Heico's banden laten opleggen en preview foto

 
 
 
 
 
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 06.06.2011 - 09:00  ·  #16
heel mooi, en verlagen zou ik wel doen....hahaha, zo min mogelijk ruimte tussen wielkast en band...

Quote
En verlagen zou ik ook niet doen zoals het er nu uit ziet.


enne sinds wanneer denk jij zo dan? omdat het geen golfje is, maggie niet meer omlaag? hahahahaha
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 06.06.2011 - 09:08  ·  #17
De wielen staan erg goed onder je V70!
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 06.06.2011 - 21:48  ·  #18
Erg koele velgen, wist niet dat sport edition zo'n mooi kleine ruimte tussen band en wielkast heeft!
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 00:11  ·  #19
Quote door blastaway

Nee, de auto is niet verlaagd. Het is wel een sport edition en standaard al wat lager. Ik ga hem, dus niet verlagen zoals het nu uitziet. Hij is laag genoeg zo.


Idd, lijkt mij ook echt niet nodig. Dan weet ik nu dat ik geen sport edition heb <_< , dat ding van mij staat zo hoog op z'n poten. Ik vond je wielkast met 17" (foto's folie) er al zo anders uitzien dan de mijne, nu weet ik waarom.

Ik had al zitten rekenen van 17" naar 18" overstappen met banden 225/40-18 heb ik slechts een toename in diameter van het wiel van 1mm, dit vult niet echt de wielkast. Dus in mijn geval heeft dat alleen zin als ik de boel nog eens een 3 cm verlaag.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 07:31  ·  #20
Een verlaging hoeft niet duur te zijn Bert, maar je moet wele en goede set nemen. Heb je Nivomats achter?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 11:17  ·  #21
Quote door gillerbee

heel mooi, en verlagen zou ik wel doen....hahaha, zo min mogelijk ruimte tussen wielkast en band...

Quote
En verlagen zou ik ook niet doen zoals het er nu uit ziet.


enne sinds wanneer denk jij zo dan? omdat het geen golfje is, maggie niet meer omlaag? hahahahaha


Nee, omdat omgekeerde honkbalpetjes niet staan in een luxebak als een Volvo.... :lol:
En het is nu ook niet echt een auto om achterwaarts mee een parkeergarage te moeten inrijden (met een omgekeerde honkbalpet).

FF zonder gekheid, ik zou hem niet verlagen omdat ik toch geregeld met zo'n sleurhut door Europa cross, met een heel gezin met bijbehorende bepakking en dan ben ik wel erg blij met m'n niveaumats. En ja, dan kun je hem ook verlagen, maar om nu met 5 km/u over een drempel te moeten rijden omdat anders het disselwiel een opnaaier krijgt (en daarmee dus ook de dissel zelf en de trekhaak etc.), lijkt me ook niks.
Het is wel mooier, maar voor mij i.i.g. niet praktisch.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 12:29  ·  #22
Ik rij niet met Caravan, maar wel vaak volbeladen met het gezin op vakantie (3x per jaar)
Ik laat het even zo en kijk hoe het bevalt. Als het jeukt kan ik het altijd nog doen. Wellicht volgend seizoen dan. Heb ik wat om naar uit te kijken. Eerst een Imiv
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 16:10  ·  #23
Quote
Nee, omdat omgekeerde honkbalpetjes niet staan in een luxebak als een Volvo.... :lol:
En het is nu ook niet echt een auto om achterwaarts mee een parkeergarage te moeten inrijden (met een omgekeerde honkbalpet).

FF zonder gekheid, ik zou hem niet verlagen omdat ik toch geregeld met zo'n sleurhut door Europa cross, met een heel gezin met bijbehorende bepakking en dan ben ik wel erg blij met m'n niveaumats. En ja, dan kun je hem ook verlagen, maar om nu met 5 km/u over een drempel te moeten rijden omdat anders het disselwiel een opnaaier krijgt (en daarmee dus ook de dissel zelf en de trekhaak etc.), lijkt me ook niks.
Het is wel mooier, maar voor mij i.i.g. niet praktisch.


whahahaaaaa...oh how a man can change....maar ik begrijp het wel hoor...

maarja vooralsnog rij ik helemaal niet... mijn tellerunit ligt ingepakt klaar voor verzending...
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 18:49  ·  #24
Quote door blastaway

Een verlaging hoeft niet duur te zijn Bert, maar je moet wele en goede set nemen. Heb je Nivomats achter?


Hmmm, ik heb geen enkel idee, waar aan kan ik dat zien, zit er ergens een knop, lampje of schakelaar. Heb namelijk nog helemaal niet beladen gereden met de auto.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 20:17  ·  #25


Als je hem belaad zal je ook zien dat ie na stukkie rijden weer omhoog komt.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 07.06.2011 - 23:39  ·  #26
Mooie foto maar ik ben wat auto's betreft a-technisch. Maar ik moet morgen toch even naar de garage voor een nieuw overdrukklepje van de turbo, zal het ze daar eens gelijk vragen 8-)

Maar je hebt het over een goede verlagingsset, op welke doel je dan er van uitgaande dat de auto geen nivomats heeft.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Heico's banden laten opleggen en preview foto

 · 
Posted: 08.06.2011 - 07:33  ·  #27
Als de auto geen nivomats hebben heb je iets meer ruimte. Misschien een Eibach pro set met dempers. Ik ga als ik het nog ooit ga doen avoor de SAM set waarbij de nivomats 3 cm lager komen met brackets.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0