Geartronic of Powershift

vraag welke bak zou deze V70 hebben?

 
 
 
 
 
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 20:55  ·  #16
Ja mooi voorstel over dat rijden FlevoDirk!. Nou over het geluid gesproken, Het viel isschien wel mee eigenlijk maar ja hoe zal ik het zeggen, ik had het van een dergelijke dure auto anders verwacht. Minder rauw. En dan vooral bij het optrekken. Mijn oude dame is ook getuned en heeft schat ik 225 pk bij 400nm. Die wil echt wel van de plek. Maar vooral vanuit de vier en de vijfde versnelling. Ik trek zelden hard op in de versnellingen die eronder liggen. Dat wil ik haar niet aan doen. Maar voor dit moment ben ik een fijne ervaring rijker en had ik een mooie dag. En dat lag niet in de laatste plaats aan de fijne ontvangst bij de Volvo dealer in D' chem.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 22:31  ·  #17
Fijn dat je lekker lang met de V70 hebt mogen rijden, zo hoort het.
Ik snap heel goed dat je naast emotie ook kijkt naar het geld. Dat had ik vorig jaar ook toen ik ging kijken naar mijn XC70 T6. De V70N 2,5T AWD die ik had beviel me nog goed en zag er voor de leeftijd van bijna 17 jaar en 365K ook perfect uit, het gebeurde regelmatig dat mensen (niet Volvo kenners) de auto op een jaar of 7 a 8 oud schatten. Ik was nog steeds blij met de bijzondere Titanium uitvoering die heel veel opties had en ook nog goed reed.
Ik heb die V70 destijds gekocht toen die 8 jaar oud was en 200K, nooit eerder had ik zo'n 'oude' Volvo gekocht, eerder diverse nieuwe wagens waaronder 2 Volvo 's.
Waarom dan toch de wagen ingeruild ? Voor mij moet een auto in topstaat zijn en waar ik van op aan kan. En als er iets stuk is moet dat gerepareerd worden, maar helaas heb ik op dat gebied 2 linkerhanden. Vorig jaar was de auto bijna 17 jaar oud en er moest het e.e.a. aan gerepareerd worden om er probleemloos mee te kunnen blijven rijden. De realiteit is dat op een gegeven moment de reparatiekosten de dagwaarde overstijgen. Ook staat de techniek niet stil en dat is in rijgedrag heel goed merkbaar.

Ik denk wel eens met weemoed terug aan de mooie V70 Titanium maar heb nog geen moment spijt gehad dat ik die heb ingeruild voor de XC70 die qua rij eigenschappen weer een hele sprong voorwaarts is.
En alleen jij kunt de beslissing nemen wat het je waard is en waarbij jij je goed voelt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0