Heads up display

Wie heeft er ervaring mee?

 
 
 
 
 
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 06.01.2021 - 19:44  ·  #31
Update. Andere splitter gemonteerd en alles werkt. De Heads up display en me Cfe. Ik ben een blij iemand. 👍
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 07.01.2021 - 06:12  ·  #32
waaie000
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostkapelle
Leeftijd: 84
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 08.01.2021 - 00:35  ·  #33
Aanhouder wint 👍
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 08.01.2021 - 12:23  ·  #34
Hoe doet hij het met daglicht? en hoe krijgt hij zijn stroom, via een kabel die dan over je dashboard loopt? of heb je hem er in verwerkt?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 08.01.2021 - 16:09  ·  #35
Quote door koennie

Hoe doet hij het met daglicht? en hoe krijgt hij zijn stroom, via een kabel die dan over je dashboard loopt? of heb je hem er in verwerkt?


Stroom krijgt hij via de Obd2 stekker. Door een splitter kan ik nu twee Obd2 stekkers aansluiten. Kabel loopt van het kastje ong 5cm recht naar voren naar me voorraam en dan in de gleuf onder aan het raam zo weg gewerkt naar ondere via de zijkant van het dashboard. Dus die zie je niet.

Overdag werkt die ook super. Alleen bij hele scherpe zon en nat wegdek is het even flauw. Maar goed dat is verwaarloosbaar.
sjvandam
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 17.02.2022 - 22:07  ·  #36
Leuk, ik wil dit ook. Welke splitter heb je uiteindelijk gekocht?
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 17.02.2022 - 22:45  ·  #37
Quote door Bolbo

Als je daarin geïnteresseerd bent...ik doe het zo. Heb dan ineens kvs, motorolie, atf en dpf temp op 1 schermpje (smartphone)


Waarmee doe je dat?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 18.02.2022 - 08:25  ·  #38
Quote door Ed

Quote door Bolbo

Als je daarin geïnteresseerd bent...ik doe het zo. Heb dan ineens kvs, motorolie, atf en dpf temp op 1 schermpje (smartphone)


Waarmee doe je dat?


Net een obd tool zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/a1…nt=app_ios

In combinatie met:
https://apps.apple.com/nl/app/…1259933623

Overigens kan je voor android goedkopere dongels kopen, maar deze zijn nog wel eens veroorzakers van storing.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 18.02.2022 - 08:33  ·  #39
Nou... ik gebruik ook de Car Scanner app die hierboven gelinkt werd, maar mijn dongeltje kostte 5 euro bij Ali, zoek op ELM327 op AliExpress, eBay etc. Sommigen veroorzaken storing wellicht, maar die van mij doet het prima. Ik kijk zeker goed naar het aantal beoordelingen en de hoogte ervan, en ook recente reviews, voordat ik zo'n artikeltje koop. Ook al kost het weinig, het irriteert wel als het niet goed werkt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 18.02.2022 - 09:43  ·  #40
Quote door Bolbo

Nou... ik gebruik ook de Car Scanner app die hierboven gelinkt werd, maar mijn dongeltje kostte 5 euro bij Ali, zoek op ELM327 op AliExpress, eBay etc. Sommigen veroorzaken storing wellicht, maar die van mij doet het prima. Ik kijk zeker goed naar het aantal beoordelingen en de hoogte ervan, en ook recente reviews, voordat ik zo'n artikeltje koop. Ook al kost het weinig, het irriteert wel als het niet goed werkt.

Ik heb ook gewoon zo'n goedkope ELM327 dongle, in iedere auto ligt er eentje. Heb er ook wel eens onbewust een lange tijd mee rondgereden, maar ook nog nooit een storing o.i.d. gehad.
I.c.m. Torque is het prima om even snel te checken mocht je een foutmelding hebben. Uitgebreid uitlezen doe ik (bij mijn Volvo) dan met VIDA.
Ik wil nog steeds een (nep) Delphi kopen, daar kan je een stuk meer mee dan met zo'n ELM327 en Torque, en kost de kop ook niet (alleen is niet zo draagbaar natuurlijk).
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 21.02.2022 - 10:02  ·  #41
Quote door martijn-a

Net een obd tool zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/a1…nt=app_ios

In combinatie met:
https://apps.apple.com/nl/app/…1259933623

Overigens kan je voor android goedkopere dongels kopen, maar deze zijn nog wel eens veroorzakers van storing.

Zo te zien alleen voor Apple, ben benieuwd of er ook een Android versie is. Ik heb zelf Torque Pro maar die vind ik toch wat gammel.
En inderdaad, die dongles zorgen nogal eens voor storingen. Daarnaast, ik denk dat het niet handig is om zo'n dongle te laten zitten i.v.m. diefstal.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Heads up display

 · 
Posted: 21.02.2022 - 10:18  ·  #42
Quote door BraboFrits

Quote door martijn-a

Net een obd tool zoals deze:
https://link.marktplaats.nl/a1…nt=app_ios

In combinatie met:
https://apps.apple.com/nl/app/…1259933623

Overigens kan je voor android goedkopere dongels kopen, maar deze zijn nog wel eens veroorzakers van storing.

Zo te zien alleen voor Apple, ben benieuwd of er ook een Android versie is. Ik heb zelf Torque Pro maar die vind ik toch wat gammel.
En inderdaad, die dongles zorgen nogal eens voor storingen. Daarnaast, ik denk dat het niet handig is om zo'n dongle te laten zitten i.v.m. diefstal.

Wat bedoel je met diefstal? Ik denk dat er weinig interesse is in OBD2 dongels vanuit het dievengilde
 
Selected quotes for multi-quoting:   0