Haperende start

 
 
 
 
 
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 04.07.2014 - 08:35  ·  #16
Brandstofpomp brengt de boel op druk en slaat dan volgens mij uit.
Tenminste zo was het altijd wel bij mijn vorige auto's. De S60 is wat stiller, dus minder goed te horen of de pomp aanslaat en weer afslaat.

Ikzelf start altijd vrij rustig, ik draai de sleutel eerst naar stand II, wacht dan eventjes en start daarna pas. Dan weet je zeker dat de brandstofrail de juiste druk heeft en de injectoren dus op druk staan. Is een beetje een gewoonte geworden (elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen O-) )

Zodra de motor loopt zal de brandstofpomp overigens wel blijven draaien i.v.m. direct drukverlies op het brandstofsysteem i.v.m. het verbruik van de brandstof.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 07.07.2014 - 22:42  ·  #17
Welke pomp bedoel je? De benzine brandstofpomp hoor ik ook niet, dat komt omdat deze wordt overstemd door de pomp van de Vialle LPG installatie.

Is er al meer bekend over de oorzaak van het niet meer willen starten?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

zelfde probleem op zoek

 · 
Posted: 31.07.2014 - 14:47  ·  #18
Hoi ik heb t zelfde probleem.
na ervaring met ong identiek probleem bij een nissan heb ik mn benzine filter vervangen. na een aantal dagen was t toen over.
Dus: bij mn s60 benzinefilter vervangen en het gaat iets beter nu maar nog niet tevreden. Koud soms in één keer, soms niet.
zal ook eens "dure" merkbenzine tanken en wat extra benzine km maken, de boel doorspoelen zeg maar.
Auto nog maar net in mn bezit en vorige eigenaar was er mee naar polen geweest. Tja wat is de benzien kwaliteit daar??

kan wel even een paar weken duren voordat ik benzine bijna op heb en kan vervangen met een ultimo benzine.

Oja door de lpg pomp hoor je de benzine pomp echt niet voorin.

ik meld me weer.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 31.07.2014 - 15:08  ·  #19
topic.php?p=119685#real119685
Ik heb het ook gehad. Lees ff mijn how to hierboven en vervang je filter. Bij mij heeft dat het euvel verholpen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Filter al vervangen

 · 
Posted: 31.07.2014 - 15:36  ·  #20
Had ik gelezen en ik had uit eigen ervaring filter kort geleden vervangen.
misschien dus nog even poolse rommel eruitspoelen....

maar thx natuurlijk.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 01.08.2014 - 15:29  ·  #21
Blijft altijd lastig zo troubleshooten.
candor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 18.08.2014 - 15:21  ·  #22
Bij mij hetzelfde probleem. Bij de koude start, schakelt de benzinepomp soms wel en soms niet aan.
Hij krijgt wel stroom, want ik hoor de pomp inschakelen. Alleen hij loopt dan af en toe niet.
Ik heb de wegenwacht al een paar keer gehad en ook die kunnen het probleem niet vinden.
Ik heb uiteindelijk de pomp vervangen en na eerst weer super te werken, komt hetzelfde euvel terug.
Voordeel is, dat ik nu bij het omdraaien van de sleutel al direct kan horen of ik geluk heb of niet??

Stroom circuit nagekeken ook niets te vinden.
Zou het zo toevallig zijn dat ook deze (ruil) het heeft begeven?
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 01.09.2014 - 19:59  ·  #23
Het probleem bleef bij mij aanhouden. Toen toch maar eens cleaners door de benzine gegooid en meer op benzine gereden. En warempel het is nu al een week geen probleem meer. Ik denk dat ik ook voor de zekerheid mijn brandstoffilter maar ga vervangen. Kan nooit kwaad.

...een poosje geleden melde ik ook een probleem met de brandstofpomp. Deed niks meer.
Garagist bij mij in de straat ff ingeschakeld en die was er ff mee aan het prutsen terwijl ik bij Avoldem, een paar kilometer verderop, een andere pomp ophaalde. Toen ik terugkwam deed de pomp het gewoon weer, en bleek de nieuwe pomp niet hetzelfde. Was van een jaartje oudere auto...dus maar weer teruggebracht.
Tot nog toe geen probleem meer mee gehad. Lijkt toch een beetje op losse of geoxideerde contacten. Of een onschuldig vastlopertje die een tikje nodig had??
candor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 16.09.2014 - 17:44  ·  #24
Het probleem uiteindelijk opgespoord.
Ik had hetzelfde namelijk ook al met mijn "oude Roffel 850"
Het blijkt een storing in de 103 relais te zijn. Hij levert dan nog wel spanning, maar af en toe niet voldoende.
Gewoon even vervangen...zit onder de zekeringkast van de classic. Staat groot 103 op kan niet missen.

Suc6

PS de foutcode geeft alleen brandstofpomp aan..
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 19.09.2014 - 13:42  ·  #25
Update haperende start....brandstofpomp heeft geen probleem meer gegeven. @Candor...bedankt voor de tip, weet niet of het bij een 2004 V70 nog dezelde code heeft, maar relais is zeker een verdachte.

De start gaat na een dubbele brandstof reinigingsactie nog steeds slecht. eerste start geen goed lopende motor en bij tweede start alles ok. Tijdens de reinigingsperiode wel een week of twee geen probleem gehad, maar daarna kwam het ook onveranderd weer terug. Reinigingsspul zit nog steeds in de benzine, dus nieuwe verontreiniging krijgt geen kans zou je zeggen. Ook heb ik de brandstof filter vernieuwd. Geen verschil.
Ik denk dat ik toch maar eens een keertje in Uden langs ga om eea te laten doormeten en de bc uit te lezen. Of heeft iemand nog een ingeving??
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 23.09.2014 - 09:15  ·  #26
Hoi heb zelfde probleem ook nogsteeds maar heb t nders opgelost. ben even op vakantie met een huurauto :-) binnenkort ga ik verder zoeken. bv brandstof druk maar eens meetbaar maken.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 03.01.2015 - 23:07  ·  #27
Zo zal dit draadje weer eens oppakken. Nu het kouder buiten is start ie koud in één keer. Is ie net afgezet start ie in één keer. Is ie langer dan 10 min tot enkele uren niet gebruikt of is het buiten wat warmer start ie pas na 5-10 rondraaien. Hij pakt dan aarzelend op. Hij start sneller als ik het gas wat indruk. als ik m kilometers voor afzetten al op benzine zet, blijft het starten het zelfde.
Als ie eenmaal loopt loopt hij zowel op benzine als op gas heel soepel en zuinig genoeg: 1/9-10.

Het lijkt me er wat op dat ie op benzine te rijk start. Hoe is dat te checken? andere suggesties?
janpy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: delfzijl
Leeftijd: 59
Berichten: 105
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 04.01.2015 - 11:38  ·  #28
Hallo
Ik heb niet het hele topic door gelezen dus excuus voor dubbele info, maar

Kan het zijn dat bij uitzetten van de motor de benzine injectoren wat blijven lekken, blijft ten slotte druk op staan.
Spruitstuk loopt dan vol benzine en de cilinders waarvan de kleppen openstaan ook.

Zou verklaren dat gas geven bij starten werkt, dat was al zo bij verzopen motoren

Bij direct starten na stop is er nog niet genoeg benzine in gelopen, bovendien is de motor warm dus vormt de benzine gelijk een damp.

Groet Jan
Balboa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Haperende start

 · 
Posted: 24.08.2019 - 12:13  ·  #29
Ik heb ook een zelfde soort probleem met starten. Pas bij de tweede of derde start loopt hij. Kan niet goed herleiden waar het probleem zit. Uitlezen geeft geen foutcodes.

Is in jouw verhaal uiteindelijk een oplossing gekomen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0