Grootlicht?

En hoe schakel ik het in?

 
 
 
 
 
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 22.12.2019 - 11:34  ·  #16
Als elke automobilist nou eens zijn/haar instructieboekje door leest, komen ze er achter dat er wel degelijk een richtingaanwijzer in de auto zit. Evenals dat je de auto niet als botsscooter moet gaan gebruiken en dat er instelbare binnen- en buitenspiegels aan zitten. Er staat ook in vermeld hoe het groot licht werkt en er wordt ook in vermeld dat je bij mist de verlichting zelf moet aanzetten.
En zo staan er nog tal van functies in vermeld wat bepaalde rode en gele symbolen op het dashboard kunnen betekenen.

Oftewel, RTFM alvorens je zo in een auto ploft en wegrijd :D 8-)
Het is misschien wat bot gezegd, maar ik durf haast te wedden dat 80% van de automobilisten niet weet wat er allemaal in de auto aanwezig is en hoe het werkt.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 22.12.2019 - 12:35  ·  #17
Quote door Vogel

Mensen die slechts sporadisch met grootlicht rijden (iedereen in stedelijk gebied gebruikt grootlicht hooguit eens per 5 jaar) krijgen de indruk dat de lichtschakelaar er voor Jan met de korte achternaam zit. Je wordt dan verrast door het feit dat je grootlicht het niet doet wanneer je het opeens dringend nodig hebt. Die lichtschakelaar blijkt dan opeens een onverwachte functie te hebben. Maar dat ontdek je pas als je eenmaal thuisgekomen gaat googlen.
In mijn beleving dus een ontwerpfout. Of uit is uit en aan is aan , of verwijder de lichtschakelaar in zijn geheel.


Je hebt mijn probleem uitstekend uitgelegd!
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 23.12.2019 - 13:19  ·  #18
Quote door BBS
Oftewel, RTFM alvorens je zo in een auto ploft en wegrijd :D 8-)
Het is misschien wat bot gezegd, maar ik durf haast te wedden dat 80% van de automobilisten niet weet wat er allemaal in de auto aanwezig is en hoe het werkt.

Je bent wel erg optimistisch, ik denk dat het eerder 99,9% is die dat boekje pas open slaat als [h/z]ij er niet meer uit komt. (na op internet zoeken ;) )
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 23.12.2019 - 23:36  ·  #19
Ach, ik vindt er ook wel wat voor te zeggen dat iets gewoon werkt zoals je zou verwachten (intuitief).
Wanneer heb je voor het laatst de handleiding van Windows/MAC/Android/iOS gelezen?
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 23.12.2019 - 23:39  ·  #20
Quote door T_I

Quote door BBS
Oftewel, RTFM alvorens je zo in een auto ploft en wegrijd :D 8-)
Het is misschien wat bot gezegd, maar ik durf haast te wedden dat 80% van de automobilisten niet weet wat er allemaal in de auto aanwezig is en hoe het werkt.

Je bent wel erg optimistisch, ik denk dat het eerder 99,9% is die dat boekje pas open slaat als [h/z]ij er niet meer uit komt. (na op internet zoeken ;) )


Uiteindelijk doen we dat bijna allemaal .... van auto tot alles wat smart is.

Groet,
Roger
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 24.12.2019 - 08:49  ·  #21
En toch heb ik van de DAF het boekje wel gelezen. Daardoor kan ik alle hulpmiddelen die zo'n ding heeft toch gebruiken.
Altijd makkelijk als blijkt dat de auto zelf een "truck Phone" heeft en bovenin de zekeringkast een SIM module bevat.

Duo SIM kaart aanvragen, 1 kaart in Smartphone en de andere in de truck en er kan gewoon gebeld worden vanuit de auto.
Nu scheelt het dat ik de enige bestuurder ben, en zo niet als in vakanties wip ik even de SIM kaart uit de houder.
De laatst aangemelde kaart is actief. ;-)

En zo zijn er tegenwoordig nog tal van "snufjes" te vinden.....
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Grootlicht?

 · 
Posted: 25.12.2019 - 08:33  ·  #22
Quote door BBS
En zo zijn er tegenwoordig nog tal van "snufjes" te vinden.....

Mij favoriet blijven de van binnenuit verstelbare voorwielen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0