handbak schakelt niet goed

 
 
 
 
 
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: handbak schakelt niet goed

 · 
Posted: 27.01.2022 - 21:28  ·  #16
Dat weet je natuurlijk nooit.
In ieder geval een kleine 30% boven koerslijst vd anwb.
Morgen eerst maar eens proefrijden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: handbak schakelt niet goed

 · 
Posted: 28.01.2022 - 06:21  ·  #17
Dat gevoel van de 5e versnelling is niet bijzonder vind ik. Van alle V70 die ik gereden heb was er geen 1 die dit niet deed. 1 keer heb ik gehad dat de pook van voor naar achter bewoog bij gas los/gas geven. Dat was gerepareerd maar de lichte trilling is altijd gebleven.

Ben wel benieuwd of meer mensen dat herkennen.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: handbak schakelt niet goed

 · 
Posted: 28.01.2022 - 22:43  ·  #18
Ik heb zelf 2 maanden een V70 D4 uit 2015 gehad en die vanwege dezelfde ellende weg gedaan.
Ook niet lekker schakelen. Als je op een stoplicht aan reed en vlak voor stilstand groen kreeg en dus in twee verder wilde kreeg je hem er gewoon niet in. Ze hebben toen ook de koppeling vervangen. Die ging toen weer erg licht, maar het schakelen hebben ze er nooit uit kunnen krijgen. De auto had overigens maar 34.000 km gelopen, en via de Volvo dealer gekocht.
Ik kreeg gewoon geen lekker gevoel bij de auto. De onderhoudskosten die jij kwijt bent in de tijd dat je ermee gereden hebt had ik dus in 2 maanden aan afschrijving. Toen naar een 5 cilinder D5 en daar rijd ik nog steeds tot tevredenheid mee. Ik snap dat je daar niet zoveel aan hebt, maar il was zeker niet de enige die problemen had met schakelen. Er schijnt een verbeterd schakelmechanisme te zijn gemaakt.

Het vreemde is bij jou echter dat de auto wel goed heeft geschakeld (geen enkele klacht voordien?), dan lijkt me dat er iets anders aan de hand is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0