Gezocht: Remupgrade V70

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 10.05.2022 - 17:27  ·  #16
Is dat ook voor de Orestes van toepassing , dat spacer verhaal, of zouden die prima over die xc remmen passen ?
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 10.05.2022 - 17:42  ·  #17
Quote door V70R^2

Quote door Laurens V70n fan

Quote door 1-wiel

Dacht niet dat de R-klauwen achter de Thor velgen pasten zonder spacers….


Ah oké, dan klopt het niet wat ik heb gelezen.

Ik moet bekennen dat ik ook doe voor de looks. Ik vind de huidige klauwen er erg klein uitzien. Wil ook graag wat groters. Zijn de remklauwen van een xc90 voor ook een visuele upgrade of zie je dat verschil niet met wat er nu op zit.

Spacers dat zal de draaicirkel niet ten goede komen denk ik. Op zich vind ik het niet zo raar staan als de wielen ietsje uit de wielkast komt. Of zijn er nog meer nadelen?


Er is geen enkel nadeel met spacers, tot 10mm dan.

Ik produceer de benodigde spacers zelf, en heb ze eventueel met nieuwe 10mm langere bouten voor wie dat nodig heeft.

Draaicirkel neemt niet toe, sterker nog, je kan nét iets verder zonder aanlopen.

Met 10mm en Thor velgen zit ik ook prima over mijn R klauwen.


Dat klinkt goed. Maar de remklauw van de R is dus wel groter dan die van de XC90?
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 10.05.2022 - 20:34  ·  #18
Ik heb het al gezien, het mooiste is eigenlijk gewoon de remmerij rondom van een R.
Dat ziet er ook het dikst uit. Als ik dan toch geld aan het uitgeven ben...;)

Maar dan heb ik dus spacers nodig.

Ik zit ook een beetje te twijfelen of ik ze niet nieuw moet aanschaffen. Ik heb ze hier https://www.europeantuning.nl/…-s60r-v70r gezien voor 160€ per stuk.

Ik ben van plan om ze een rode coating te geven dus dan maakt het ook niet uit of ze orgineel zijn toch?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2033
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 11.05.2022 - 13:01  ·  #19
Quote door Laurens V70n fan

Ik heb het al gezien, het mooiste is eigenlijk gewoon de remmerij rondom van een R.
Dat ziet er ook het dikst uit. Als ik dan toch geld aan het uitgeven ben...;)

Maar dan heb ik dus spacers nodig.

Ik zit ook een beetje te twijfelen of ik ze niet nieuw moet aanschaffen. Ik heb ze hier https://www.europeantuning.nl/…-s60r-v70r gezien voor 160€ per stuk.

Ik ben van plan om ze een rode coating te geven dus dan maakt het ook niet uit of ze orgineel zijn toch?


Ver weg blijven van die nep klauwen, goede gebruikte en dan echt van brembo is verstandiger, een nette set klauwen mag €750~€850 kosten.

Ik heb eventueel nog wel wat opties liggen mocht je interesse hebben.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 12.05.2022 - 07:35  ·  #20
Waarom wegblijven Adriaan?

Ik begrijp best dat jij dit soort zaken ziet vanuit een visie die zich op het circuit ontwikkeld heeft.
Helemaal niks mis mee en zeker waardevolle info voor mensen die die aspiraties delen.
Voor normaal straatverkeer voldoen de standaardremmen van de V70 echter prima.
Zelf heb ik de remmerij een kleine update gegeven toen ik toch alles vernieuwen “moest” maar met alle respect ik merk er niet veel van.
Simpelweg omdat ik nooit de grenzen opzoek.
Afgelopen zomer met de sleurhut in de Drome Alpen geen centje pijn bij 35 graden in de schaduw (168 km haarspeldbochten berg op/af)
Een remklauw is eigenlijk niet veel meer of minder dan een blok gefreesd al dan niet gegoten metaal met wat intern leidingwerk en een of meer cylinders.
De metallurgische samenstelling van het materiaal, de toleranties waarmee geproduceerd wordt en het ontwerp bepalen de eigenschappen ten aanzien van warmte-opbouw en afvoer.
De zuigerdiameter plus het aantal zuigers bepalen de hoeveelheid arm die op de schijf overgebracht wordt en dus ,icm eerder genoemde thermische eigenschappen, de remkracht.
Een laatste en zeker niet het minst belangrijke aspect dat bijdraagt aan een optimale remwerking is de soepelheid vd beweging.
Beweegt het zadel soepel over de geleidepennen/bussen? Zijn de cups schoon en dan met name de afdekringen?
Als TS nog altijd de originele klauwen op zijn 2.4T heeft zitten en daar zoals bij de meesten weinig of geen onderhoud aan heeft gedaan dan zullen de geleidepennen bv al behoorlijk ingesleten zijn en zal de beweging dientengevolge ook niet meer helemaal jofel zijn.
Nieuwe meerzuiger klauwen, nieuwe goede blokken en grotere schijven zullen dan sowieso verbetering betekenen.

@TS
Als je een echt mooie set Brembo’s kunt krijgen voor een bedrag dat in de buurt komt van die set bij European Tuning dan is dat een no-brainer. (Brembo heeft uiteindelijk een goede naam)
Denk er wel aan dat je de juiste brackets nodig hebt.
Hoe dan ook probeer eerst te achterhalen van welke producent die ET klauwen zijn….
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2033
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 12.05.2022 - 08:08  ·  #21
Ik had het over die imitatie remklauwen, die zijn van zeer slechte kwaliteit, velen hebben die gekocht maar zaten binnen no-time vast, de producent is hier meer dan bekend!

Voorheen scantech, ook wel scanpech genoemd ivm de vele problemen. Waren vrij snel er mee opgehouden en zijn doorgegaan onder een nieuwe naam. Professional parts sweden. Nog steeds dezelfde troep, ver van wegblijven!


P.s. R-klauwen = Brembo, misschien dat je die connectie niet had gemaakt.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 12.05.2022 - 22:12  ·  #22
Ik weet dat dat spul zo’n 5 jaar geleden belabberd was toen hadden we hier op het forum ook wel een paar slechte ervaringen ermee echter de Chinese industrie heeft afgelopen jaren een enorme sprong voorwaarts gemaakt ten aanzien van dit soort zaken, dus het zou zo maar zo kunnen zijn dat de kwaliteit onderhand wel goed is.

Dat de R-klauwen van Brembo komen is en was me bekend.
Zelf zou ik eerder Brembo klauwen op een niet-R monteren. (Net zoals ik ook geen R-velg op een niet-R zou leggen)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 12.05.2022 - 22:35  ·  #23
Wat al die merken van schijven en klauwen Etc betreft…


Ik heb destijds kort bij een bedrijf voor remmen in IJsselstein gewerkt.
Wat mij toen deed verbazen ws het systeem …
Schijven bijv die werden besteld lage. In de juiste diameter op de ene plank en op de andere plank een uitgebreid verzameling van doosjes….

Doosjes met allerlei merknamen erop.
Je pakte de schijf met de juiste diameter en keek vervolgens welk merk er besteld was en dus welk doosje er omheen moest…

Zo wekt het dus serieus … jaartje of wat terug was zoiets ook te zien mbt Valeo koplampen en Renault lampen een ruitenwissers….
Je zag ze daadwerkelijk van de zelfde band afkomen en in verschillende doosjes gaan met uiteraard andere prijzen …
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gezocht: Remupgrade V70

 · 
Posted: 12.05.2022 - 23:43  ·  #24
Wat wil je hebben voor die set klauwen en blokken, stuur me ff een pm met prijs als je wil. Ben voor een V70 ah kijken.

Quote door Barre gaander

Hmmm....zit er over na te denken om mijn R klauwen+blokken+set goeie en set nieuwe 330mm brembo schij en+brackets te verkopen.
Is voor de voorzijde....
Bij een goed bod gaan ze weg.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0