gasklephuis zonder inleren?

 
 
 
 
 
Philip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Bergen
Leeftijd: 56
Berichten: 33
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 21.10.2013 - 22:45  ·  #16
@Maurits, als ik het forum zo doorblader kan er heel erg veel aan de hand zijn, van gasklephuis tot gasverdeelhuis, bobine(s), lekkende slangen, electronica. Echt van alles, de pest is dat er waarschijnlijk wel zaken uit te lezen zijn, maar dan nog niet duidelijk is wat er precies mis is.
Morgen of overmorgen komt er een Dice met Vida binnen, kan ik als het goed is fouten uitlezen.
@Trissy: ik ga aan de slag met remmenreiniger of lektestervloeistof
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 21.10.2013 - 23:06  ·  #17
Met VIDA/DiCE weet je beter in welke richting je het moet zoeken. Dit geeft veel meer info dan een universele uitlezer.
Trissy, ja vacuumlek hoort zeker tot de kanshebbers. Gewoon met die remmenreiniger aan de gang, of WD40, die ik altijd gebruik.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 21.10.2013 - 23:16  ·  #18
Inderdaad Maurits! ;) Lijkt me de beste oplossing! Philip ik wens je heel veel succes en anders misschien samen maar eens kijken! ;)
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 21.10.2013 - 23:17  ·  #19
Met een nieuw electronisch gasklephuis gaat je Volvo in noodloop. In noodloop kun je dan naar de dealer rijden om de software te laten laden.

Edit: mocht je gasklephuis problemen geven is het mogelijk bij de dealer een software update te laten doen. Dit is wel een tijdelijke oplossing dus na verloop van tijd moet je het gasklephuis toch (laten) vervangen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 21.10.2013 - 23:50  ·  #20
Klopt als een bus Jean-Pierre! ;) Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :)
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 21.10.2013 - 23:56  ·  #21
zoals gezegd.
Ga geen moeilijke dingen bedenken en weer zoeken. Gewoon alle slangen na gaan, bougies checken eventueel vervangen etc....
Maar alle belangrijkste uitlezen zonder uitlezen geen stap!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 00:05  ·  #22
Ook weer een puntje gemaakt Nikolai! En zoals gezegd... Anders gaan we gewoon helpen heh. Hebben we toch weer een sleutelmeeting erbij! ;)
Philip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Bergen
Leeftijd: 56
Berichten: 33
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 06:59  ·  #23
Ik denk dat ik de boodschap heb begrepen, mijn stappenplan wordt:
Vida/Dice aanschaffen
Vida/Dice leren
Fouten uitlezen
Tijdig om raad vragen
Slangen controleren
Vlaai inslaan voor een sleutelmeeting :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 11:17  ·  #24
Philip,

Mocht je er nu vandaag niet uitkomen en niet snel over een Dice en Vida kunnen beschikken is er op 16 november een sleutelmeeting in Duiven. Hier zullen ook mensen aanwezig zijn met Vida en Dice. Wellicht een optie hem dan uit te lezen. Ook is daar een professioneel bedrijf voor uitdeuken zonder spuiten. Zal naar verwachting rond de 50 euro per auto zijn. Ideetje?

Schrijf je dan even in op onderstaande link:

topic.php?t=6571
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 18:12  ·  #25
Tris,
Even lezen....

Quote door Trissy1979

Mocht je er nu vandaag niet uitkomen en niet snel over een Dice en Vida kunnen beschikken is er op 16 november een sleutelmeeting in Duiven.



Quote door Philip

Vlaai inslaan voor een sleutelmeeting :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 18:15  ·  #26
Voor een sleutelmeeting zegt hij Hans. Ik wist niet zeker of hij hier bekend mee was. ;) Zodoende.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 19:00  ·  #27
Ergens heeft hij deze wijsheid vandaan.
Maar goed, hij kan nog zich opgeven, als hij komen wil.
Philip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Bergen
Leeftijd: 56
Berichten: 33
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 19:49  ·  #28
De combi sleutelmeeting en vlaai was naar aanleiding van Trissy's spontane aanbod te komen helpen als alles mis gaat Bigdog.
Quote door Trissy1979

Ook weer een puntje gemaakt Nikolai! En zoals gezegd... Anders gaan we gewoon helpen heh. Hebben we toch weer een sleutelmeeting erbij! ;)

Ik vind het heel fijn dat nieuwkomers op zo'n hartelijke manier worden onthaald.
Inmiddels een DIce met Vida2013A Nl gescoord, nu nog ff wachten op extra geheugen en gaaaaaaaan.
De eerste besparing is er al, na prutsen met dashboardlichtjes had ik last van een SRS airbag melding, deze is meteen gewist :happy:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 20:00  ·  #29
Quote door Philip

Ik vind het heel fijn dat nieuwkomers op zo'n hartelijke manier worden onthaald.


Goed om te horen.
En elkaar helpen gebeurd hier vaker.
Liefhebbers onder elkaar. ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: gasklephuis zonder inleren?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 20:16  ·  #30
Quote door Philip

De combi sleutelmeeting en vlaai was naar aanleiding van Trissy's spontane aanbod te komen helpen als alles mis gaat Bigdog.
Quote door Trissy1979

Ook weer een puntje gemaakt Nikolai! En zoals gezegd... Anders gaan we gewoon helpen heh. Hebben we toch weer een sleutelmeeting erbij! ;)

Ik vind het heel fijn dat nieuwkomers op zo'n hartelijke manier worden onthaald.
Inmiddels een DIce met Vida2013A Nl gescoord, nu nog ff wachten op extra geheugen en gaaaaaaaan.
De eerste besparing is er al, na prutsen met dashboardlichtjes had ik last van een SRS airbag melding, deze is meteen gewist :happy:


Extra geheugen? Hoeveel heb je in je laptop dan?
Anders even het compinfo bestandje in de Vida map oproepen en benodigde RAM hoeveelheid terugzetten naar bijvoorbeeld 2048 mb Ram. Dit gaat werken. Echter om de Dice ook werkend te krijgen moet je even Vida 2012C downloaden. Is goed beschikbaar op internet en dan upgraden naar 2013A. Dan werkt ie hemels! ;) En elkaar helpen doen wij heel graag hier! :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0