Gaas ter bescherming condensor

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 29.11.2020 - 20:21  ·  #181
Normaal gaas zal geen echte verschillen maken op de temperaturen.

Maar als je met fijn mash gaat werken, word het denk ik wel een ander verhaal.

Houd het bij race gaas, dan zit je wel binnen de marges
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3189
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 29.11.2020 - 23:13  ·  #182
Ik heb in al die jaren ook nooit problemen gehad, koelwater bleef altijd netjes op temperatuur.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 29.11.2020 - 23:34  ·  #183
Quote door deusjevo

Zijn jullie met niet bang dat de motor te weinig koeling krijgt bij extreme temperaturen?
Met dat hele fijne gaas dus?


Als de condensor of als je die hebt intercooler volledig dicht is geslagen door steentjes komt er helemaal geen lucht meer doorheen. Mijn condensor is zelfs volledig los aan de onderkant, dit was al bij aankoop maar gaat al ruim 1,5 jaar goed (lekt nog niet). Mocht die gaan lekken en dan moet ik hem dus vervangen, zou ik dit gaas direct plaatsen.
V70_R_AWD_2003
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 58
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 30.11.2020 - 10:29  ·  #184
Dat is ook een beetje mijn gedachtegang. Vroeg of laat zou ik de intercooler wel willen (of moeten) laten upgraden door een wat dikkere met meer capaciteit voor hogere belastingen/temperaturen. Maar dan is ie alvast beschermd door het racegaas. En de huidige is dan mooi beschermd en zal zo ook langer mee gaan. Er komt echt wel genoeg lucht door het gaas om de koeling niet te belemmeren.

Quote door trabbit

Quote door deusjevo

Zijn jullie met niet bang dat de motor te weinig koeling krijgt bij extreme temperaturen?
Met dat hele fijne gaas dus?


Als de condensor of als je die hebt intercooler volledig dicht is geslagen door steentjes komt er helemaal geen lucht meer doorheen. Mijn condensor is zelfs volledig los aan de onderkant, dit was al bij aankoop maar gaat al ruim 1,5 jaar goed (lekt nog niet). Mocht die gaan lekken en dan moet ik hem dus vervangen, zou ik dit gaas direct plaatsen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 24.04.2021 - 01:31  ·  #185
Dit wilde ik over niet al te lange tijd ook doen. Nu hoorde ik iemand iets roepen dat er speciale mallen zijn om je gaas pas te maken waarna je het dan met kit op de bumper kan zetten ?


Is er iemand in de buurt van Utrecht die ervaring heeft met dat plaatsen van dit stuk gaas ? Keek er afgelopen week eens naar en dat ding zit daar wel HEUL erg open en bloot :-)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 24.04.2021 - 10:21  ·  #186
Quote door MTE

Dit wilde ik over niet al te lange tijd ook doen. Nu hoorde ik iemand iets roepen dat er speciale mallen zijn om je gaas pas te maken waarna je het dan met kit op de bumper kan zetten ?


Is er iemand in de buurt van Utrecht die ervaring heeft met dat plaatsen van dit stuk gaas ? Keek er afgelopen week eens naar en dat ding zit daar wel HEUL erg open en bloot :-)


Dus plaatsen zonder de bumper te demonteren?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 24.04.2021 - 10:31  ·  #187
De bumer zal er helaas voor afgehaald moeten worden. Gaas plaats je aan de achterzijde.
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 24.04.2021 - 18:33  ·  #188
Relatief eenvoudig klusje. Gaas heb ik gekocht op Amazon (5 euro per stuk) en vastgezet met 3m kalkkit.

Gaas kun je over de gril leggen en op maat knippen. Ik kon zowel de onderste als bovenste opening bedekken met het stuk gaas.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 09.06.2021 - 00:14  ·  #189
Quote door wimg

Relatief eenvoudig klusje. Gaas heb ik gekocht op Amazon (5 euro per stuk) en vastgezet met 3m kalkkit.

Gaas kun je over de gril leggen en op maat knippen. Ik kon zowel de onderste als bovenste opening bedekken met het stuk gaas.


Ik heb een powerwash installatie bij de koplampen zitten. Maakt dat nog uit ? Ik kom daar eigenlijk weinig tot niks van tegen op bijv. youtube.

Wat ik wel voorbij zag komen is dan er een aantal niet alleen gaas onderin de bumper hebben gezet maar dat ook achter de gaten van het blokjes rooster .

Ben iig nog even op zoek naar een goede hufter proofe demotage manual :-)

Laatste waar ik nu zin in heb is een lekke condesor op de Franse binnen wegen.
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 09.06.2021 - 07:45  ·  #190
Quote door MTE

Quote door wimg

Relatief eenvoudig klusje. Gaas heb ik gekocht op Amazon (5 euro per stuk) en vastgezet met 3m kalkkit.

Gaas kun je over de gril leggen en op maat knippen. Ik kon zowel de onderste als bovenste opening bedekken met het stuk gaas.


Ik heb een powerwash installatie bij de koplampen zitten. Maakt dat nog uit ? Ik kom daar eigenlijk weinig tot niks van tegen op bijv. youtube.

Wat ik wel voorbij zag komen is dan er een aantal niet alleen gaas onderin de bumper hebben gezet maar dat ook achter de gaten van het blokjes rooster .

Ben iig nog even op zoek naar een goede hufter proofe demotage manual :-)

Laatste waar ik nu zin in heb is een lekke condesor op de Franse binnen wegen.


Dat is goed te doen hoor, simpelweg bumper verwijderen. Bij een XC zijn dat 2 bouten aan de voorkant, 1 schroef in elke wielkast en de plastic plugjes als je de motorkap opent. Dan wel even voorzichtig zijn met eventuele mistlampaansluitingen en je ruitenwisservloeistof slangetje. Bij andere modellen kan het net iets anders zijn.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 11.06.2021 - 01:10  ·  #191
Quote door wimg

Quote door MTE

Quote door wimg

Relatief eenvoudig klusje. Gaas heb ik gekocht op Amazon (5 euro per stuk) en vastgezet met 3m kalkkit.

Gaas kun je over de gril leggen en op maat knippen. Ik kon zowel de onderste als bovenste opening bedekken met het stuk gaas.


Ik heb een powerwash installatie bij de koplampen zitten. Maakt dat nog uit ? Ik kom daar eigenlijk weinig tot niks van tegen op bijv. youtube.

Wat ik wel voorbij zag komen is dan er een aantal niet alleen gaas onderin de bumper hebben gezet maar dat ook achter de gaten van het blokjes rooster .

Ben iig nog even op zoek naar een goede hufter proofe demotage manual :-)

Laatste waar ik nu zin in heb is een lekke condesor op de Franse binnen wegen.


Dat is goed te doen hoor, simpelweg bumper verwijderen. Bij een XC zijn dat 2 bouten aan de voorkant, 1 schroef in elke wielkast en de plastic plugjes als je de motorkap opent. Dan wel even voorzichtig zijn met eventuele mistlampaansluitingen en je ruitenwisservloeistof slangetje. Bij andere modellen kan het net iets anders zijn.


idd, ik heb van die powerwash dingen die de kop ff opsteken en dan weer wegduiken.. de bumper demontage met die dingen kom ik alleen nergens tegen ...



Wat het gaas betreft, ik wil dat ding in de kleur van de auto spuiten... Busje bij de verf boer laten maken of bij de dealer??
ECS
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Aadorp (bij Almelo)
Berichten: 95
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 11.06.2021 - 06:48  ·  #192
Zo zit het bij mij. Gaas op maat geknipt en met kit gemonteerd.





Volvofiel2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 124
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 11.06.2021 - 08:22  ·  #193
Quote door MTE

Quote door wimg

Quote door MTE

Quote door wimg

Relatief eenvoudig klusje. Gaas heb ik gekocht op Amazon (5 euro per stuk) en vastgezet met 3m kalkkit.

Gaas kun je over de gril leggen en op maat knippen. Ik kon zowel de onderste als bovenste opening bedekken met het stuk gaas.


Ik heb een powerwash installatie bij de koplampen zitten. Maakt dat nog uit ? Ik kom daar eigenlijk weinig tot niks van tegen op bijv. youtube.

Wat ik wel voorbij zag komen is dan er een aantal niet alleen gaas onderin de bumper hebben gezet maar dat ook achter de gaten van het blokjes rooster .

Ben iig nog even op zoek naar een goede hufter proofe demotage manual :-)

Laatste waar ik nu zin in heb is een lekke condesor op de Franse binnen wegen.


Dat is goed te doen hoor, simpelweg bumper verwijderen. Bij een XC zijn dat 2 bouten aan de voorkant, 1 schroef in elke wielkast en de plastic plugjes als je de motorkap opent. Dan wel even voorzichtig zijn met eventuele mistlampaansluitingen en je ruitenwisservloeistof slangetje. Bij andere modellen kan het net iets anders zijn.


idd, ik heb van die powerwash dingen die de kop ff opsteken en dan weer wegduiken.. de bumper demontage met die dingen kom ik alleen nergens tegen ...



Wat het gaas betreft, ik wil dat ding in de kleur van de auto spuiten... Busje bij de verf boer laten maken of bij de dealer??


Die 'powerwash' zat bij mijn S60 ook in de weg bij het demonteren van de bumper. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de plastic afdekkapjes los kunnen, die zitten geklikt op de uitschuifarmpjes van de installatie. Bij het demonteren is er wel eentje gesneuveld, de bevestigingsnokjes waren erg fragiel geworden na 13 jaar en 300.000 km. Je kunt zien hoe ze bevestigd zitten als je handmatig de sproeier naar voren toe uit de bumper trekt.
Uiteindelijk heb ik een nieuw kapje moeten bestellen, in kleur gespoten en gemonteerd.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 11.06.2021 - 08:44  ·  #194
Idd voorzichtig te werk gaan met die kapjes. Ze zijn duur.
Je trekt ze naar voren totdat je met een punttangetje het metalen clipje eruit kunt trekken. Dan komt de spuitkop inclusief het kapje los.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Gaas ter bescherming condensor

 · 
Posted: 13.02.2023 - 16:04  ·  #195
Ik haal binnenkort de bumper van de nieuwe S60 los en wil dan gaas plaatsen. Omdat ik bij geen enkele automaterialenzaak in de buurt racegaas kon krijgen heb ik bij de bouwmarkt strekmetaalplaat gevonden. Op zich goed te gebruiken, maar de openingen zijn iets kleiner dan bij het 'standaard' racegaas. Aan de andere kant heb je ook meer openingen.
Ik ben van mening dat gaas in combinatie met een open condensor meer lucht door laat dan een compleet dichtgeslagen condensor zonder gaas, maar wat vinden jullie? Is dit nog acceptabel?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0