Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

Hoe wordt jou Volvo onderhouden?

 
 
 
 
 
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 29.04.2018 - 11:29  ·  #106
...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 29.04.2018 - 11:52  ·  #107
Ik kijk niet naar de kosten per kilometer. Zolang er aan het einde van de maand nog wat geld over is vind ik het goed. ^_^ er zijn uiteraard veel goedkopere oplossingen voor vervoer, dat weet ik, maar door dat ik alles zelf doe aan de auto zijn de kosten redelijk gunstig. En het grootste voordeel: ik heb geen afschrijving!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 29.04.2018 - 23:34  ·  #108
Leuk onderwerp. Zie het nu pas voort eerst.
In januari vertelde ik trots dat mijn V70 met inmiddels 320k me vorig jaar minder dan € 300,00 had gekost incl. een onderhoudsbeurt, nieuwe wisserbladen, airco laten bijvullen en diverse dure lampjes, o.a. voor het aircopaneel.
Recent mijn wagen naar Dennis gebracht omdat de getande bus van de tussenbak /AWD vervangen moest worden wilde ik nog AWD rijden. Tevens moesten de veerpootrubbers en lagers vervangen worden. Ook was er nog een olielekkage die ik verholpen wilde hebben.
Zelf wissel ik de zomer- en winterbanden en kapotte lampjes, maar veel verder rijkt mijn technische kennis niet.
Kuba merkte tijdens de rit naar Elst dat beide aandrijfassen veel te veel speling hadden (vandaar de olielekkage) en die moesten beide vervangen worden. Daarnaast bleken de schokdemper aan de voorzijde helemaal gaar en die zijn ook vervangen. Alles bij elkaar dus een flink hogere rekening dan vooraf gepland, maar wel een helemaal anders rijdende wagen er voor terug. Geen krakende geluiden meer en nu kan ik lange bochten op de snelweg weer met een hogere snelheid nemen zonder het gevoel te hebben dat de wagen flink overstuurde is. Nu stuurt ie weer heel strak, een wereld van verschil.
Ik bewaar alle rekeningen en zal de balans eens opmaken en hier alsnog melden wat me de 125k die ik inmiddels ermee gereden heb aan onderhoud heeft gekost.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 30.04.2018 - 12:10  ·  #109
Ik zit incl de onnodige uitgaven als verlaging, keramische remmen, ramen tinten tuning en verzin maar door wat je aan onzinnige dingen kunt doen aan ongeveer 25 cent per km.

Dat is incl brandstof verzekering en wegenbelasting
Bartje-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 124
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 18:19  ·  #110
Quote door Bartje-V70

Quote door Bartje-V70

Ik heb pas een half jaar volvo ervaring dus weinig praktijk getallen.
Maar ik deel graag mijn begroting die ik gemaakt heb bij aanschaf van de V70. Ik ga er van uit dat ik de auto een jaar of 6 a 7 heb bij jaarlijks ongeveer 32000 km.
Afschrijving 17000€/225000km= 7,5 ct/km
Belasting en verzekering 2000€/32000km= 6,2 ct/km
Brandstof 65/8 = 8,1 ct/km
Onderhoud 2500€/32000km = 7,8 ct/km
Met elkaar dus ca. 30 cent per kilometer.

De tijd vliegt. Inmiddels twee jaar aan de V70 met 58.000 gestuurde kilometers, dus de getallen uit de begroting kunnen gespiegeld worden aan de actuals.
Afschrijving 7 ct/km (blijft natuurlijk een schatting maar ik ga er langer mee doen)
Belasting en verzekering 6,8 ct/km
Brandstof 7 ct/km
Onderhoud 6 ct/km
Maakt een totaal van 26,8 cent per kilometer. Uiteindelijk zal die geraamde 30 cent wel aardig gaan kloppen, vroeg of laat zal er wel wat stuk gaan.

Met het oog op een aanstaande leaseauto de balans opgemaakt. Na 47 maanden en 123.000 km kom ik op:
Afschrijving 13 ct/km (inclusief de lpg installatie)
Belasting en verzekering 6,2 ct/km
Brandstof 8 ct/km
Onderhoud 8,3 ct/km (jaja de koprevisie hakte er behoorlijk in)
Dus een totaal van 35,2 ct/km

Nieuwe auto wordt waarschijnlijk een V60 maar ik zit er over te denken om de V70 aan te houden.
VolvoHengelo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Berichten: 225
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 19:15  ·  #111
Ben vooral eerst aan het investeren...en een beetje rijden....maar vanaf september gaan de kilometers pas echt aantikken. Vanaf dat moment kan ik ook echt beoordelen of de V70 de juiste keuze is. Met de kilometervergoeding van€0,19 ct per km ga ik er in ieder geval niet komen ;)
Had ik maar niet al die leuke snuisterijen voor de V70 moeten aanschaffen...elandstickers schrijven ook af...
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 19:20  ·  #112
Klopt Richard, met 19 cent ga je het niet redden :-)

Van nieuwe werkgever krijg ik nog minder vergoed en is het echt een hobby geworden ..
Ik kom grofweg uit op 600 euro in de maand aan autokosten.
Maar vorig jaar is er weinig stuk gegaan, in het voorjaar was ik wel goed aan de beurt en daarna geen reparatie meer gehad van de auto :-)
Ik denk dat ik de hobby nog max 1 a 2 jaar aan ga houden en dan over op een klein goedkoop kl#te autootje..
Ik vind het dan wel niks maar je houdt wel flink over aan het eind van de maand en ik heb geen groot gezin of caravan, het Volvo rijden is puur voor de lol wa mij betreft.

DJ
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 23:31  ·  #113
Dat kleine verkeerd autotje kan dan goedkoop zijn maar doe mij maar wat staal om me heen.
Veilig gevoel.

Ken er 1 die in zijn franse autotje lekker goedkoop de vernieling in gereden is.
Gelukkig was hij niet fout.......

Maar ja, na 3 maand ziekenhuis en revalidatie periode was zijn auto wel lekker goedkoop.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 24.06.2018 - 11:26  ·  #114
Quote door GRUNNS60

Hetgeen maar aantoont dat veel km's maken loont :o ^_^ :-) :lol: :D

Dat is sowieso bekend, toch?
Vrouw hier heeft een boodschappenautootje dat het afgelopen jaar 43 cent per km heeft gekost. Eerlijk is eerlijk, ze had wel wat pech met dure reparaties dus hopelijk wordt dat komend jaar iets minder, maar dan nog zal het ruimschoots boven de 30ct/km uitkomen.

Dat, terwijl ik een veelvoud van haar km's maak en dus meer onderhoud nodig heb, maar probleemloos onder 25ct/km uitkom. Als ik naar netto kosten kijk, vergaat het lachen me dan wel weer. Ik zit maandelijks in de vier cijfers voor de komma.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 24.06.2018 - 11:49  ·  #115
...
Stropdas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 107
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 05.01.2019 - 19:01  ·  #116
Zojuist even een berekening gemaakt van sinds ik de auto heb. Over 83K in 33 maanden zit ik (Excl. afschrijving) op ongeveer 15,5ct per km met verzekering(WA)/wegenbelasting en brandstof meegerekend. Dit incl. de soms niet noodzakelijke dingen (zoals Bilstein B6 voor/achter) en zelf zo veel mogelijk aan het onderhoud zelf doen. Ben dan ook blij met het leren kennen van daparto/motointegrator wat goedkoper is dan de Nederlandstalige sites waar ik sinds jaar en dag al bestelde. Als ik dat 33 maanden geleden wist was het makkelijk nog een cent goedkoper geweest ;) Als ik de auto in 3 jaar afschrijf in de berekening kom ik uit op zo'n 20ct per km.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 05.01.2019 - 19:39  ·  #117
Ik zit all inclusief op 26 cent per km.
Dat is incl bilstein b12 pro set lpg inbouwen keramische remmerij en de nieuwe radio.
Uiteraard incl belasting en dergelijke kosten.
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 05.01.2019 - 20:15  ·  #118
Quote door hermanusb

Ik zit all inclusief op 26 cent per km.
Dat is incl bilstein b12 pro set lpg inbouwen keramische remmerij en de nieuwe radio.
Uiteraard incl belasting en dergelijke kosten.


Hoe kom je op dat kostenplaatje, is de restwaarde van de auto meegerekend?

Groet,

Alex.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 05.01.2019 - 21:23  ·  #119
Quote door Mees

Quote door hermanusb

Ik zit all inclusief op 26 cent per km.
Dat is incl bilstein b12 pro set lpg inbouwen keramische remmerij en de nieuwe radio.
Uiteraard incl belasting en dergelijke kosten.


Hoe kom je op dat kostenplaatje, is de restwaarde van de auto meegerekend?

Groet,

Alex.



Restwaarde is voor mij 0
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Gemiddelde Volvo onderhoudskosten.

 · 
Posted: 05.01.2019 - 22:05  ·  #120
Goed onderhoud voor de één is matig onderhoud voor de ander. Mijn V70R heeft me de afgelopen 2,5 jaar ongeveer 17 cent per km alleen aan onderhoud (dus geen extra's als ombouw van telefoon en audio, etc.) gekost, maar dan heb ik ook echt alle preventieve dingen laten doen en de auto krijgt met 8.000 km/j toch ieder jaar een beurt.

Iemand anders zal braaf het onderhoudsboekje volgen en wacht tot iets stuk gaat i.p.v. preventief onderhoud. Maakt een verschil van dag en nacht als je 'gemiddelde' onderhoudskosten voor een Volvo probeert te becijferen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0