch. :D Volgens mij vinden we m allemaal prachtig en als ie het doet moet je dr vooral niet aan hobbyen :lol: :thumb: :thumb:
s60R
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 155
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 02.12.2017 - 21:09  ·  #36
Ben van plan van het voorjaar onze s60 ook een behandeling bij d2s steve te geven de CQuartz Finest Lak Pantser Detail.

Maar er zitten wat kleine deukjes en lak beschadigingen die denk ik eerst weg zullen moeten.

Iemand tips hieromtrent ?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 02.12.2017 - 23:23  ·  #37
We zijn nu 2 jaar verder en ik maak nog steeds gebruik van de destijds behaalde resultaten. Nog steeds wassen met lauw water en de multivezel handschoen en afdrogen met de multivezel droogdoeken. 2x per jaar wordt de auto in de was gezet en 1x per jaar worden alle deukjes tijdens meetings er uit gewreven. Heb de auto inmiddels 5 jaar, ze wordt somtijds stevig gebruikt tijdens ritten in Spanje, Frankrijk en Engeland, waar we kortgeleden nog 2 x 14 dagen mochten spookrijden. Maar thuisgekomen is een deugdelijke wasbeurt voldoende om "Black Lady" haar charmes weer te laten zien.
Ook op technisch gebied is er weinig reden tot klagen. Ze doet netjes haar kilometers. Zeker in Engeland maak ik er gebruik van dat ze een strak en stevig onderstel met goede componenten heeft, waardoor het rijden van "countryroads" steeds een klein feestje is.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 03.12.2017 - 20:08  ·  #38
Die nichtjes van jou hebben t dr maar druk mee Folke.....
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Folke's S60 bij Driven2shine

 · 
Posted: 04.12.2017 - 22:00  ·  #39
Quote door GRUNNS60

Die nichtjes van jou hebben t dr maar druk mee Folke.....


Daarom hou ik ze in ere. Af en toe een aai over hun bol of zo.......
 
Selected quotes for multi-quoting:   0