Grom start lastig op

 
 
 
 
 
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Grom start lastig op

 · 
Posted: 25.01.2021 - 11:50  ·  #16
Quote door XC076

Bij mij zit de GROMM links in de kofferbak achter het paneeltje, weet niet of je daar al gekeken hebt toevallig.


Het is net een spannende detective 😉 Waar zit toch die Grom? Ik wil hem nu toch eigenlijk wel vinden. In de kofferruimte achter het paneeltje heb ik inderdaad ook even gekeken en daar zat ie niet. Als ik naar het aansluit schema kijk kan dat ook haast niet want de Bluetooth dongel wordt aangesloten op de Grom en de microfoon weer op de dongel en de microfoon is dan weer linksboven tegen de vooruit geplaatst aan de bestuurders kant. Ik heb zo te zien een wat ouder type Grom, je hebt ook een Grom waar de Bluetooth meteen ingebouwd is. Die kun je denk ik wel makkelijk in de kofferruimte plaatsen.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Grom start lastig op

 · 
Posted: 30.01.2021 - 14:39  ·  #17
Quote door Doeke Dobma

Ik zou verwachten dat ie links achter de radio zit. Daar is vrij veel ruimte. Zeg maar rechts van het stuur, onder de klokkenset. Een grote open ruimte.


Ik denk het nu ook dat tie daar ligt maar volgens mij kom ik ook daar alleen bij als ik eerst de HU850 verplaats of is er nog een andere manier?
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Grom start lastig op

 · 
Posted: 23.02.2021 - 03:47  ·  #18
Daar heb ik hem ook gestopt. Het hele airco paneel eruit halen gaat verrassend eenvoudig.(paneeltje rond versnellingspook losmaken en daarachter zitten 2 schroeven) Let op dat je eerst de accu los haalt omdat je anders een airbag waarschuwing krijgt die alleen met Vida te resetten is.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Grom start lastig op

 · 
Posted: 24.02.2021 - 14:43  ·  #19
Quote door Vogel

Daar heb ik hem ook gestopt. Het hele airco paneel eruit halen gaat verrassend eenvoudig.(paneeltje rond versnellingspook losmaken en daarachter zitten 2 schroeven) Let op dat je eerst de accu los haalt omdat je anders een airbag waarschuwing krijgt die alleen met Vida te resetten is.


De grom doet het eigenlijk prima nu (ik heb hem ook nog een keer gereset) en al te technisch ben ik zeker niet dus wat huiverig om dingen los te trekken in m'n autotootje zeker als het eigenlijk niet nodig is. Ik ben een ster in dingetjes, schroefjes enzo op het meest ongelukkige moment en natuurlijk op de meest onwaarschijnlijke plek te laten vallen.... Ergens in mijn achterbumper ligt nu nog een lampje die en paar weken geleden uit mijn handen viel toen ik een nieuw achterlichtje moest plaatsen. Maar ik heb inderdaad op YouTube gezien dat e.e.a. relatief simpel los te halen is. Dus dat zou zelfs mij moeten lukken. De tip van accu los halen wist ik weer niet! T.z.t. ga ik het paneel los halen om de grom eens te flashen (van computers weet ik dan weer wel vrij veel). De update voor de grom heb ik al op de g-drive staan.
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Grom start lastig op

 · 
Posted: 24.02.2021 - 16:23  ·  #20
Quote door Vogel

Let op dat je eerst de accu los haalt omdat je anders een airbag waarschuwing krijgt die alleen met Vida te resetten is.

Tuurlijk is dat de meest veilige "oplossing", maar de airbagmelding verschijnt uitsluitend als je het aircopaneel loskoppelt en het contact schakelt, bijvoorbeeld om de radio (en aangesloten apparatuur) te testen. Als je dat in de gaten houdt, dan voorkom je die melding. Loskoppelen van het aircopaneel voorkom je haast niet, vanwege de anders zeer beperkte werkruimte als je 'm aan de kabels laat hangen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0