Garantie geval of niet

lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Garantie geval of niet

· 
Posted: 20.12.2015 - 16:08  ·  #16
Quote door Skate1966

Motorreiniging is zeker niet gedaan.
Hij was al smerig, maar nu helemaal.

Bedoel je dat het blok aan de buitenkant al smerig was? Bigdog bedoelt een inwendige motorreiniging. Een toevoeging aan de oude olie voor het verversen die verontreinigingen losmaakt. Als er veel loskomt en er niet uit geflusht wordt (of pas na verloop van tijd los komt) en in het carter blijft dan heb je dus kans dat dit de zeef verstopt.
Skate1966
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 08:10  ·  #17
Het verhaal wordt iets anders.
Gister is de ANWB erbij geweest. Ik wilde de auto op de ambulance laten wegbrengen op een door mij gegeven adres.
Ze moesten natuurlijk eerst checken of reparatie ter plekke te doen was.....

Nu bleek dat niet de krukaskering stuk te zijn maar de inlaat-nokkenaskering.
Deze was twee geleden vervangen door de handelaar uit Hoogeveen.
Nu is deze dus afgelopen vrijdagavond kapot gegaan.

Het wordt dan nu mijns inziens wél een garantiegeval.

Vandaag maar weer eens bellen met het bedrijf. En kijken of ze de auto willen ophalen en willen repareren. :'(

To be continued
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 08:24  ·  #18
Ah, kijk, dat biedt wel perspectief ja. Dan zou ik het zeker aankaarten.

Quote door TonD
airco ging binnen half jaar exit
banden bleken niet 4 x dezelfde dus dan maar allemaal vervangen
accu vervangen auto wilde niet meer starten binnen 1 maand
contactslot vervangen
Ik weet niet zo goed wat ik van je lijstje moet vinden. Accu slijt gewoon, airco kan afhankelijk van de km-stand ook wat problemen krijgen. Banden had je bij de proefrit zelf ook kunnen zien en contactslot klinkt als pure pech. Nu is dit vast niet het enige als je aan 3k bent gekomen, maar je weet dat je bij een oudere auto met bepaalde km's een risico loopt. En je hebt zelf ook onderzoeksplicht. Het ligt heus niet allemaal aan de handelaar. Je kunt moeilijk verwachten dat ze voor verkoop elk mogelijk slijtagedeel gaan vervangen.
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 10:25  ·  #19
Wat Piet_Piraat zegt, het hoort ook bij het risico van het kopen van zo'n oude bak. Mijn Classic was echt in goede en goed onderhouden staat (altijd dealer-onderhouden met facturen en al) in vergelijking met andere exemplaren die ik bekeken heb, toch heb ik behoorlijk wat '1e-jaars investeringen' gedaan/ moeten doen. Ik was hiermee overigens altijd nog goedkoper uit dan de jaarlijkse afschrijving op mijn vorige auto, ondanks het aanzienlijke bedrag (grofweg €1400).
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 10:52  ·  #20
Eens met Piet en Wannahave. Heb mijn V70 met 314.000 km gekocht met 3 mnd garantie op motor en bak. Heb in t eerste jaar 4300 euro onderhoud gehad. Maar irt mijn kilometrage van 50.000km/jaar vond ik dat acceptabel. Een ander, die er 5.000km/jaar mee rijdt had er waarschijnlijk alleen een beurtje aan hoeven spenderen.

Verder terug naar het begintopic: lijkt dan toch een garantiegeval, maar ik ben wel benieuwd waarom die keerring er weer uitloopt. Kan natuurlijk verkeerde montage zijn, maar ik zou ook eens kijken of er niet sprake is van een andere oorzaak (bijv. verstopte carterventilatie waardoor er overdruk in je blok ontstaat). Als dat zo is loopt ie er zo weer uit.
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 11:33  ·  #21
En nog iets bekend over de oorzaak van het wegvallen van de oliedruk?
Skate1966
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 15:20  ·  #22
@Piet_piraat: Jouw quote van TonD heeft geen relatie met mijn "lijken uit de kast".
Maar deel wel deels je mening. Het klopt dat er boven de 300dkm de nodige zaken vervangen/gerepareerd moet worden. Deels ook wel ingecalculeerd.
Maar als de handelaar op mijn vraag waarom er zoveel vocht op de matten ligt bij de bestuurdersplek een zwam-verhaal oplepelt, dat bij het reinigen van de auto wat water is geknoeid en later bleek dat er "red-bull" blikjes onder de stoel liggen. Dan is er van schoonmaken en water morsen natuurlijk geen sprake geweest. Het is de vloeistof van de kachelradiator........En maar ontkennen.

@grrroovedude: carterventilatie is vervangen en derhalve vernieuwd.... :D

@lerren: Wegvallen oliedruk kan te maken hebben met de kapotte inlaat nokkenas kering? (hoop ik)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 15:31  ·  #23
Quote door Skate1966

@lerren: Wegvallen oliedruk kan te maken hebben met de kapotte inlaat nokkenas kering? (hoop ik)

alleen als alle olie dr uit is(via nokkenas). anders denk ik eerder aan bekende o ringen probleem of verstopte zeef aan begin aanzuigbuis.
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 15:35  ·  #24
Quote door wannahaveV70

Wat Piet_Piraat zegt, het hoort ook bij het risico van het kopen van zo'n oude bak.

Nogmaals: dat ligt er maar aan. Op 15 jaar + auto's zit tegenwoordig vaak een premium prijs opslag ivm de gunstige bijtelling. Als je de auto voor € 650 koopt klopt je verhaal, als je hem voor € 6.500 koopt niet. Dan mag je gewoon meer verwachten. In ieder geval dat de auto het een tijdje doet zonder mankementen of dure reparaties.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 16:25  ·  #25
Kijk, met dat vocht op de mat is natuurlijk met recht iemand belazeren, dat is zeker niet netjes. En zo gaat je naam er aan.
Er zijn forums en er is internet....
Dan moet men zeggen, zo meenemen en geen garantie mogelijk.. dat is dan een ander verhaal.
Ik vraag me echter wel of een lekke nokkenaskeerring zoveel oliedruk kan beinvloeden, hij zal wel lekken, echter de druk zal toch worden gemaakt in de pomp.
Ik hoop voor je dat die keerring de dader is,... maar heb er een hard hoofd in.
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 18:39  ·  #26
Quote door Kaaskop

Quote door wannahaveV70

Wat Piet_Piraat zegt, het hoort ook bij het risico van het kopen van zo'n oude bak.

Nogmaals: dat ligt er maar aan. Op 15 jaar + auto's zit tegenwoordig vaak een premium prijs opslag ivm de gunstige bijtelling. Als je de auto voor € 650 koopt klopt je verhaal, als je hem voor € 6.500 koopt niet. Dan mag je gewoon meer verwachten. In ieder geval dat de auto het een tijdje doet zonder mankementen of dure reparaties.

Ok, maar dat is dan wel een uiterste én een uitzondering, want de meeste worden natuurlijk niet onder dat mom aangeboden. Overigens, het biedt me wel perspectief: ik wil best wel mijn Classic nog even laten doorlichten, er wat in investeren, keuringsrapportje erbij en als dan vervolgens iemand mij €6500 wil betalen voor mijn bijtellingsvriendelijke youngtimer zeg ik DEAL!

Selected quotes for multi-quoting:   0