heeft iemand ervaring met deze banden?

Toyo Proxes T1 Sport

 
 
 
 
 
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 06.10.2011 - 23:09  ·  #16
Kijk je wel eens op www.autobandentest.com?
Staan ook veel reviews bij. Lijkt mij een onafhankelijke site maar dat weet ik niet zeker.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 07.10.2011 - 18:55  ·  #17
Quote

luider dan de conti's????


Ja, Continental Sport Contact 3 zijn onder mijn auto stiller dan de Michelin Pilot Sport 3 ( zelfde velgen ).
Ik had dit zelf ook niet verwacht.
Als ik weer aan nieuwe banden toe ben gaan er wel weer Michelins onder, maar geen Pilot Sport 3 meer.
Ik zit te denken aan de Premacy HP, heb deze al eerder gehad en zijn mij destijds zeer goed bevallen. :-)
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 07.10.2011 - 19:14  ·  #18
Quote door Bigdog

Quote

luider dan de conti's????


Ja, Continental Sport Contact 3 zijn onder mijn auto stiller dan de Michelin Pilot Sport 3 ( zelfde velgen ).
Ik had dit zelf ook niet verwacht.
Als ik weer aan nieuwe banden toe ben gaan er wel weer Michelins onder, maar geen Pilot Sport 3 meer.
Ik zit te denken aan de Premacy HP, heb deze al eerder gehad en zijn mij destijds zeer goed bevallen. :-)


heb nu onder de firmaslet (bmw 3serie diesel) Michelins energy zitten(standaardmaat 205/55/16) en deze zomer de velgen eens eronderuit gehaald en na 27000km was er vooraan nog maar met moeite 1mm af en achteraan amper 2mm, zijn stille banden(tov Conti's), plakken goed en ik heb de indruk dat ze de 75000km wel zullen halen
mocht het zijn dat die in de maat van de R (235/35/19) bestonden en de prijs viel mee, dan zou ik die nog durven overwegen(alhoewel 'energy banden op een R <_<
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 22.10.2011 - 23:28  ·  #19
gisteren 4 nieuwe banden eronder laten leggen, Falken ZIEX ZE-912. Ik had ze via internet besteld en bij een garage eronder laten leggen. alles bij elkaar een 400,- kwijt maar als ik ze bij de garage waar ik het onderhoud doe zou kopen en eronder laat leggen wast ik ruim 700,- euro kwijt geweest. vind dat nogal een verschil. maar de eerste rij-indruk is goed.

grtz

raoul
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 24.10.2011 - 20:57  ·  #20
Had onder mijn oude V70 Classic 2.5 Automaat 4 Dunlop SP Sport Fast Response liggen. Maat 195/60 r15"

Was daar -zeer- tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding. Zou zelfs marginaal beter zijn dan de Michelin Energy Saver. Dit volgens www.autobandenmarkt.nl reviews. (ruim 2.000 reviews over deze Dunlop banden)

Op website www.popgom.nl staan ook product/test beschrijvingen. Weet alleen niet waar die op gebaseerd zijn.

Prijzen bij www.popgom.nl nog weer handje vol euro's goedkoper. Ken deze leverancier verder niet.

Met www.autobandenmarkt.nl goede ervaringen!
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 10.11.2011 - 19:38  ·  #21
Vandaag 4 banden besteld, Michelin Energy Saver voor mijn V70 2.4 140pk Automaat.

Heb getwijfeld over mijn eerdere goede ervaringen met Dunlop maar toch gekozen voor de 'bekende weg'...

Winterbanden ongetwijfeld beter komende weken/maanden maar met goede zomerband -in Nederland- vast ook OK.

Gr, Robbert Jan
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 11.11.2011 - 10:04  ·  #22
Na het lezen van dit draadje en uitgebreide internetzoek actie zojuist online besteld bij Auto Unger (www.atu.de):
4 stuks Michelin Primacy HP Afmeting: 225/45 R17 Belastingsindex: 91 Snelheidsindex: Y
voor de all-in prijs (dus inclusief montage in een filiaal net over de Duitse grens) van 480,- Euro.
Proud-V70-Driver-NL
 
Avatar
 
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 22.01.2012 - 14:32  ·  #23
In het algemeen is Falken ok maar het is geen top, in de USA is het een 'low-budget' band. Vaak is het zo dat de goedkope banden gaan 'cuppen' en dan moet je toch weer wat anders. Zelf houd ik het bij goede merkbanden. Duitsland is een stuk goedkoper met banden of als je na 1 april kunt rijden dan is Slovenie een stuk goedkoper dan de rest van Europa.
jeebee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gronau (Bij Enschede over de grens)
Leeftijd: 44
Berichten: 133
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 22.01.2012 - 14:34  ·  #24
Ik had onder mijn audi ook winterbanden van Falken. Ik vond het een prettige band. Vrij comfortabel en niet duur.

Ik bestel mijn banden altijd bij www.reifendirekt.de
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: heeft iemand ervaring met deze banden?

 · 
Posted: 22.01.2012 - 17:06  ·  #25
Ik rij al heeeeeel wat jaren op Achilles banden. Ja, het klinkt flop, maar nog NOOIT probelemen mee gehad en zowel op VVW, Audi en Volvo geen cuppen en normale slijtage. Tevens komen ze goed uit de test vwb geluid en grip.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0