Forumsleutelaars, zijn ze er nog?

joebar
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Forumsleutelaars, zijn ze er nog?

· 
Posted: 19.11.2025 - 09:46  ·  #16
Ik ben tot vorig jaar altijd aan het sleutelen geweest, en deed ALLES zelf van remblokjes, LPG inbouw tot een complete revisie aan mijn eigen volvo's als wel familie en kennissen, en heb ook wel forum leden van hier 850 en motorforum geholpen, maar vond het steeds minder leuk..
Vooral omdat alles achter software slot kwam te zitten, een trekhaak, CC of wat dan ook , en er steeds meer storingen kwamen die zoveel zoekwerk inhielden en je steeds je diagnose apparatuur moest upgraden voor de hobby, denk dat ik alleen al aan diagnose middelen een kleine familie auto heb uitgegeven
Nu doe ik alleen nog voor eigen gezin , en mijn motoren , alles de deur uitgedaan, gaat op een gegeven moment in de weg staan als je het niet gebruikt
Ben nu ook overgestapt naar een Sportage 2,7 v6 , gewoon omdat daar nog steeds bijna alles zelf aan te doen is, en moet ook zeggen dat het heerlijk is op LPG te rijden zonder dat er elke maand wel weer een storingslampje gaat branden, geen ingewikkelde gasklephuizen , geen melding in vida dat er een andere radio in zit, geen glasvezel naar een idioot stug ge-intergreerd radio/kachel/airco systeem.... eigenlijk was ik na de 850 niet meer zo tevreden met volvo, maar heb tegen beter weten in nog een v70 T5, 2,4t s80 en v70 2.4 gehad, met allerlei storingen die je niet meer zelf op kon lossen zonder bij volvo aan de computer te moeten hangen
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 19.11.2025 - 12:55  ·  #17
Je kan natuurlijk pech hebben maar na 7 jaar LPG met dezelfde auto is er nog nooit een lampje gaan branden vanwege LPG. En in principe doe ik alles zelf aan deze auto.
De P2 is ook geen bijzondere auto qua software, en Vida is op het forum gewoon te krijgen.
Kabel van 20 euro uit China en je kan eigenlijk alles zelf doen.

Het probleem met handige jongens is wel dat via via mensen van je horen en je zo steeds vaker aan het sleutelen bent. Zet je daar geen rem op dan ga je er aan kapot. Ik heb hier een paar keer per jaar een forumlid voor de deur staan met auto, voor kleine klusjes of uitlezen. Goed te doen vind ik zelf.
joebar
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.11.2025 - 14:12  ·  #18
ik had vida, maar een trekhaak activeren, of cruise controle is me echt niet gelukt, of een nieuwe ABS unit , of stoelverwarming, bokkende automaat bij file rijden waar een upgrade voor is.. zomaar wat dingen wat ik met vida niet voor elkaar krijg/kreeg
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.11.2025 - 14:28  ·  #19
Tja, dat kan bij de meeste moderne auto's niet meer als niet-dealer, dus zo heel gek is dat niet.
Het meeste kan wel als je 'gewoon' de legale/betaalde VIDA hebt, en wss kan ook een hoop met V-Dash (ook betaald)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 19.11.2025 - 17:57  ·  #20
en de software kost gewoon geld. Die komt van Volvo.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 21.11.2025 - 16:08  ·  #21
Ik ben ook blij dat de XC70 ook een P2 is, maar een sleuteldag is wel erg welkom. Weer ergens een hal afhuren of anders kletsen met een bedrijf en dan daar (met afname van de onderdelen daar). Is duurder qua onderdelen, maar dan kan je wel wat leren. (brugje huren kan dan later altijd nog)
Jagergroen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.12.2025 - 16:56  ·  #22
Ik vroeg het me ook al af, waar die sleuteldagen gebleven zijn.
Ik wil graag zelf aan de Volvo sleutelen maar durf/kan niet alle zaken, die ik zou willen nakijken of vervangen, aanpakken.

Als je het een keer gezien hebt of meegeholpen aan de klus maakt een wereld van verschil. Ik ben voor!
Selected quotes for multi-quoting:   0