Gescheurde cilinderbus v70r

 
 
 
 
 
wesdv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 46
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Gescheurde cilinderbus v70r

 · 
Posted: 15.07.2015 - 18:48  ·  #16
Ja precies , voor de reparatie heb ik bijvoorbeeld probleemloos naar monaco gereden.
Maar daarna trad het soms elke dag eens op en soms een week niet.

Ik ben bang dat dit zo een bodemloos zoekplaatje word , je kent het wel even dit vervangen , helaas toch geen oplossing , dan weer dat proberen etc.

Bij deze reparatie heb ik dus de gasklep meteen mee laten nemen , misschien dus ook al overbodig maar ja de boel lag er toch al af.

Hoop dat er vooral iemand is dit dit euvel ook gehad heeft en een oplossing heeft.
Weet zelf ook nog wel wat er eventueel geprobeerd kan worden ( misschien bobine op end of brandstof pomp ) maar ja om rucksichtsloos alles te vervangen schiet niet op.

Van de centen die ik er nu in 3 maanden in gestoken heb had ik inmiddels een tweede v70 kunnen kopen en dan nog een hele knappe ook.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Gescheurde cilinderbus v70r

 · 
Posted: 15.07.2015 - 19:38  ·  #17
Dit soort hikjes had ik ook rond de 120km/u. Met RON98 benzine van de plaatselijke BP was het erger dan met V-power. Waarschijnlijk werd deze benzine te weinig afgenomen en zat ik ouwe meuk te tanken. Echter na vervangen van alle bobines (nu IPD) heb ik geen hikjes meer vernomen op die snelheid. Nog wel rond de 50km/u. Maar ook dit was verdwenen na een air-intake reiniging.
Ik had overigens geen storingsmeldingen met de oude bobines (uitgelezen met Vida). De bobines zelf genereren geen foutmeldingen, blijkbaar moeten de misfires ernstiger zijn om een foutmelding te krijgen.
wesdv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 46
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Gescheurde cilinderbus v70r

 · 
Posted: 15.07.2015 - 21:53  ·  #18
Airintake reiniging is het eerste wat ik heb laten doen toen ik deze storing bemerkte.
Auto heeft inmiddels nieuw luchtfilter , nieuwe bougies , lmm is los gereinigd en dus nieuwe gasklep.

Ik tank ook 98 bij de bp , maar ongeacht wat of waar ik tank euvel blijft.
Dit heb ik ook al eens uit geprobeerd.

Bobines zou een optie kunnen zijn met de nadruk op zou.
Als die het niet zijn ben ik weer paar honderd verder zonder oplossing.
Zit er niet op te wachten maar wat te gaan uitproberen.

Wil nu na een kleine 6000 euro een oplossing en niet weer een misschien.

Gezeur is ook geen foutmelding dus beetje naald in hooiberg.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Gescheurde cilinderbus v70r

 · 
Posted: 16.07.2015 - 00:00  ·  #19
heel anders maar: ik heb van de week mn positiesensor van de koppeling vervangen. en het schokken lijkt nu weg. was ook erger op cc maar schokte ook niet op cc. tis maar en suggestie en ik moet nog langere tochten maken nu tot zon 50 km.
wesdv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 46
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Gescheurde cilinderbus v70r

 · 
Posted: 16.07.2015 - 18:38  ·  #20
Ik heb een automaat.
Probleem lijkt toch echt uit de aansturing van de gasklep te komen.
Vandaag weer uitgelezen en gasklep opnieuw ingeleerd.
Gaf storing op nokkenas versteller en gasklep.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0