Bi-fuel vulpotje CAD CAM tekenen voor de V70 Classic!

Welke Volvo rijder bezit CAD CAM kwaliteiten?

 
 
 
 
 
draadboompje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Bi-fuel vulpotje CAD CAM tekenen voor de V70 Classic!

 · 
Posted: 10.07.2015 - 08:02  ·  #16
Ik heb eens in mijn kennissen kring rond gevraagd wie zowel verstand heeft van CAD progrzmma's als 3D printers.
Er kwamen meteen al een hele hoop vragen.
Maar zo eenvoudig is het niet. De ene kunststof is te breekbaar, de andere is niet geschikt voor de brandstoffen, enz.
En daarnaast is het toch wel een lastig product om "zomaar even te tekenen". Wij schatten dat hier zomaar 40 tot 60 uur tekenwerk in gaat zitten. En dan heb je het nog niet over het printwerk.
Dus al met al, het valt wel, maar niet mee.
Mocht je het echt iemand willen, maar niet onbezolderd, kan je bij de volgende persoon info krijgen:
https://www.3dhubs.com/hasselt/hubs/ed
Ik hoop dat ik je een beetje hebt kunnen helpen.
draadboompje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Bi-fuel vulpotje CAD CAM tekenen voor de V70 Classic!

 · 
Posted: 11.07.2015 - 13:04  ·  #17
Waar je ook nog even aan moet denken is aansprakelijkheid.
Stel, er gaat iets mis. Door wat voor een omstandigheid dan maar ook. En de oorzaak kan teruggevoerd worden op dit onderdeel, wie is er dan verandwoordelijk? Volvo niet, want het is geen origineel onderdeel. Daar moet even heel goed over na gedacht worden. Zeker omdat we hier met een onderdeel van/voor het brandstofsysteem te maken hebben.
Ik zou er heel voorzichtig mee zijn, als ik dat advies mag geven.
rondog
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 56
Homepage: wolvengang.com
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Bi-fuel vulpotje CAD CAM tekenen voor de V70 Classic!

 · 
Posted: 12.07.2015 - 20:39  ·  #18
Heel goed, zulk advies krijg ik graag, zeker als er met verstand van zaken naar wordt gekeken. Inderdaad komen er nogal wat krachten op het vulpotje te staan, en dat is dan ook meteen onze eerste van twee grote zorgen:

1. Kan met behulp van 3D geprint kunststof de juiste eindsterkte van zo'n vulpotje worden bereikt?
2. Kan van een bestaand 3-dimensionaal product zo maar een lijngetekend 3D bestand worden gemaakt?

Geweldige link trouwens Draadboompje, dank je wel!!! Als daar nu een V70 rijder bij zit dan leek mij de win-win situatie snel gecreeerd, en lijkt ons het maken van kosten niet direct nodig. Zo blijft dit initiatief dan leuk voor iedereen.

Afijn, het geprinte vulpotje is natuurlijk precies hetzelfde als het originele potje, zie afbeelding. De LPG nozzle zoals zichtbaar op de foto wordt straks niet meegeprint.

Verder denken wij bij dit initiatief niet aan een commercieel product, maar aan een product dat iedere gasinbouwer kan bestellen bij elke 3D printshop die bekend is met dit bestand. Inbouw vanzelfsprekend op risico van de eigenaar van de betreffende V70 (maar dan moet de eindsterkte van het materiaal natuurlijk wel voldoende zijn, en ook tegen brandstof of benzine residu kunnen).

Nu ja, genoeg toegelicht lijkt me, ik hoor graag nog meer van je Draadboompje, of anders de mening van anderen die bekend zijn op dit gebied. Het lijkt me een uniek product, en als er voldoende belangstelling voor is kunnen we de V70 N meteen meenemen in dit avontuur.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0