Handrem probleem

Finaal afgebroken

 
 
 
 
 
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 06.11.2013 - 23:01  ·  #31
Haha, langskomen in Oostenrijk, dat ligt niet om de hoek! Hoewel het wel schitterend rijden is volgens mij (als je eenmaal voorbij Duitsland bent)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 06.11.2013 - 23:11  ·  #32
Ga daar maar gerust vanuit Tommy! ;) Is de Vida link nog werkend? Ja toch?
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 07.11.2013 - 09:07  ·  #33
Tris, ik zag de link pas later. Was ondertussen al wat via 'een ander kanaal' aan het binnenslurpen. Moet er wel even flink induiken om echt het onderste uit de kan te halen van Vida, maar het ziet er veelbelovend uit :D Bedankt in ieder geval :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 07.11.2013 - 18:15  ·  #34
Vida is echt handig en er is echt veel in te vinden.
Eigenlijk een must voor iemand die wel eens zelf sleutelt.
Echter, je handen moeten het nog wel uitvoeren. ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 07.11.2013 - 20:24  ·  #35
Helemaal mee eens Hans! ;)
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 12:47  ·  #36
Kleine update; Volvo moest met 3 man naar de foto's kijken, maar toen het duidelijk was gaven ze ook aan een reparatieset te hebben. Kosten; gelijk aan Skandex, € 40,-. Binnenkort dus maar vervangen. Hoewel ik die handrem nooit gebruik vind ik het idee om 'zonder' handrem rond te rijden niet prettig.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 13:22  ·  #37
Is goed zelf te vervangen hoor. Maar het blijft inderdaad een bizar verhaal Tom! ;)
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 13:44  ·  #38
Hey Tristan, ja denk je? Zit met aantal dingetjes die me tegen staan om het zelf te doen:

- Nog nooit een remklauw gedemonteerd (wel gekeken toen mn maatje em eraf haalde, maar het zelf doen is een tweede he ;-))
- Het is niet echt vervangen in de zin van 'oude losschroeven - nieuwe vastschroeven'.. Het nieuwe onderdeel is anders dan het oorspronkelijke onderdeel, waardoor er nieuwe gaten moeten worden geboord voor het vastzetten van het aanslagblok.. Zal ik het dan in de ankerplaat vastzetten? Lijkt me nog een dun stukje metaal namelijk. Maar om nou gaten te gaan tappen in het lagerhuis... :-| (heb ook zelf geen tapset).
- De hele handrem inrichting zal ook teruggeplaatst moeten worden. Ook dit heb ik nog nooit gedaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo'n laffe haas die z'n handen niet vies wilt krijgen, maar ik doe het de eerste keer liever met die monteur samen. Ik zie dan precies hoe hij alles uit elkaar haalt en hoe alles weer in elkaar moet ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 14:02  ·  #39
In principe is dit goed zelf te doen. Maar inderdaad bij twijfel beter even met die monteur meekijken/sleutelen. Het kan natuurlijk ook fout gaan en dat wil je echt niet. Al een datum dit te gaan doen?
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 14:12  ·  #40
Precies. Hij is dit jaar al helemaal volgeboekt, dus staat nu voor 4 januari. Zit me niet helemaal lekker (is nog dik 7 weken), anderzijds doet hij het voor een fractie van de kosten dus mag ik ook niet klagen. Daarnaast rijden we niet zoveel met de auto en gebruiken we de handrem al helemaal nooit (zeg nooit nooit, I know) dus ik ga ervanuit dat ik dat nog wel kan overbruggen.
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 14:18  ·  #41
Zit trouwens eens hardop te denken.. Is dit iets voor de sleuteldag? Wil ook de schijven achter vervangen, dus als ik voor die tijd andere schijven en dat aanslag ding heb.... Ik ben omringd door goede hulp volgens mij? ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 15:06  ·  #42
Anders even in overleg gaan met Marty. In principe zou hier wel tijd voor zijn lijkt me. Alleen even vragen of hij ook het gereedschap ervoor heeft enzo. ;) Misschien hem even PM-en en doorverwijzen naar jou topic? Op zich zeker een leuke klus. Let wel.... Het is geen klein klusje! ;)
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 15:23  ·  #43
Top! Wie is Marty?

EDIT: Gevonden denk ik. MWG?
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 16:08  ·  #44
Even uit het hoofd......Remklauw demonteren----- 7mm imbus...: Let op, deze zit niet in elke huis tuin en keuken set.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handrem probleem

 · 
Posted: 08.11.2013 - 16:14  ·  #45
Juist MWG inderdaad. Ik wil wel wat gereedschap meenemen anders ook. Dan heb je het meeste al wel. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0